5 nippi, millega oma Facebooki-postitused nähtavamaks teha

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Juba mõnda aega on Facebook kursil, mis vähendab Facebooki kasutajate seinal äriliste postituste nähtavust. Vaid kümnendik või veelgi vähem sinu firma Facebooki lehe fänne näeb sinu postitusi ja see protsent väheneb järjepidevalt ka tulevikus. Üks võimalus on osta tasuline kampaania, kuid ka muul juhul on kasulik teada, millised postitused jõuavad suurema hulga fännideni ja millistele reageeritakse rohkem.

Need postitused, millele reageeritakse rohkem ja saavad rohkem meeldimisi või kommentaare, saavad omakorda nähtavamaks rohkemate fännide ajajoonel, sest Facebooki algoritm arvab, et need huvitavad inimesi. Seega peab ka ise teadma, mis paneb inimesi postitustele reageerima. Siin on viis soovitust, mis tavaliselt aitavad.

1. Fotod saavad rohkem meeldimisi kui tekstid

Inimestele meeldib pilte vaadata ja juba ammusest ajast on teada, et üks pilt ütleb rohkem kui tuhat sõna. Tuhandet sõna ei viitsita aga enam kuigi palju veebist lugeda. Seega postita iga teatega ka mõni pilt, mis teemaga seotud.

Fotod saavad koguni üle 50% rohkem meeldimisi, kui pildita postitused või lingid ning üle 100% rohkem kommentaare.

Videopostitust upitab Facebook ise veelgi enam. Kasuta ka seda, kui omad oskusi häid videoklippe teha.

2. Liiga pikk pole nii hea kui lühike (aga lööv) tekst

Võiks arvata, et kui kirjutad pikemalt ja põhjalikumalt, reageerivad inimesed sellele rohkem ja süvenevad. Paraku see enamasti nii pole. Kui tekst on alla 80 tähemärgi, siis on selle märkajaid ning reageerijaid erinevate uuringute järgi enam kui 60% rohkem meeldimiste ja kommentaaride näol. Proovi ka Facebookis jääda vähemalt nii lühidaks kui SMS-is või Twitteris ja sind nähakse rohkem.

3. Küsimus paneb reageerima

Kui esitad oma postituses mõne intrigeeriva küsimuse, siis saad sellele 80% rohkem reageerimisi kui ilma küsimuseta postitusega. Samas ei tasu seda võimalust ka üle ekspluateerida, sest pidevalt küsides hakkab vastajate aktiivsus lõpuks raugema.

Turundajad lisaksid siia veel ühe soovituse – lisaks küsimusele võiks olla ka üleskutse tegutsemisele – kuhugi klikkimisele, millegi jagamisele vms.

4. Vaata kella, millal postitad

Inimestel on kindlad kellaajad, mil neil tekib rohkem aega ja nad veedavad seda Facebookis. Just sel ajal on postitused kõige enam nähtavad. Hiljem juba kaovad nad värskemate ja populaarsemate postituste varju ära.

Selleks, et teada saada, millal sinu fännid kõige enam Facebooki lehel käivad, viska pilk Facebooki lehe Insights sektsiooni. Seal on kellaajaline graafik, kus kõrgeimad tipud märgivad kõige populaarsemaid külastamise aegasid. Tavaliselt kipuvad need ajad olema tööpäevadel lõuna paiku või õhtul n.ö prime time´il ehk õhtuste uudiste eel ja järel.

Samas ei pruugi külastuse tippajal tulemus garanteeritult hea olla. Sel ajal võivad postitada ka paljud teised ja iga postituse konkurents on tihedam. Kõige parem on ise katsetada, milline aeg töötab kõige paremini. Lehekülje omanik näeb iga oma postituse alt, kui paljudeni see on jõudnud ja võib sellest omad järeldused teha.

5. Postita õige sagedusega

Postituste sagedusega on võimalik kahte moodi eksida – postitad kas liiga tihedalt või liiga harva.

Optimaalne on teha paar postitust päevas. Vähem kui paarkümmend minutit ei tasu kindlasti kahe postituse vahele jätta, harvemini kui paar korda nädalas postitamine aga muudab samuti lehekülje kasutajate jaoks liiga vähe märgatavaks.

1-2 korda päevas postitamine tagab 40% rohkem reageerimisi ja rohkem kui 4 korda nädalas postitamine annab üle 70% rohkem kasutajate aktiivsust meeldimiste ja kommentaaride näol.

Artikkel ilmus algselt Veebimajutuse blogis.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.