Veebimajutuse blogi

8 algtõde, kuidas leida omale sobivaim kodulehe majutus

Kas plaanid hakata tegema väikest või keskmise suurusega veebilehte? Kui vastasid sellele küsimustele jaatavalt, siis järgmisena peaksid tegema valiku Eesti turul olevate erinevate veebimajutajate seast, keda on ligi 10 ja mujal maailmas juba sadu ja rohkemgi.

Just hästi optimeeritud kodulehe majutus on sinu tulevase veebilehe hea tervise aluseks.

Wixter.ee veebiarendaja Imre Saar annab kaheksa algtõde, mille järgi n.ö eraldada terad sõkaldest ehk teha enda jaoks parim valik.

1. Serveri töökindluse määr ehk uptime olgu suurem, kui 99,9%

See on tähtsaim näit, mida valikul arvestada. Siit saad prognoosida, mitu minutit võib sinu koduleht pisikatkestuste tõttu n.ö “maas” olla.

Väikeseid paariminutilisi pisikatkestusi esineb absoluutselt kõigil. Põhiküsimus on, kui sageli neid esineb? Mida vähem, seda parem. Kui töökindluse määr on aastas 99,99%, siis 365 päeva jooksul on pisikatkestute summa ehk downtimekokku 3,65 tundi. Seega eelista teenusepakkujat, kelle töökindluse määr ehk uptime jääks kindlasti üle 99,90%. Vastasel juhul on sellel otsene negatiivne mõju veebilehe konversioonidele.

Viska pilk peale ka minu läbi viidud uptime´i ja kiiruste testile: Milline veebimajutus on Eesti parim?

2. Tee selgeks, milline sisuhaldussüsteem on sinu jaoks sobivaim

WordPress on võimas ja universaalne platvorm, mis lubab teha ükskõik millist tüüpi veebilehti. Sellest hoolimata võib WP päris algajale liiga keeruliseks osutuda. Seda ennekõike oma mastaapsuse ja liigse võimekuse poolest.

Hea ja kvaliteetse teenusepakkuja tunneb ära selle järgi, kui ettevõte teeb koostööd ka mõne algajale sõbraliku website builder´iga. Näiteks Eesti tuntumad veebimajutajad (Zone, Veebimajutus) teevad koostööd kodumaise veebiehitustööriistaga  Voog. Voog on tõenäoliselt lihtsaim alternatiiv WordPressile, millega saab teha ärisaite, blogisid ja lihtsamaid e-poode.

3. Kallis vs odav veebimajutus

Veebimajutuse hind üldjuhul teenusepakkuja valikul esmatähtsusega faktor pole, kuid samaväärsete pakkumiste puhul võib siiski saada määravaks. Eestis jääb standardkodulehe majutus enamasti 4-6 eurose kuutasu vahele, mis minu hinnangul on väga mõistlik hinnaklass. Kõikide väikeste või keskmise suurusega ärisaitide ja -blogide jaoks piisab täielikult lihtsast ja soodsast standardpaketist.

Eksisteerib ka n.ö säästupakkumisi hinnavahemikus 2-4 € kuus, kuid see hind saavutatakse tavaliselt siiski serveri jõudluse ja kettamahu arvelt, mis võib avaldada negatiivset mõju kodulehe SEO-le. Koonerdamine kodulehe majutuse arvelt võib kokkuvõttes sinu ärile isegi kahjulikum (kulukam) tulla, kui hetkeline näiline sääst kuutasult.

4. Testi, kui kiire ja abivalmis on teenusepakkuja live chat

Kontrolli ka live chat klienditoe olemasolu! Vestlusaknas on väga mugav saada probleemidele kiire lahendus, sest erinevalt telefonikõnest “kõneleb” üks kuvatõmmis ehk screenshot rohkem kui 1000 sõna.

