Reklaamid on pugenud kõikjale: meie telefonidesse, sotsiaalmediasse, sõnumivahetusse, telekast ja ajalehtedest rääkimatagi. Kuid kuidas on lood nii öelda klassikaliste reklaamidega, mida me tänavapildis tegelikult kõige enam märkame?
Telli endale soodne reklaamkampaania ilma ühegi inimesega rääkimata
Ajal, mil suur osa reklaamidest kolib nutiseadmetesse ja veebi, on Eesti ettevõte Adovinci võtnud sihikule hoopis välireklaamid ehk need samad reklaamtahvlid, mida sa tänavatel ja kaubanduskeskustes näed.
Erinevalt senistest lahendustest on Adovinci loonud veebi iseteeninduskeskkonna, kus kasutaja omab täielikku ülevaadet ja kontrolli oma reklaamkampaania ja selle efektiivsuse üle. Kuna protsessist puuduvad üleliigsed osalised – näiteks reklaamagentuuri töötajad – on Adovinci lahenduse eeliseks ka tunduvalt madalam turunduskulu.
Uus platvorm või meedium ei tähenda iseenesest seda, et reklaam seal kuidagi efektiivsem oleks – inimestel on suurepärane võime ebaolulist oma vaateväljast välja filtreerida. Üheks internetireklaamide eeliseks võib tuua asjaolu, et ettevõtetel on võimalik oma investeeringute mõju “mõõta”, seda siis klikkide, vaatamiste või muude näitajate järgi.
Ka Adovinci keskkonnas saavad kasutajad oma reklaamide kohta pidevat tagasisidet – kõike ilma kolmandate osapooltega kokkupuutumata. Ettevõte on Eestis esmakordselt võtnud kasutusele reklaamid, mis liiguvad linnas ringi – taksod. Takso reklaamtahvlitel oma sõnumite näitamise eeliseks on muidugi see, et reklaamid on pidevalt liikvel ja jõuavad väga erinevatesse sihtpaikadesse.
Palju reklaamivõimalusi üle Eesti, sealhulgas ka… taksod?
See kõik võib tunduda väga mugav ja lihtne, kuid reklaami tegevate firmade jaoks on kõige olulisemal kohal siiski efektiivsus ehk see, kui paljude inimesteni reklaamid reaalselt ka jõuavad. Tänasel päeval pakub Adovinci püsireklaamidele 18 asukohta üle Eesti. Ainuüksi mais lisandusid välimeedia võrku kolm uut asukohta.
Üheks neist on Ülemiste City Öpiku ärimajad ehk Eesti suurim kontorihoone, mille 13 korruse peale on esindatud 95 ettevõtet ja mida külastab päevas üle 3000 inimese. Koostöö kohaselt on Adovinci kasutada 50% kogu hoone reklaampinnast ehk 14 ekraani, mida kliendid saavad vastavalt enda vajadustele ära kasutada.
Teised kaks asukohta, kus läbi Adovinci on nüüd võimalik reklaami teha, on Tallinna bussijaam – keskmiselt käib läbi 300 000 inimest kuus – ja Tartu maantee viadukti suur LED ekraan, millest sõidavad iga päev mööda 68 000 autot. Kuid nagu öeldud, on alati variant oma reklaamid ka ise autodele panna.
Koostöös Tulika Taksoga pakub Adovinci reklaamiks kümmet reklaamtahvlit, millele lisanduvad juba juunikuus veel 15 ekraani ning augusti lõpuks on eesmärk jõuda 50 ekraanini Tallinnas. Taksode reklaamiks kasutamise juurde pakub Adovinci ka heatmap’i põhist andmestikku, kust klient saab ülevaate taksode põhitrajektooridest oma reklaamkampaania jooksul.
Adovinci eesmärgiks on teha välireklaam võimalikult lihtsaks, mugavaks ja efektiivseks ning tuua see ka nende ettevõteteni, kelle jaoks välimeedia võimalused on olnud seni liialt kulukad või muul põhjusel kättesaamatud.