Alates ülejärgmise aasta kevadestpeab kõigil Euroopa Liidus müüdavatel autodel olema süsteem nimega ECall, mis õnnetuse korral automaatselt päästeametisse helistab ning abi kutsub.
Lisaks automaatsele avariituvastussüsteemile paigaldatakse autode armatuurlauale ka SOS-nupp, mille vajutamisel helistab auto hädaabinumbrile, võimaldades autos viibijal päästjatega suhelda. Kui avarii käigus täituvad auto õhkpadjad, saadetakse häirekeskusesse ka tekstisõnum, koos auto täpse asukoha ning numbrimärgiga.
ECall annab abi ka turistidele, kes võõras riigis olles ei pruugi osata kohalikku keelt või seletada, kus nadparasjagu asuvad.
Juba täna on mõned autotootjad, nagu BMW ja Volvo enda uutesse autodesse eCall süsteeme paigaldanud, kuid 2018. aastal jõustuv üle-Euroopaline reegel muudab selle kohustuslikuks kõigis masinates. Hinnanguliselt võiks ECall süsteem päästa üle 2500 elu aastas.
ECall süsteemiga seoses on aga esile kerkinud privaatsusriske. Nimelt ei ole autoomanikel võimalust süsteemi välja lülitada. Autodes on seade, mis on võimeline igal hetkel kellelegi edastama auto täpset asukohta ning salongis toimuvat heli. See võib anda võimalused politseile või kindlustusfirmadele jälgida autoomanike iga sõitu, liigutust ja ka öeldud lauset.
Autotootjad selle kriitikaganõus ei ole, kuna ECalli süsteemi on nende sõnulvõimalik aktiveerida vaid avariiolukorras või vajutades auto salongis olevat SOS-nuppu.
Avafoto: Scanpix