Veebimajutuse blogi

5 head nippi, et klient e-poes ostukorvi ei hülgaks

Kõik e-poodide pidajad teavad seda, et statistika näitab peale edukat kampaaniat paljusid e-poe külastajaid, nad panevad ka tooteid usinalt virtuaalsesse ostukorvi, kuid lõpuks siiski lahkuvad ostu tegemata. Mis siis takistab inimesi lõplikult ostmast ja mida võiks oma e-poega ette võtta, et vähem hülgamisi oleks? Siin on viis soovitust.

1. Ära nõua sisselogimist ja registreerimist

Suur hulk ostjaid on sinu e-poes esimest korda ja alguses pole neil ka mingit plaani sinu poega end pikemalt siduda. Hetkeimpulsi ajel aga tahavad nad mõnda toodet või teenust ja lisavad selle ostukorvi.

Kui nüüd järgneb tüütu registreerimiskadalipu läbimine ja tuleb hakata sisse logima, võib impulssost luhtuda ja klient lahkub lehelt, sest veendub, et ostmine on tema jaoks siiski liiga keeruline ja aeganõudev.

Lahenduseks on sisselogimise ja kasutajaks registreerimiseta ostu lubamine. Las klient vaatab ringi ja lisab ostukorvi kaupu nii palju kui tahab ilma lisaküsimusi esitamata ja kui vajutab ostunupule, siis küsi vaid hädavajalikke asju, mida ostmisel vaja. Mõnikord polegi enamat vaja kui e-posti aadress, sest juba sellegi info põhjal võib hiljem kutsuda oma veebilehele tagasi registreerima, mis eduka ostu puhul võib klienti juba hiljem rohkemgi huvitada. Aga ostu las teeb ta esimesel korral ära ikka võimalikult lihtsalt ja liigse pärimiseta.

2. Anna lõpphinnast võimalikult varakult teada

See võib tunduda küll müüjale ahvatlev nipp peita kodulehelt esialgu kõik lisakulud – postikulu, kohaletoimetamise tasu või muud maksud, aga kui ostja neist alles ostma minnes teada saab, on tõenäosus üsna suur, et ostukorv sel hetkel hüljatakse.

Pane võimalikult nähtavale kohale lisakulud ja ostukorvi kokkuvõtet vaadates võiksid ka näha olla võimalikud posti- ja muud kulud, mis ostes lisanduvad.

Aina enam kasutavad müüjad ka lisakulude tootehinna sisse peitmist ja kohaletoimetamine on sel juhul kliendi poolt vaadates justkui tasuta – nii on lihtne ja selge algusest peale, palju e-poest ostmine maksma läheb.

3. Ära päri liiga palju

Ükskõik, kas lased ostjal sisse logimata ostu lõpetada või suunad ta kasutajaks registreerima – oluline on see, et küsimusi liiga palju poleks. Küsi nii vähe kui võimalik ja nii palju, kui keskmine kasutaja kannatab. Vajadusel lahuta veebivormid mitmeks osaks – näiteks jäta kohaletoimetamise viis ja makseinfo eraldi lehtedele.

4. Tee ostukorvi lisamine võimalikult selgeks ja lihtsaks

Kui ostja tahab sobivat kaupa välja valida, tee see võimalikult lihtsaks. Kui on võimalus valida erinevate värvide või mudelite vahel, pane see nähtavana tootelehele, tee lihtsalt valitav koguste lahter juurde ning lisa suur nupp “lisa ostukorvi”. Kasuta vahetult ostukorvi lisandumisest teada andmiseks värvilisi silmatorkavaid ikoone, mis näitavad, et lisamine õnnestus ning ära vii kasutajat tema ostulehelt minema – las ta jätkab ostmist samast kohast.

5. Anna teada soodustustest, garantiist ja tagastustingimustest

E-poest ostmine on alati seotud suurema riskiga, sest kaupa ei saa ise katsuda ja proovida. Kas see ikka sobib? Et ostja nendele kõhklustele enne ostu alla ei annaks, paku kohe välja ka võimalus kaup 14 päeva jooksul tagastada, ütle ära garantiitingimused ja kui on olemas soodustus, siis anna teada, kui kaua see kestab.

Artikkel ilmus algselt Veebimajutuse blogis.

Märksõnad: , , ,

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto- ja rahaportaali olulisematest lugudest.