Taani häirekeskuses elab tehisintellekt, mis oskab kõne kuulates probleeme tuvastada

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Corti on tehisintellekt, mis kuulab häirekeskuses kõnesid ning soovitab vastavalt kogutud andmetele tegevusi või edasisi küsimusi, et patsiendi seisundit paremini tuvastada.

Corti on keskendunud eelkõige südamega seotud probleemide tuvastamisele. Alates 2016. aastast on süsteem jälginud Kopenhaageni häirekeskuse kõnesid ning pakkunud kuuldu põhjal telefonioperaatorile küsimusi, mida küsida, et diagnoosi kinnitada.

Süsteem, kuulates kõnesid, oskab juhtida tähelepanu ka teistele asjadele, nagu sellele, et telefonioperaator peaks küsima helistaja nime ja asukohta. Seejärel oskab Corti kontrollida, et kiirabiauto sõidaks võimalikult kiiret marsruuti mööda sihtpunkti.

Taani idufirma poolt arendatav tehisintellekt on endiselt arengufaasis, kuid tehnoloogial on potentsiaal hinnata olukorra tõsidust inimesest kiiremini ja efektiivsemalt. Hetkel Taanis kasutuses olev tehnoloogia võib peagi jõuda ka Ameerika häirekeskustesse.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.