8 kõige olulisemat e-poe turunduskanalit

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Üheks parimaks mooduseks oma e-kaubanduse edendamisel on investeerimine digiturundusse. Kui vaja rohkem kliente, peab saama oma nime tuntuks ning ringlema erinevates kanalites – loomulikult ikka selleks, et suurendada oma veebipoe liiklust ja müüa rohkem. Küsimus on aga selles, millistele digitaalsetele turunduskanalitele peaks keskenduma veebilehe liikluse suurendamiseks? Veebilahendused.ee tegevjuht Siim Sepma jagab selgitusi 8 kõige olulisema kanali kohta, kus peaks olema kindlasti esindatud.

Need kaheksa digiturunduse kanalit on järgmised:

  1. Orgaaniline kanal
  2. E-kiri
  3. Tasuline otsing
  4. Sisuturundus
  5. Sotsiaalmeedia
  6. Sidusettevõtted
  7. Viited
  8. Otsene liiklus

1. Orgaaniline kanal

Orgaaniline digiturundus sisaldab kogu veebisaidi liiklust, mis tuleb kõikidest otsingumootoritest – Google, Bing, Yahoo või näiteks DuckDuckGo.com.

Külastajad avastavad teie veebisaidi, kui otsivad kindlat toodet või teemat. Kui veebipood on hästi optimeeritud, siis otsingumootorid esitavad selle otsingutulemustes esimeste seas. Kui soovite rohkem liiklust oma veebilehele, siis investeerige otsingumootori optimeerimisse (SEO). Vaadake lähemalt selle kohta e-poe valmistamise postitusest.

2. E-kiri

Digiturundus e-kirja teel sisaldab kogu veebilehel toimuvat liiklust, mis tuleb e-kirjadega saadetud sõnumitest.

Need e-kirjad võivad olla…

  • osa e-kirjaga tehtavast reklaamikampaaniast (nt jõulumüük)
  • mingist tegevusest sõltuv e-kirjaga tehtav kampaania (nt pooleli jäänud ostukorv, mis ei jõudnud tehingu sooritamiseni)
  • tehingu andmete kinnitus (nt tellimuse kinnituseks saadetav e-kiri)

Selleks, et suurendada liiklust oma veebilehel e-kirjade abil, tuleb kasvatada e-posti aadresside listi.

Tutvu lähemalt näiteks Mailchimpi võimalustega uudiskirju ja e-posti kampaaniaid teha.

3. Tasuline otsing

Digiturundus tasulise otsingu abil sisaldab kogu veebisaidi liiklust, mis tuleb otsingumootorites olevatest tasulistest reklaamidest. Seda võib nimetada ka otsingumootoriturunduseks (SEM) või maksa-kliki-eest turunduseks (PPC).

Otsingumootorikampaaniaid saab käivitada järgmistes võrkudes:

  • Google´i reklaamisõnad (Adwords)
  • Bingi reklaamid

E-pood, mis soovib suurendada liiklust veebisaidil otsingumootorite reklaamide kaudu, peaks keskenduma Google´i ostukampaaniatele või Bingi tootereklaamidele, kuna need on ühed parima investeeringute tasuvustega kohad e-kaubanduse jaoks.

4. Sisuturundus

Sisuturunduskanal hõlmab kogu veebilehe liiklust, mis tuleb ettevõtte blogidest, videotest ja digitaalselt allalaaditavatest materjalidest, nagu näiteks juhendite ostmine.

Väärtusliku (kasuliku) või meelelahutust pakkuva sisu loomine võib aidata e-kaubanduses suunata liiklust oma e-poodidesse, kuna seda sisu koguvad hästi otsingumootorid või neid linke jagatakse vabatahtlikult sotsiaalmeedias.

5. Sotsiaalmeedia

Digiturundus sotsiaalmeedia kaudu sisaldab kogu veebilehe liiklust, mis tuleb sotsiaalmeediavõrkudest nagu Facebook, Instagram, Pinterest, Twitter, Snapchat jpt.

Sotsiaalmeediast tulev liiklus võib olla nii orgaaniline kui ka tasulise reklaami kaudu.

Viimase paari aasta jooksul on sotsiaalvõrgustikud teinud e-kaubandusega tegelejate jaoks raskeks enda märgatavaks tegemise tasuta viisil. Tahetakse, et kõik maksaksid enda reklaamimise eest.

Kui plaanite sotsiaalvõrgustikes reklaamide kasutamist, siis võiks kaaluda neid variante:

  • Facebooki reklaamid
  • Instagrami reklaamid
  • Pinteresti reklaamid
  • Snapchati reklaamid

6. Sidusettevõtted

Sidusettevõtte digiturunduskanal sisaldab kogu veebilehe liiklust, mis tuleb siduspartneritelt. Vastutasuks saavad nad komisjonitasu kõikide täidetud tellimuste eest.

Saate oma sidusprogrammi käivitada sellistes populaarsetes rahvusvahelistes võrgustikes nagu…

Saab ka luua sidemeid „raha tagasi”(Cash-back) veebilehtedega nagu näiteks eBates, erinevate kupongisaitidega nagu Retailmenot.com, sooduspakkumiste veebilehtedega nagu Slickdeals.net, blogijatega või mõjukate Internetis tegutsejatega.

7. Viited

Digiturundus läbi viidete sisaldab kogu veebilehe liiklust, mis tuleb põhimõtteliselt igalt poolt mujalt Internetist, sh rakendustest (äppidest).

See võib sisaldada veebilehti, kus näidatakse reklaame, sponsoreeritud blogipostitusi või digi-ajalehti. Ma ise panen tavaliselt selle alla kõik muu, mis ei liigitu otseselt ülejäänud seitsme kanali alla.

8. Otseliiklus

See hõlmab kogu veebiliiklust, mis tuleb otse veebilehele ilma mingite viideteta. Sel puhul inimesed lihtsalt trükivad veebilehe aadressi brauseri aadressiribale või tulevad teie veebilehele enda järjehoidjatesse salvestatud lingi kaudu.

Otsene liiklus võimaldab aga mõõta ka mõningaid võrguühenduseta turundustegevusi nagu näiteks raadios, televisioonis või mujal toimunud sündmused. Näiteks kui inimesed näevad reklaami televisioonis, võivad nad oma nutitelefoniga pääseda otse teie veebilehele lihtsalt aadressi sisse tippides.

Mida siit järeldada?

Üheks soovituseks digitaalse turunduse strateegia koostamisel läbi erinevate kanalite on määratleda oma eesmärgid ning samuti ka toimivuse mõõtmise meetodid. See on ainus viis, kuidas saab jälgida turunduse toimivust ning hinnata, milline kanal või tegevus annab rohkem ja paremaid tulemusi.

Edukat müüki!

Artikkel ilmus algselt Veebimajutuse blogis.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.