Hiinas ehitati maailma kõige kiirem rong, mis kasutab edasi liikumiseks magnetlevitatsiooni

Foto: Xinhua/Li Ziheng.

Hiinas esitleti teisipäeval magnetlevitatsioonil liikuvat rongi, mis on suuteline reisijad punktist A punkti B transportima kuni 600 kilomeetrise tunnikiirusega, tehes sellest maailma kõige kiirema maismaasõiduki. 

Kasutades elektromagnetilist jõudu, “hõljub” rong rööbastee kohal, ilma et vagun ja rööbas omavahel kokku puutuks. 

Hiina on tegelikult seda tehnoloogiat kasutanud juba peaaegu kaks aastakümmet, ent see-eest väga piiratud ulatuses. Näiteks on Shanghai piirkonnas lühike magnetlevitatsiooni liin, mis kulgeb ühest lennujaamast linna. 

Kuigi Hiinas veel linnade- ega provintsidevahelisi magnetlevitatsiooni liine ei ole, siis mõned linnad, nagu Shanghai ja Chengdu on hakanud selles valdkonnas põhjalikumat uurimistööd tegema.

Kuna rongi tippkiiruseks on 600 km/h, kulub näiteks Pekingist Shanghaisse (1200 kilomeetri pikkune teekond) sõitmiseks hinnanguliselt kaks ja pool tundi. Võrdluseks: Hiina keskmise kiirrongi kiirus on hetkel 300 km/h. See tähendab, et sama teekonna läbimiseks kulub poole rohkem aega ehk üle nelja tunni. 

Magnetlevitatsioonil liikuva rongi projektiga alustati 2016. aastal ning esimene prototüüp valmis juba 2019. aastal, mille kavandatud tippkiirus oli 600 km / h. Katsesõidu tegi rong mullu juunis, mis osutus ka edukaks. 

Projekti peainseneri Ding Sansani sõnul saab rong sõita kahe kuni kümne vaguniga, kuhu mahub igasse üle 100 reisija.

Riigid nagu näiteks Jaapan ja Saksamaa on samuti näidanud välja huvi võtta kasutusele säärane tehnoloogia, kuid kõrged kulud ja kokkusobimatus praeguse raudteeinfrastruktuuriga on endiselt selle kiire arengu takistuseks jäänud.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.