Tuleviku linn

Dubais panustatakse futuristliku õhutranspordi arendamisse

Foto: Unsplash

Dubai teede- ja transpordiameti (RTA) esindajad sõlmisid äsja lepingu Suurbritannia ettevõttega BeemCar Ltd, mis hakkab arendama emiraadile futuristlikke õhusõidukeid. Seeläbi liiguti sammukese võrra lähemale eesmärgile rajada Dubaisse futuristlike vagunitega monorelsi tüüpi rippraudteevõrk.

Suur osa ühistranspordi kasutajaist suunatakse hõljukitesse

Lepingu sõlmimine on osa Dubai valitsuse eesmärgist, suunata 25% linnas tehtavatest ühistranspordisõitudest 2030. aastaks autonoomsetesse transiidivahenditesse, nagu näiteks rippraudteesse, mis on ühendatud olemasoleva metroovõrguga.

BeemCar kirjeldab oma uuenduslikku lahendust kui midagi, mis on rippmonorelssraudteede ja suusatõstukite vahepealset. Tulevase õhutranspordisüsteemi vagunid on neljakohalised, liiguvad vaid ühes suunas ja on varustatud lineaarsete mootoritega, mis tagavad hõljukite edasiliikumise ning pidurdamisvõime.

Linna kohale paigaldatud taladel rippuvate hõljukite sõidukiirus on kuni 50 km/h. Uus raudteevõrk saab olema 15 km pikkune ning 21 peatusega. Ühes tunnis peaksid hõljukid suutma vedada ühes suunas kuni 8400 inimest.

Lahendus “viimase miili” väljakutsele

Hõljukite kasutuselevõtuga loodetakse astuda samm lähemale ka n-ö esimese ja viimase miili probleemi lahendamisele. “Hõljukite kasutuselevõtt peaks tõhustama erinevate ühistranspordivahendite integratsiooni ning aitama sõitjail jõuda mugavamalt sihtpunktidesse,” märkis RTA peadirektor Tema Ekstsellents Mattar Mohammed Al Tayer.

Eesmärk vähendada transpordikulusid kuni 44%

Rippraudtee kasutuselevõtt on üks osa Dubai uuest transpordistrateegiast, milles on sätestatud eesmärk vähendada transpordikulusid 44%. Seeläbi loodetakse säästa aastas kuni 900 miljonit Araabia Ühendemiraatide dirhemit (219,8 miljonit eurot). Lisaks peaks hõljukite kasutuselevõtt vähendama 12% võrra ka keskkonnareostust.

Lisaks hõljukitele on Dubai RTA-l kavas hakata katsetama ka lennutaksosid. Eesmärk on arendada välja terviklik, hästi liigendatud transpordivõrk, kuhu lisaks erinevatele sõiduvõimalustele kuuluvad ka kõndimine, jalgrattasõit ja elektritõukerattad. Planeeritav uus teedevõrk hõlmab muuhulgas 425 km olemasolevaid jalgrattateid ning 2023. aastaks soovitakse juurde ehitada veel 249 km rattateid.

Oled sa DigiPRO või Geenius? Vali sobiv tellimus siit.

Üleskutse

Aita meil podcaste teha ja saa kingituseks Geeniuse kraami

Toetan Autotundi Toetan Restarti Kuulan saateid

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.