Esimesi äsja tellitud elektribusse ootab Los Angelese linnavalitsus liine teenindama juba eeloleva suve alguses. Kogu bussipargi välja vahetamisega loodetakse ühele poole saada järgmise aasta lõpuks.
Suurim elektribusside tellimus USA-s
Los Angelese linnavalitsuse transpordiosakonna (LADOT) tehtud tellimus on seni suurim ühekordne elektribusside tellimus USA-s. 155-st nullemissiooniga elektribussist, mis LADOT ostis, peaks esimesed 25 sõidukit eeldatavasti olema kasutusvalmis juba sel suvel. Ülejäänud bussid saabuvad aga 2021. aasta jooksul ning umbes 10 kaupa kuus.
Bussipark heitmete vabaks 2028. aastal
Los Angelese linnapea Eric Garcetti allkirjastas veebruari alguses n-ö rohelise kokkuleppe (LA Green New Deal), milles sätestati Los Angeles’i süsinikuneutraalsuse eesmärgid ja lubaduse pühenduda keskkonnahoiule.
Allkirjastatud leppe üks lubadus on muuta Los Angeles 2050. aastaks süsinikuneutraalseks. Ühe meetmena oli sealhulgas ära toodud ka soov, muuta LADOTi bussipark täiesti heitmete vabaks 2028. aasta suve- ja paraolümpiamängude avatseremooniateks.
„Nii-öelda “puhas” transpordirevolutsioon ei ole sugugi kauge unistus – see toimub praegu LA tänavatel,” ütles linnapea Garcetti. „Nullemissiooniga busside nägemine, mis hakkavad varsti ringi sõitma meie teedel, toob meid sammukese võrra lähemale puhtamale õhule, madalamale heitmete tasemele, tervemale kogukonnale ja jätkusuutlikumale tulevikule, mida kõik linnaelanikud soovivad,” avaldas linnapea veel.
Julge investeering
Elektribusside ostu rahastati osaliselt Los Angelese linnaeelarvest, osaliselt aga föderaalsete ja riiklike toetuste kaudu.
„Los Angeles teeb julge investeeringu, pidades silmas puhas transporti,” rääkis LADOTi juht Seleta Reynolds. Ta lisas, et 155 uut elektribussi aitavad linnal säästa raha kütusekulude arvelt ning parandavad õhu kvaliteeti ja seeläbi ka inimeste tervist kogu piirkonnas, mida LADOT teenindab.
Bussid on tellitud Hiina tootjatelt BYD (130) ja Proterra (25), kelle tehased asuvad Los Angelese maakonnas.