Veebimajutuse blogi

Argipäevahäkaton: Garage48 lahendas mobiilsuse probleeme seekord nädala sees

Võitjatiim NAP1. Foto: Garage48

Kui tavaliselt kohtuvad häkatoni Garage48 võistkonnad reedel ja lõpetavad pühapäeval, siis seekordne teema oli üsna professionaalne ja osalejad tulid kohale keset tavalist tööaega – teisipäevast neljapäevani. Mobiilsuse teema, mis tõstatati, on aga laiem kui mobiilsed töökohad või kaugelt töötamine. See tähendab ka väga moodsat jagamismajandust ja selle lahendusi.

Garage48 Mobility töötoad toimusid Riias Hollandi saatkonna ja LMT (Latvijas Mobilais Telefons) toel ning kogunenud meeskonnad otsisid lahendusi küsimusele, kuidas transporti mobiilisuse kasvades nutikamaks ja kokkuhoidlikumaks muuta.

Lahendamist vajavatest teemadest oli välja toodud neli põhiteemat:

1. Alternatiivtranspordi lahendused – autojagamine, jalgrattajagamine, hääletamine, kõndimine ja muud alternatiivsed liikumisviisid toetatuna sotsiaalvõrkude ja tarkvaralahendustega. Siia alla käib ka kõikvõimalike lahenduste pakkumine äärelinnadest kesklinna jõudmiseks ja ühistranspordi uued lahendused näotuvastusega sisenemisest plokiahela tehnoloogiateni.
2. Innovatiivsed liiklusinfo ja navigatsiooni lahendused – sealhulgas big data, reisiplaneerimine, otseajas transpordivoogude juhtimine jne.
3. Mobiilsus kui teenus – erinevate transpordiprobleemdie lahendamine uute teenustega, mis vähendavad ummikuid ja keskkonnakahju.
4. Nutikas linnatransport – optimaalne ladude asukoha planeerimine, kohaletoimetamise kõige säästlikum planeerimine ja kullerijagamisteenused, “viimase miili” automatiseeritud lahendused ja palju muud.

Riia linn muuseas seadis osalejatele ülesande töötada välja lahendused liiklusummikute ja tipptunniliikluse vähendamiseks kaugtöö parema planeerimise ning õppeasutuste tööaja hajutamisega.

Mida siis tehti?

Huvi ürituse vastu oli nii suur, et kohe said täis kõik arendajate ja disainerite kohad ning moodustati kaheksa tiimi. Lahendamist vajavaid ülesandeid tekkis 17.

Garage48 formaat näeb ette kõige populaarsemate probleemide väljavalimist tegijate poolt ja nii hakatigi lahendama probleeme Google Analyticsi loomisest mobiilsuse jaoks ning jagamistranspordi kasulikkuse arvutamiseni.

Mõne päeva pärast selgusid võitjad, keda žüriil oli üsna raske valida. Siiski anti võit tiimile NAP1, kes lõi üleriikliku avaliku ligipääsuga andmeplatvormi, mis jagaks erinevaid mobiilsuse lahenduste andmeid, et oleks võimalik luua teenusteüleseid teenuseid. Näiteks võid sa ju tellida autojagamisega sõidu kesklinna, aga seal tahad edasi näiteks jagatud tõukerattateenusega liikuda – selleks ongi vaja n-ö katuseteenust.

48 tunniga saavutati rohkem, kui osalised ise lootsid nii mahuka töö juures ning lahendus oli juba kasutatav selliste teenustega nagu Google Maps, Bing Maps, Apple Maps ja OpenTripPlanner. Juba päev pärast võitu oli NAP1 tiimil käes ka esimene leping kliendiga.

Publiku lemmik – kõige rohelisem idee

Publiku lemmikuks ja esimeseks runner-up´iks sai Sparkz, kelle ideeks oli kasvatada transpordis taastuvate energiallikate ja tervisliku liikumise osa. Sparkz on auhinnasüsteem, mille kaudu ettevõtted saavad oma töötajatele pakkuda boonuseid ja hüvesid selle eest, kui nad liiguvad jalgrattaga, jala või muul keskkonnasõbralikul viisil.

Teise koha saavutas Eestist pärit Starship 1-click delivery ning nende idee oligi seotud Starshipi “viimase miili” pakirobotitega. Starship alustas ühe tiimiga, kuid see jagunes töö käigus kaheks ja asus tegelema kahe erineva lahendusega. Lisaks sellele, et loodi veebipõhine võimalus tellida robot kohale just siis, kui ise kodus oled, tegeles teine osa seltskonnast kasutatud asjade kauplemiskeskkonnaga koos robotiseeritud kohaletoimetamisega.

Artikkel ilmus algselt Veebimajutuse blogis.

Märksõnad: , ,

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto- ja rahaportaali olulisematest lugudest.