7 suurimat SEO ehk otsimootorile optimeerimise viga ja kuidas neid vältida

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

SEO, Search Engine Optimization ehk oma kodulehe otsimootori tulemustele optimeerimine on veebi külastajate saamisel väga oluline. SEO aga võib olla vaevarikas ja tulemusi ei tule. Mida teha? Võib-olla oled teinud mõne allolevatest vigadest?

Viga 1. Valisid täiesti valed märksõnad

Seda viga tehakse kõige enam – kodulehe omanik on kindlalt välja mõelnud, mida ta pakub ja selle järgi teinud ka märksõnad, millele optimeerida. Klient aga mõtleb välja, mida tema tahab ja otsib hoopis selle järgi. Eesti keeles lisanduvad ka käände- ja pöördeprobleemid – kas otsida tegevuse või nimetuse järgi?

Juhul, kui valisid oma valdkonda kõige paremini iseloomustava ja kõige üldisema märksõna, siis võib juhtuda, et selles valdkonnas on konkurents nii tugev, et niisama lihtsalt otsitulemustes ette ei saa. Isegi Adwords´iga, mis on Google´i vastav tasuline tööriist, oma positsiooni ettepoole ostes võib see üsna kalliks minna, kui üritad silma paista selliste üldiste märksõnadega, mida kõik samas (näiteks toitlustuse) valdkonnas ihkavad – “kohvik”, “restoran”, “söögikoht” jne.

Abiks on kolm lahendust – vaata oma Google´i vahenditega, milliste märksõnadega kõige rohkem sinu kodulehele satutakse ja võimenda neid. Teiseks – küsi tavalistelt inimestelt, mille järgi nad sinu valdkonna ettevõtteid otsivad. Ning kolmandaks – kasuta n-ö pikki otsisõnu mõne täiendusega, kus konkurents on hõredam. Näiteks restorani asemel proovi optimeerida sõnale taimetoidurestoran, kui oled selles nišis tegev. Samuti aitab kohalikku teenust pakkuvat ettevõtet kaardil olemine – näiteks kohalikud toitlustusasutused on kohalikus otsingus alati eespool.

Viga 2. Sisu ei vasta soovitud märksõnadele

Kui oled analüüsinud enamlevinud otsisõnu, mida inimesed tarvitavad, siis võib tekkida ahvatlus ka enda kodulehe SEO neile suunata. Näiteks kui müüd sülearvuteid, aga tahad meelitada kodulehele kõik need kasutajad, kes tahavad SSD-d või kõvaketast osta, oled natuke või isegi üsna palju mööda pannud. Võimalik, et saad optimeerides esialgu üsna hea tulemuse, sest märksõna esineb tekstides palju, aga Google hindab ka seda, kuidas kasutajad reageerivad ja kui enamus neist lihtsalt lahkub nähes, et teenus ei vasta nende ootustele, järgneb SEO tagasilöök varem või hiljem.

Seega proovi ikka kasutada neid märksõnu, mis sisalduvad kodulehel ja kirjeldavad täpselt, mida teed.

Viga 3. Sisu pole originaalne

Kopeerides mujalt tekste, näiteks tootja lehelt või teistest veebidest, samuti avalikest teatmeteostest, ei anna see mingit eelist. Google “trahvib” selle eest pigem otsitulemustes tahapoole tõstmisega.

Lahenduseks on originaalne ja huvitav sisu. See meelitab ka külastajaid tagasi tulema lisaks otsirobotitele meeldimisele.

Viga 4. Oled unustanud HTML-is märksõnasid õigesti esitada

Kui oled tugev kodulehe sisu tegija, ei maksa selle kõrvalt unustada ka mõnesid tehnilisi asju. Ehkki see pole enam tulemustes nii määrav kui aastaid tagasi, on endiselt oluline, milliseid märksõnu sisaldavad lehe HTML-koodi päises olevad META ja TITLE märgendid. Ära seega unusta oma sisuhalduslahenduses neid vajalikke lahtreid täita. Rääkimata sellest, et pealkirjades ja lehe päises peaks olema olulised märksõnad esindatud, samuti piltide alternatiivtekstides, sest otsimootorid ei tee veel laus-pildituvastust ning ei näe, mis on pildil.

Viga 5. Lingimajandus lonkab

Linkimine teistele saitidele on SEO jaoks väga oluline. Veel olulisem aga on see, et teised saidid lingiksid tagasi sinu lehele. Kui seda teist poolt on raskem mõjutada, siis ise saad linke alati õigesti sättida.

Kui lingid teistele lehtedele, proovi vältida lingis sinule olulist märksõna, aga väldi ka korduvaid umbmääraseid “vaata siia” stiilis tekstilinke. Lingi neile lehtedele, millel on antud valdkonnas kaalu. Kui võimalik, proovi pakkuda teistele lehtedele lingivahetust – vastastiku linkides on see kasulik mõlemale poolele.

Viga 6. Veebileht pole kasutajasõbralik

Otsimootorid hindavad lisaks kodulehe sisule ka seda, kui kiiresti leht laeb, kas mobiiliversioon on kasutajasõbralik ning tekstid sobiva pikkusega. Seega kui oled SEO ära teinud, aga tulemust ikka ei tule, vaata üle ka oma kodulehe kood ning mõõda, kas kõik on kergesti loetav erinevatest mobiilsetest seadmetest. Kui leht laeb väga aeglaselt, hindab Google seda madalamalt kui kiiresti laetavaid lehti, mobiiliversioonis aga vaadatakse, et lingid ja nupud oleksid puuteekraanilt mugavalt vajutatavad. Kui ei ole, saab jälle “trahvi” tulemustes tahapoole kukkumisega.

Viga 7. Sotsiaalmeedia ei toeta kodulehte

Kui mõtled, et oled lihtsalt veebis ja otsingus tugevalt esindatud, siis teed vea. Väga palju annab SEO-le juurde ka sotsiaalmeedia tugi. Paljud kodulehed saavad üle poole külastajatest sotsiaalmeedia kaudu. Otsimootorite jaoks on see samuti oluline. Seega – arenda oma sotsmeediakanaleid, leia mõjutajaid ja fänne, kes ise sinu sõnumit levitavad ning kes SEO-le kaasa aitavad palju rohkem, kui ise eales jõuad.

Märksõnad: , ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.