Miks Londonis jalgrattureid tehisintellektiga jälgitakse?

Foto: Shutterstock.

Londoni transpordiamet (Transport for London – TfL) katsetab pealinnas rattaliikluse jälgimiseks tehisintellekti.

Kui varem on TfL ratturite loendamiseks teinud nö käsitsi loendust, siis alates 2018. aastast on kahel teelõigul katsetatud Vivacity Labs sensoreid, et tuvastada teel liiklejaid ja nende transpordivahendeid.

Manuaalse loenduse puhul saadi ülevaade vaid teatud ajahetkest, kuid sensorite ja tehisintellekti abil on võimalik reaalajas pidevalt liikluse kohta andmeid koguda, mis on mõistagi palju täpsem lahendus kui varem.

Ratturite kohta andmete kogumise eesmärgiks on teha uute rattaradade planeerimine lihtsamaks ja efektiivsemaks.

Lisaks jalgratturitele tuvastavad sensorid ka teisi liiklejaid nagu jalakäijaid, autosid, kaubikuid, mootorrattureid ja busse. Kogutud andmete abil peaks transpordiamet saama parema ülevaate teedevõrgustiku liiklusest ja erinevatest vajadustest.

Uus transpordistrateegia

Liiklejate kohta andmeid koguvad sensorid on osa suuremast programmist uuendada TfLi praeguseid teedevõrgustikke ja tekitada ühtlasi ka potentsiaal Londoni foorid ja juhtimiskeskused reaalajas andmeid edastama. Sedasi oleks võimalik liiklusvoolu paremini juhtida ja ummikuid leevendada.

Londoni linnapea Sadiq Khani transpordistrateegia kohaselt peaks aastaks 2041 moodustama 80% kõikidest pealinnas ette võetud sõitudest jalgratturid, ühistransport või jalakäijad.

Vivacity poolt liiklusinfo kogumiseks kasutatud tehnoloogiat on arendatud neli aastat ning transpordiameti teatel kustutakse kõik sensorite salvestatud videod sekundite jooksul, mis tagab, et isiklikke andmeid ei koguta.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.