Glasgow lennujaam plaanib ehitada päikesepargi, mis varustab elektriga kogu linnaku

Glawgow lennujaam on Šotimaa suuruselt teine lennujaam.Foto: EQRoy / Shutterstock.com

Glasgow lennujaam on teatanud plaanidest rajada Šotimaa suurim päikeseenergia park, mis on osa lennujaama kohustusest vähendada oma infrastruktuuri süsinikdioksiidi ja saavutada 2030. aastate keskpaigaks kliimaneutraalsus.

Kohapeal asuv 30 aakri suurune päikesepark annab Glasgow lennujaamale võimaluse toota piisavalt energiat, mis suudab varustada nii lennujaama linnakut kui ka sealseid naaberettevõtteid. Selline paneelide kogum suudaks tagada energiavarustuse ligi viiendikule kogu Glasgow linna kodudest (umbes 52 000 majapidamist).

Asjade internet aitab vähendada üldist energiatarbimist

Glasgow päikesepargi planeerimine on juba varajases arendusetapis ja peaks heakskiitmise korral töösse lülitatama juba 2023. aasta suvel. Päikesepark on uusim paljudes algatustest, mida lennujaam ja selle emakontsern AGS Airports on võtnud ette, et toetada teekonda nulleesmärkide saavutamisel.

AGS, millele kuuluvad ka Aberdeeni ja Southamptoni lennujaamad, on asjade Interneti (IoT) teenuste hankeprotsessi viimases faasis, et vähendada oma üldist energiatarbimist digitehnoloogia, masinõppe ja tehisintellekti abil. AGS teatas hiljuti, et on moodustanud Katrick Technologies’i ja Strathclyde’i ülikooliga Šotimaa tuuleenergia konsortsiumi, et võimaldada madalal tasemel tuuleenergiat kasutades kiiremini üle minna puhtale energiale.

Lennujaamakontsern teeb koostööd konsultatsioonifirmaga Ikigai, mis nõustab suuri infrastruktuuriprojekte energiaülemineku elluviimisel.

Nõudlus seadmete elektrifitseerimise järgi aina kasvab

„Kogu meie elekter on juba ostetud 100% taastuvatest allikatest ja seda on tehtud alates 2018. aastast, kuid päikesepargi loomine Glasgow lennujaama võimaldab meil end ise ära majandada, tootes piisavalt puhast energiat nii lennujaamale ja meie naabritele,” ütles AGS Airportsi tegevjuht Derek Provan.

Tema sõnul on AGS-il Ühendkuningriigi ühe juhtiva piirkondliku lennujaamakontsernina reaalne võimalus saada vesiniku- ja elektrilennu katsealuseks ning päikesefarm annab võimaluse tulevikus elektrinõudluse kasvu kohta vajalikke andmeid koguda.

„Usume, et tulevikus tekib täiendav nõudlus kasutusel olevate sõidukite, taksode, rendiautode elektrifitseerimise järgi ning seetõttu käivitame ka roheliste autode kava, et toetada oma töötajate elektrisõidukitele üleminekut. Kõik see nõuab elektrisõidukite laadimise infrastruktuuri,” lisas Provan.

“Peame neid muudatusi ette nägema ja täna astutud sammud tagavad, et suudame täita nii tuleviku nõudmisi kui ka oma null-eesmärke,” toonitas Provan lõpetuseks.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.