Bikeep case study: kuidas meelitada kogu oma tiim ratta selga?

Bikeepi ettevõtmine inspireeris paljusid, sealhulgas ka Ülemiste City kollektiivi, kes plaanib peagi viia läbi Bikeepi Ülemiste Challenge’i. Foto: Bikeep.

Rattaparkimisteenust pakkuv ettevõte Bikeep käivitas eelmisel kevadel oma töötajatele väljakutse, mille eesmärk oli motiveerida inimesi rattaga rohkem sõitma. Tänaseks saavad programmiga liituda kõik ettevõtted, kes tahavad edendada oma liikumusharjumusi.  

Väljakutse kogu tiimile

Väljakutse toimus kolmes etapis: esimene periood oli eelmise aasta kevadest septembri lõpuni, teine oktoobrist aprillini ja kolmas käivitus sel kevadel. Ettevõtmine läks Bikeepi töötajatele hästi peale, sest juba esimesel perioodil muutus inimeste perspektiiv ja suhtumine enda tervisesse ja liikumisse.  

Hommikukohv rattasõidu vastu

“Idee sai alguse sellest, et mõtlesime, kuidas hakkaksid inimesed rohkem jalgrattaga kontorisse tööle tulema,” sõnas Bikeepi asutaja Kristjan Lind.  “Lahe oli see kui palju inimesed mõistsid selle ettevõtmise kasutegurit, näiteks et liikudes väheneb veresoonkonnahaiguste risk ja kontorisse tulles ei tahetud enam kohvi juua või suitsetada. Oli näha, et inimeste enesetunne muutus,” selgitas Lind. 

Vabanduste asemel hasart

“Asjaga käis kaasas ka võistlusmoment, et pidid naabrist parem olema. Kui varem leiti põhjusi, miks rattaga tööle tulla ei saa, siis selleks momendiks olid kõik põhjused läinud,” lisas ta. 

Praegu käima läinud kolmas etapp on aga eelmistest veidi erinev, sest COVID-19 olukorra tõttu ei käida enam nii palju kontoris kohal. Seetõttu tegi Bikeep oma väljakutsest digiversiooni – inimesed sõidavad rattaga Tallinna peal ringi, avastavad seda ja otsivad ilusaid paikasid, ning jagavad siis leidudest üksteisega fotosid. 

Nüüdseks on jõutud selleni, et Bikeep tuli välja pilootprogrammiga, kus pakub ettevõtetele ka digitaalset platvormi, et inimesed saaksid mõõta enda rattaga läbitud teekonda. Sellega saavad liituda kõik inimesed, kes tahavad kaardistada enda rattasõitu ja liikumusharjumusi aina edendada. 

Väljakutse motiveeris teisigi ettevõtteid

Bikeepi ettevõtmine inspireeris paljusid, sealhulgas ka Ülemiste City kollektiivi, kes plaanib peagi viia läbi Bikeepi Ülemiste Challenge’i. “Rattasõit tundub ebamugav seni kuni ei ole proovitud kui palju uusi dimensioone see meeltele pakub. Hommikul tööle sõites linnulaul, tuul või vihm paitamas nägu, naeratus või tervitus teisele ratturile,” sõnas Mainor Ülemiste ASi juhatuse esimees Ursel Velve. 

“Rattasõit pakub tuge nii meie füüsilisele, vaimsele kui sotsiaalsele tervisele. Seetõttu soovime Ülemiste City arendajatena luua järjest uusi mugavamaid võimalus rattaga tööle tulla ning loodame, et peagi on võimalik osaleda ka Bikeepi Ülemiste Challenge’l. Autodest vabanenud linnaruum võimaldab tuua linna juurde rohelust, puhke ja vabaaja alasid,” selgitas Velve. 

Toeta ettevõttena tervislikke harjumusi

Väljakutse käigus pakkus Bikeep oma töötajatele jalgrataste ostuks toetust ning iga rattaga tööle sõitnud töötaja sai rahalist boonust. “See kehtis küll ainult meie töötajatele ja teistele me seda laiendada, kuid kindlasti olid need soodustused heaks initisaatoriks,” selgitas Lind. “Oleme meeleldi nõus aitama ka teistel ettevõtetel sarnased programmid käivitada,” lisas ta. 

Kristjan Lind rõhutas, et oluline ei ole mitte see, kui palju päeva jooksul sõita või kui suure kiiruse keegi üles võtab, vaid eesmärk on luua tervislikke harjumusi. 

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.