Samuti on tähtis vestlusaknas saadud vastuse kiirus. Vältida tuleks teenusepakkujaid, kelle live chat klienditugi on tööajal (E-R kl 8.00-17.00) sootuks võrgust väljas. Põhimõtteliselt võib teha üldistuse ning öelda, et abivalmis ja kiire live chat on selge märk ettevõtte soovist areneda ja pakkuda klientidele parimat teenust!

5. Kirjutad „sakslastele“? Vali parem kohalik kodulehe majutus

Kehtib tava, et selles riigis/regioonis, kus on sinu veebilehe lugejad, olgu ka kodulehe majutus. Nimelt võib pikk vahemaa lugeja ja veebilehe serveri vahel avaldada lehe avanemiskiirusele negatiivset mõju ja see ei meeldi ka otsimootoritele. Siit soovitus: väldi selliseid kombinatsioone, kus majutus on tellitud näiteks USA-st ja veeb ise on eestikeelne.

Kui sinu veeb tuleb sõna otseses mõttes rahvusvaheline, siis vahemaade probleemi jaoks on mõistagi lahendus siiski olemas. See on Cloudflare’i CDN teenus ehk lihtsustatult on tegemist ülemaailmse vaheserverite võrgustikuga. Valik on sinu, aga usun, et eelistad siiski kasutada lihtsamat varianti.

6. Arvesta oma tulevikuambitsioonidega

Kujutame ette üht võimalikku tulevikustsenaariumit: veebileht on teinud läbi tormilise kasvu ja külastajad kurdavad, et see on nüüd kuidagi aeglaseks muutunud, on pidevalt maas jne. Sellisel hetkel vajad sa serveri upgrade´imist ehk “kangemat” paketti suurema jõudlusega.

Soovitan eelnevalt uurida, kas potensiaalne teenusepakkuja pakub klientidele näiteks pilve-põhist (cloud hosting) või suisa eraserveripõhist (dedicated hosting) teenust. Kui ei, siis selliste ambitsoonide puhul peaksid valima teenusepakkujaks ettevõtte, kes on keskendunud rohkem suurklientide teenindamisele.

7. Unusta uskumatud/kahtlased pakkumised

Internetis leidub palju uskumatult soodsaid pakkumisi, nagu näiteks 100% tasuta kodulehe majutus. Unusta need kohe! Tegemist on üldjuhul petuskeemi või labase turundustrikiga. Usalda ennekõike üldtuntud brände, kellel on selles valdkonnas pikaajaline kogemus. Kahtlen sügavalt, kas n.ö sõbra server suudab võidelda paharünnakute vastu sama tõhusalt, nagu seda teevad paarikümneaastase kogemusega ettevõtted.

8. Elementaarsed lisad

Kui tellid kodulehe majutuse, on selle haldamiseks vaja elementaarseid töövahendeid: e-posti haldussüsteem; iganädalased automaatsed veebilehe varundused;  tasuta Let’s Encrypt (https) sertifikaat; ligipääs serveri failihaldurisse (FTP). Need on põhilised kohustuslikud hüved, mida peaks iga kvaliteetne teenusepakkuja oma klientidele pakkuma. Kui eelmainitud lisade eest küsitakse eraldi tasu või need suisa puuduvad, siis võiks võtta seda kui olulist puudust.

Kokkuvõtteks

Veebimajutuse valimine on pealtnäha lihtne tegevus, kuid nagu mainitud, on ebasobiva valiku puhul oht oma kodulehe tervisele ja SEO-le karuteene teha. Seega milleks kinkida konkurentidele Google´i otsingutulemustes edumaad? Võta hetkeks aega ja uuri nende kaheksa algtõe põhjal, milline kodulehe majutus on just sulle sobivaim.

Jäta veebilehe tegemine spetsialistide hooleks ja telli kodulehe valmistamise täisteenus Wixterist!​

Artikkel ilmus algselt Veebimajutuse blogis.

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto- ja rahaportaali olulisematest lugudest.