Šotimaal saavad reisijad tellida mobiilirakendusest väikebusse peatusesse lühikese etteteatamisega ja neid ka ette broneerida

Inverurie linna piirkonnas reisivad reisijad saavad kasutada rakendust Ready2Go, et planeerida oma reise ja broneerida nõudlusele vastavaid sõite reaalajas saabuva infoga.Foto: Moovit

Šotimaal Inverurie linnas võeti kasutusele nõudlusele reageeriv transporditeenus, mis peaks tagama elanikele parema juurdepääsu ühistranspordile.

Inverurie linna piirkonnas reisivad reisijad saavad kasutada rakendust Ready2Go, et planeerida oma reise ja broneerida nõudlusele vastavaid sõite reaalajas saabuva teabega.

Rakendus asendab telefonipõhise teenuse

Varem kasutati bussiliiniteenuste jaoks telefonipõhist teenust. Ühistranspordi kaasajastamiseks ja parema juurdepääsu tagamiseks alustati koostööd Moovitiga, et digiteerida uus teenus nimega Ready2Go Around Inverurie, mille abil soovitakse lühendada ooteaegu ja muuta bussi nõudepeatuste broneerimine ja jälgimine lihtsamaks.

Rakenduse kasutajad saavad tellida liikumises olevaid väikebusse oma peatusesse lühikese etteteatamisega või saavad neid soovi korral ette broneerida. Teenuse kasutajad peaksid teenuse abil saama nii lühendatud ooteaja, kuna nad saavad rakendusest vaadata väikebussi reaalajas saabumise teavet ja jälgida pidevalt sõidukit selle marsruudil.

Buss peatub ainult nendes peatustes, kus inimesed on oma sõidu tellinud või ette broneerinud. Teenuses on sees ka mõned piirkonna peamised transpordisõlmed, sealhulgas Inverurie, Inschi ja Kintore raudteejaamad, et pakkuda inimestele rohkem võimalusi edasi reisimiseks.

Süsteemis saab vaadata ka kõigi teiste piirkonnas sõitvate busside sõiduplaane.

Koroonapandeemia on mõjutanud busside täitumist

“Alates koroonapandeemiast on inimeste reisimisvajadused muutunud seoses sellega, et kodus töötavate inimeste hulk on suurenenud. Lisaks on muutunud online-ostude tegeijate hulk ja ka tervishoiuteenuseid kasutatakse võimalusel aina rohkem kaugteenusena,” ütles Aberdeenshire’i nõukogu infrastruktuuriteenuste komitee esimees Peter Argyle. See kõik mõjutab ka ühistranspordi kasutamist.

“Seni tuntud töötajate peamised liikumise ajad, mille järgi bussiliiklust korraldati, on tänaseks märkimisväärselt muutunud. Kogu bussisõidu nõudlus on praegu tunduvalt piirkonna põhisem,” lisas Argyle.

Ta jätkas: “Oleme konsulteerinud klientide, sidusrühmade ja tarnijatega, et saada paremini aru reisivajadustest. See on aidanud kujundada uut paindlikku teenust, mis on kohalikele elanikele tõeliselt kasulik.”

Lisateave võimalikest tõrgetest

Ready2Go pakub ka reaalajas saabumise teavet, et kasutajad teaksid täpselt, millal nende buss või rong saabub. Lisaks pakutakse rakenduses ka hoiatusi, kui peaks esinema liikluses mingisuguseid tõrkeid. Nii saavad inimesed operatiivselt infot ning selle põhjal oma sõite paremini planeerida.

Rakenduse loomisel on mõeldud ka universaalsele disainile, mille eesmärgiks on anda erivajadustega inimestele suurem kindlus ühistranspordi kasutamisel. Näiteks on rakendusse loodud halva nägemise kasutajatele mõeldes ekraanilugemise tugi, milleks kasutatakse TalkBack/VoiceOveri võimalusi. Lisaks on rakenduse disainimisel mõeldud menüüde ja nuppudega paigutamisel neile, kellele on probleeme käte motoorikaga.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.