Roomas püütakse nutika tehnoloogiaga leevendada transpordiprobleeme ja vähendada liiklusõnnetuste arvu

Ülekäigurada Püha Peetruse basiilika juures Roomas vatikanis.Foto: Shutterstock

Parkimiskohtade puudus, liiklusummikud ja -õnnetused on suurlinnades igapäevane mure. SmartCitiesWorld kirjutab, et Rooma asub juunis katsetama nutikat lahendust, mis peaks vähendama linnatranspordiga seotud reostust ja ülekäiguradadel juhtuvaid õnnetusi.

Katse ühe osana uuritakse linnaruumi ja saadud andmete abil on kavas optimeerida tänavate läbilaskevõimet ning ühistranspordi kasutamist. Nutikates bussiootepaviljonides loendatakse inimesi, et selel abil tuvastada kõige rahvarohkem aeg ning vastavalt sellele muuta busside sõidugraafikuid tõhusamalt ja nii vähendada ka kulutusi. Järk-järgult on kavas aktiveerida ka süsteem, mis hoiatab juhti, kui ülekäigurajal, millele auto läheneb, on parasjagu jalakäija.

Nutikas parkimine 

Katse üks olulineeesmärk on pakkuda Roomas nutikat parkimissüsteemi. Sensortuvastuse funktsiooniga Sony Europe  IMX500 andurite abil püütakse vähendada aega, mis kulub parkimiskoha leidmiseks ja seeläbi peaks vähenema ka autode tekitatud õhureostus ja ummikud. Sony Europe IMX500, mida Roomas juba ka katsetati, võimaldab reaalajas eraldada metaandmeid, mis seotakse vaba parkimiskoha, tänavat ületava jalakäijate või bussile minevate inimeste arvuga. Vastavalt privaatsusnõuetele pilte ei salvestata ega saadeta neid andurist välja. 

Sony korporatiivliidu ja investeeringute tegevdirektor Antonio Avitabile sõnas, et tehtud katse näitas selgelt ja konkreetselt, et Sony nutikas lahendus suutis täita seatud eesmärke, austades samal ajal inimeste privaatsust. “Meil on visioon senisest jätkusuutlikumatest ja elamisväärsematest linnadest, ning eesmärgini jõudmist saab IMX500 platvormi kaudu oluliselt kiirendada.”

Kuidas tehnoloogia töötab? 

Projekti katsefaasis kaardistati kõigepealt olemasolevad parkimiskohad. Samuti bussipeatustes ootavate, bussi sisenevate või sealt väljuvate ning teed ületavate või ületamist ootavate inimeste arv. Selleks paigaldati kesklinna valgusfooride ja postide otsa nutikad otsikud. Iga selline nutiotsik koosneb kahest andurist, mis seiravad ümberkaudseid teid ja parkimiskohti. Andurid saadavad reaalajas andmeid partnerettevõtte Envision pilvetarkvara platvormile. Sealtkaudu kuvatakse vabade parkimiskohtade koordinaadid kaardil ja piirkonnale lähenev juht saab neid vaadata oma nutiseadmes. 

Jalakäijate kohalolekut mõõdetakse ja võrreldakse erinevates kohtades. Süsteem tuvastab jalakäija ülekäigurajal ja autojuhtidele saadetakse hoiatav valgussignaal. Andmeid ühistranspordis liikuvate inimeste kohta saadetakse samuti Envisioni tarkvaraplatvormile, kus need koondatakse ja tehakse kättesaadavaks avaliku bussivõrgu haldajale. 

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.