Turvaline tehnika

Eestis saavad nüüd autod ise häirekeskusesse helistada

Foto: Scanpix

Täna, 9. veebruaril toimunud pressikonverentsil andis häirekeskuse peadirektor Kätlin Alvela teada, et Eestis on loodud võimekus automaatsete hädaabi- ehk eCall kõnede vastuvõtuks.

Koostöös siseministeeriumi infotehnoloogia- ja arenduskeskusega (SMIT) on häirekeskuses valminud võimekus vastu võtta automaatseid hädaabikõnesid ehk eCall kõnesid. Alates 31. märtsist 2018 varustatakse Euroopa Liidu liikmesriikides müüdavad sõidukite uued mudelid eCall süsteemiga ja riikidel tuli teha ettevalmistused nende kõnede vastuvõtmiseks. Eestis on see võimekus nüüd olemas.

Alvela sõnul võiks eCall kõne rakendumine aidata peamiselt olukordades, kus teade liiklusõnnetusest häirekeskusesse ei jõua.

“Juhul, kui õnnetusse sattunud sõidukis enam keegi ise abi kutsuda ei saa, tuleb täna loota, et õnnetus toimub kohas, kus on möödujaid, kes saavad kiirelt abi kutsuda. Tulevikus ei sõltu abi jõudmise kiirus enam ainult sellest, kas õnnetusel on pealtnägijaid, vaid see info jõuab Häirekeskusesse automaatselt. See annab lootust, et liiklusõnnetuses kannatada saanud inimesteni jõuab abi varem ja suudame sellega päästa rohkemate inimeste elusid,” sõnas ta.

eCall on automaatne hädaabi teavitussüsteem, mis rakendub, kui sõiduk on  sattunud avariisse ja teeb automaatselt kõne häirekeskusele koos abivajaja asukoha ja muu vajaliku infoga. eCall seadme lisamine autovarustusse ei ole tarbija kohustus ja häirekeskuse sõnul tuleks kindlasti eelistada vaid konkreetse sõiduki tootja poolt paigaldatud eCall süsteeme.

Märksõnad: ,

Üleskutse

Aita meil podcaste teha ja saa kingituseks Geeniuse kraami

Toetan Autotundi Toetan Restarti Kuulan saateid

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.