Tuleviku linn

Los Angeles võib tulevikus nõuda sõidujagamisteenustelt elektriautode kasutamist

Uberi sõidukid LAX lennujaamas reisijaid ootamas.Foto: Scanpix/AFP/Mario Tama.

Los Angelese linnavalitsus võib kehtestada sõidujagamisteenustele nagu Uber ja Lyft nõude kasutada sõitmiseks ainult elektriautosid, vahendab Financial Times linnapea Eric Garcetti kommentaare.

“Meil on võim reguleerida autode osakaalu. Me saame volitusi anda ning kaalume hoolikalt, kas tulevikus peaks mõni neist elektriline olema,” sõnas Garcetti.

Alles hiljuti teatas Los Angelese linnavalitsus Nullheite Tegevuskava 2028, mille eesmärgiks on vähendada linna kasvuhoonegaase ja õhusaastet 25% võrra 2028. aasta Olümpiamängudeks. Linna pikaajalisem eesmärk on aastaks 2050 saavutada süsinikuneutraalsus.

Plaan hõlmab linna töösõidukite osas rohkem elektriautodesse ja -bussidesse investeerimist. Lisaks moodustaksid elektrisõidukid 30 protsenti kõigist maanteel olevatest väikesõidukitest ja vähemalt 80 protsenti kõigist müüdud sõidukitest.

Strateegia kohaselt tuleks tõsta ka nullheidetega ühistranspordi, rataste ja teiste transpordivahendite osakaalu.

Sõidujagamisfirmade jaoks on elektriautode osakaalu tõstmine samuti oluline

Sõidufirmad nagu Uber ja Lyft töötavad küll selle nimel, et võtta kasutusse rohkem elektrisõidukeid, kuid seni pole neile selleks kohustusi määratud ja kõik sarnased programmid on vabatahtlikud.

Näiteks kuulutas 2018. aasta juunis Uber välja EV Champions Initsiatiivi – aastapikkune programm, mille raames pakutakse seitsmes linnas elektriautosid kasutavatele juhtidele boonuseid ja lisatasusid.

Londonis, kus õhureostuse vähendamine on suure fookuse all, on Uber samuti käivitanud puhta õhu plaani, mille eesmärgiks on see, et kõik rakenduse all töötavad elektriautod oleksid aastaks 2025 täiesti elektrilised. Selle jaoks on Uberi rakenduses Londonis 2019. aasta jaanuarist kehtestatud “puhta õhu tasu” 15 senti miili kohta, et aidata juhtidel oma autosid elektriautode vastu vahetada.

Lyft käivitas omakorda 2018. aastal samuti süsinikneutraalsuse programmi, mis peaks tagama, et kõik rakenduse läbi tehtud sõidud oleks süsinikneutraalsed. Firma pakub osades linnades Rohelist Režiimi, mis lubab klientidel elektrilise või hübriidse sõiduki valida. Möödunud novembris võttis ettevõte kasutusse 200 pika sõiduulatusega elektriautot, mis on tänaseni Lyfti suurim elektriautode programm.

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.

Populaarsed lood mujal Geeniuses