Google hakkab aeglaseid veebilehti allapoole suruma: kuidas see sind mõjutab?

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Google võttis hiljuti vastu otsuse hakata mobiiliotsingutes allapoole suruma neid veebilehti, mis on liialt aeglased. Seda, kuidas probleemiga tegeleda, selgitas FCR Media internetiturunduse spetsialist Jüri Hass.

Miks hakkab Google eelistama just mobiilis kiiremaid lehti?

Viimastel aastatel on Google väga palju tööd teinud selle nimel, et lisaks veebilehtede relevantsusele saaksid otsingumootori kasutajad ka hea kasutajakogemuse. Mobiiltelefonid on interneti tarbimisharjumusi muutnud nii kasutusviisilt kui -mahult. Fakt on, et mobiilse (mitte WiFi) interneti kiirus on tunduvalt aeglasem, kui püsiühenduse puhul, mis omakorda muudab mobiilse seadme kasutajad tundlikuks veebilehtede allalaadimiskiirusele. Uuring on näidanud, et 40% kasutajaid hülgab veebilehe, kui selle allalaadimiseks kulub enam kui 3 sekundit.

Google tahab, et otsingumootori kasutajad oleksid rahul sellega, mida otsingutulemustes pakutakse ja seetõttu võetakse veebilehe laadimiskiirus positsioonide määramisel oluliseks näitajaks.

Kui paljud lehed võib see tulemustes allapoole lükata?

Laadimiskiirus tundub olevat probleemiks enamike veebilehtede puhul, aga kuidas ja kui paljude lehtede positsiooni see mõjutab, pole võimalik ennustada. Määravaks on ikkagi lehe sisu. Kui konkureerivatel veebilehtedel on sarnase väärtusega sisu, siis võib parema laadimiskiirusega leht saada eelise. Samas muutub pilt kogu aeg, sest üha enam panustatakse kodulehtede optimeerimisse, muuhulgas ka lehe laadimiskiiruse optimeerimisse, seega otsingutulemused muutuvad pidevalt.

Kuidas saab veebilehe omanik mõista, kas ka tema veebileht on ohus?

Kõige lihtsam viis on kasutada just selle jaoks Google´i poolt tehtud tööriistu. Ise soovitaks PageSpeed Insights tööriista, mis annab hinnangu (skaalal 0-100 punkti) ka lauaarvuti kasutaja vaatevinlist. Kui selle töörista testi tulemus on alla 80 punkti, siis tasuks teemale tähelepanu pöörata.

Lisaks peaks kasutama ka teist tööriista, mis koostab raporti ja näitab, kui palju külastusi võib veebileht kaotada laadimiskiiruse tõttu.

Eelmainitud tööriistad toovad välja mõned näitajad, mis mõjutavad laadimiskiirust. Põhjalikuma analüüsi jaoks peaks pöörduma tehnilise optimeerimise kogemustega SEO spetsialisti poole.

Kuidas veebi parandama hakata?

Eelpoolmainitud testid annavad informatsiooni ka selle kohta, millele peaks tähelepanu pöörama. Kuna tegemist on spetsiifilisi teadmisi nõudvate tegevustega, siis peaks muutustega tegelema kas vastava kogemusega SEO spetsialist või veebiarendaja. Üritades olukorda ise parandada, on väga kerge veebileht “katki” teha.

Kuidas mõista, kas parandused on edukad olnud?

Selleks, et mõista, kas optimeerimine on olnud edukas, tuleks lihtsalt korrata varem mainitud teste. Kui tulemused paranevad oluliselt, siis avaldub see ka paranenud konversioonimääras, põrkemääras, veebilehe kasutamise ajas. Neid näitajaid saab vaadata Google Analyticsis. See tähendab tegelikult, et õigesti tehtud veebilehe optimeerimine parandab positsioone Google’i otsingumootorile lisaks veel AdWordsi, Facebooki ja teiste reklaamikampaaniates ning kanalites, sest veebilehe kasutajakogemus on oluliselt paranenud.

Mis abi saaks agentuuri käest?

Agentuurilt saab tellida veebilehe analüüsi, mille tulemusel tuuakse välja puudused ja pakutakse välja lahendused. Leian, et kui agentuur pakub kodulehe optimeerimise teenust, siis peaks teenus sisaldama ka laadimiskiiruse optimeerimist, sest tegelikult on see tulemusliku SEO lahutamatu osa. Oleme FCR Medias teinud SEO teenuse raames kiiruse optimeerimist algusest peale, kuna olime teadlikud, et tegelikkuses on laadimiskiirus olnud ka varem üheks elemendiks positsioonide arvutamisel, aga nüüd saab sellel olema veelgi suurem kaal.

Artikkel ilmus algselt Veebimajutuse blogis.

Märksõnad: , ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.