Londoni linnapea Sadiq Khan ja linna transpordiamet avalikustasid kava Londoni tänavate ümberkujundamiseks ja -paigutamiseks, et valmistuda ette rattaliikluse võimalikuks 10-kordseks kasvuks, kui karantiinipiiranguid lõpuks vähendatakse.
Kuna Londoni ühistranspordi võimekus on hetkel kriisieelse ajaga võrreldes ehk vaid viiendik, peavad elanikud kasutama päevas miljonite teekondade tegemiseks teisi transpordivahendeid.
Kui vaid osa nendest teekondadest tehakse edaspidi autoga, võib linnaliiklus praktiliselt peatuda, õhukvaliteet langeda ja liiklusohud tõusta. London Streetspace algatuse eesmärk ongi seda vältida.
Khani sõnul väheneb linna ühistranspordi võimekus koroonaviiruse järgselt sotsiaalse distantseerumise tõttu dramaatiliselt.
„Kõik, kes saavad kodus töötada, peavad seda veel mõnda aega jätkama. Meie suures strateegilisse Londoni tänavasüsteemi kavas olevad erakorralised meetmed aitavad neid, kes peavad tööle sõitma, sest tänavate ümberkujundus toimub kiirkorras.”
Linna transpordiamet (Transport for London) teeb muudatusi koostöös kohalike omavalitsustega, keskendudes kolmele põhivaldkonnale:
- Strateegilise jalgrattasõiduvõrgu kiire ehitamine ajutiste materjalide abil, sealhulgas uued marsruudid, mille eesmärk on vähendada rahvahulga kasvu Londoni metroo- ja rongiliinidel ning tihedatel bussikoridoridel.
- Kohalike linnakeskuste täielik ümberkujundamine, et võimaldada kohalikel teekondadel võimaluse korral ohutult kõndida ja jalgrattaga sõita. Laiemad kõnniteed suurtel tänavatel hõlbustavad kohaliku majanduse taastumist: inimestel on ruumi poodide järjekorda panemiseks ja piisavalt ruumi, et teised saaksid sotsiaalselt distantseeritult ohutult mööda minna.
- Liikluse vähendamine elamutänavatel, luues vähese liiklusega naabruskondi otse üle Londoni, et võimaldada rohkematel inimestel oma igapäevases rutiinis kõndida ja jalgrattaga liikuda, nagu on juhtunud karantiini ajal.
TfL vaatab ajutised skeemid üle ja need võivad muutuda alaliseks. Samuti on transpordiamet juba alustanud taristu täienduste tegemist, et aidata sedasi kaasa sotsiaalsele distantseerumisele.
Kõnniteede suurus on näiteks Camden High Streeti ja Stoke Newington High Streeti tänavatel juba kahekordistatud ning laiendatud veel kuues asukohas, lähinädalatel järgneb täiendusi veelgi.