Mitte iga ettevõte ei peaks endale tegema Instagrami kontot, kuid kui see siiski teha, siis tuleb asja teha õigesti, selgitas digitaalmeediaagentuuri Tont projektijuht Oliver Rüüsak.
Millist kasu võib Instagram ettevõttele pakkuda?
Instagram tagab unikaalse võimaluse vormida ettevõtte iseloomu. Seda tasuks teha siiski kombineeritult ja kooskõlas teiste levinud sotsiaalmeediakanalitega nagu Facebook või Twitter. Firmade jaoks peab olema imidž tähtis, sest läbi viimase eristatakse firmat teistest. Tugev iseloom aitab kinnistada ettevõtte tõekspidamisi ja inspireerib kliente endaga ühinema.
Ettevõtted võivad kõrvalseisjale tunduda kui külmad ja suured rahnud, millele ei lähe korda emotsioonid. Üks lahendus sellise olukorra parandamiseks on kasvatada usaldust ja familiaarsust. Samm selle poole on anda firmale ilme või nägu, näidates läbi Instagrami tehtud panuseid töösse, kordaminekuid ja teatud olukordades ka äpardusi, tänu millele klientuur suudab samastuda ja näha inimlikkust pealtnäha veatult töötavas masinavärgis.
Lisaks annab Instagram ülevaate sellest, millest on klientuur ettevõttes kõige rohkem huvitatud, sarnaselt teistele sotsiaalmeediaallikatele on võimalik näha reaalajas statistikat kõigist postitustest: milline demograafia on kõige rohkem huvitatud sisust ja leida kõige intrigeerivamad, kõmu ja põnevust tekitavad pildid. Inimesed on loomult uudishimulikud ja kindlale grupile võib huvi pakkuda toote valmimisprotsess.
See on alles jäämäe tipp, aga loodan, et eelnev annab aimu, kui mastaapset kasu võib tuua läbimõeldud Instagrami-konto.
Milline ettevõte peaks Instagrami-konto looma?
Iseseisvalt sellega tegeleval ettevõttel peab olema aega, ressurssi ja teadmisi sotsiaalmeediamaastikust, et sellega hästi hakkama saada. Ei ole ühest malli, mis kirjeldab, kas ettevõtte x peaks tegema ja y mitte. Sellegipoolest tasub uurida sihtgruppi, kui viimane ei ole sotsiaalmeedias esindatud, siis tõenäoliselt pole sellel seal turgu. Pole mõtet hõigata, kui vastu midagi ei kaja.
Tuues välja ühe ettevõtte kategooria, siis kõige kiiremini saavad tulemusi valdkonnad, mis müüvad oma tooteid massidele. Kindlasti ka nišitooted ja -teenused, mille ideeks on olla põnevad ja innovaatilised ning kujundatud kasutajate järgi. Juhul kui firma ei tunne ennast sellisel alal kindlalt, siis äge sotsiaalmeediaagentuur suudab leida pea igas firmas külje, mida on võimalik Instagramis kajastada.
Milline ettevõte peaks Instagrami vältima?
Koondatult firmalt-firmale vahendajad ja ettevõtted, kelle sihtgrupp ei ole esindatud sotsiaalmeedias.
Lisaks inaktiivsed ettevõtted ehk kui pole aega uuendada, suhelda kasutajatega, vastata küsimusele ja kommentaaridele, siis ei ole ka ettevõtte koht Instagramis
Mida oma kontole ettevõttena postitada ning mida vältida?
Esimese asjana tuleks kindlasti veenduda, et postitused ei ole vastuolus kogukonna tavadega.
Postituste sisu oleneb ettevõttest. Kui võtta mingi väiksem ettevõte nagu mingi kohvik või nišipood, siis on võimalik postitada pilte oma toodetest või eripakkumistest, mis võiks kasutajale huvi pakkuda või näidata ettevõtte iseloomu.
Kui aga võtta mingi suurem firma nagu kindlustus- või pangandusettevõtted, peaks olema postituste üles laadimine väga filtreeritud. Nägema rohkem reklaami moodi välja kui lihtsalt Instagrami-postitus sellest, kuidas inimesed kontoris töötavad või kohvi joovad.
Seega ei ole kindlat malli, mis sobiks kõigile ning peaks vaatama, millist sõnumit tahad edastada või mis mulje endast jätta ning milliseid väärtushinnanguid jagad.
Vältima peaks halva kvaliteediga pilte, sisutühje ja eesmärgita postitusi. Samamoodi peab olema ettevaatlik äärmustega. Liiga tihe postitamine mõjub vaatajaskonnale pealesurutavalt.
Kindlasti mitte ära unustada hashtage ehk “#” märke, statistika näitab, et need annavad ainult positiivseid tulemusi.
Millist kasu firma Instagramist saab?
Lühidalt: kujundada imidžit, kasvatada usaldust ja liiklust, leida uusi kliente, tõsta ettevõtte tuntust ja äratada tähelepanu.
Millised on need murekohad, mida ettevõtete Instagrami-kontode puhul näete?
Ei ole pandud rõhku brändikuvandile, kampaaniad pole läbimõeldud ja postitused pole omavahel seotud ega relevantsed.
Suurem hulk ettevõtteid võiks ära kasutada hiljutisi sündmuseid ja kajastada nendega seonduvaid puänte. See vajab kiiret reageerimist, aga Instagramis ongi hetk oluline.
Milliseid eeliseid või puudusi on Instagramil võrreldes Facebooki või Twitteriga?
Instagrami eeliseid on mitu:
- Nooremapoolne kasutajaskond ja kasutajate aktiivsus, kui võrrelda sama postitust Facebookiga, on inimesed reageerinud Instagramis olevale postitusele rohkem.
- Instagramis pole reklaamid veel nii sissejuurdunud kui on Facebookis või Twitteris.
- Hea tasakaal orgaanilisest ja esiletõstetud sisust hoiab kasutaja huvi kõrgel ja tagab efektiivse suhtluse postitustega.
- Orgaaniline ulatus on suur ehk ilma reklaamideta on võimalik kuvada postitusi kõige suuremale vaatajaskonnale.
- Kõige kiiremini kasvav sotsiaalmeedia platvorm.
Puudusteks on:
- Instagram ei asenda funktsioneerivat veebilehte nagu seda on võimaldab Facebook, sest väljundina ei suuda pildimeedium anda edasi kõike ettevõttega seonduvat.
- Suuremaltjaolt on Instagram populaarne telefonis ega ole suunatud arvutis kasutamiseks nagu Facebook või Twitter.