Kas teha ise veeb või tellida – selles on küsimus

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Pea kõikidel elualadel on üks ja seesama küsimus – kas teha ise või tellida proffidelt? Mõlemal võimalusel on oma plussid või miinused. Vaatame, millised need plussid-miinused on veebi ise tehes või tellides.

Alustame sellisest lihtsast võrdlusest, mis on pealtnäha lihtne ja selge, kuid lähemalt uurides on ka sellel mitu tahku. Kui kinnisvaramaakler ütleb, et see maja on hästi ehitatud, sest peremees tegi selle endale, siis ühelt poolt on tal kindlasti õigus – endale ju tahetakse ikka kõige paremini teha. Teiselt poolt ei pruugi peremees olla professionaalne ehitaja ning võib teha elementaarseid vigu, mida proff kunagi ei tee, mis sellest, et kavatsused olid ise tehes parimad.

Samamoodi on veebiga – ise tehes teed endale ja hoolikalt, aga paraku ei suuda ükski veebitegemisega mitte leiba teeniv mõne muu ala inimene vältida mõnesid vigu, mida veebitegijad ja agentuurid ise ei tee. Kuid muidugi võib ka ise tehes hea veebi valmis saada, kui on oskusi ja nõudmised ei ole ülemäära kõrged.

Isetegemise rõõmud

Odavam. Veebi ise tehes on see kindlasti palju odavam, kui profitiimi palgates. Kulud on oluliselt väiksemad, tasuda tuleb vaid domeeni, majutuse ja võib-olla ka veebiehituse tööriista eest. Tasuta sisuhaldustarkvaraga pole sedagi muret.

Lihtne muuta. Kui oled veebi ise valmis teinud, siis tunned seda paremini kui keegi teine ja kui midagi muuta vaja, saab selle kiiresti ära teha kedagi tülitamata.

Ise tehes oled paremini kursis sellega, mis lehel toimub ning kuidas selle tegid. Kui peaks olema vajadus teha lehel muudatusi, siis saad suure tõenäosusega sellega ise hakkama ning ei pea uuesti veebiarendajat palkama.

Isetegemise mured

Paraku on isetegemisel ka muresid, mis tee-ise-veebi juures nii rõõmustavad pole.

Suurem ajakulu. Kui raha kulub ise tehes palju vähem, siis aega seevastu väga palju rohkem. See on sinu enda aeg, mida võiksid kulutada oma veebiga eesmärgi poole liikudes, kui see oleks valmis ja proffide poolt tehtud.

Ise vastutad. Tehnilist poolt võib küll lihtsustada veebiehitustööriist, kuid ikkagi tuleb ise kõik läbi mõelda, testida ja lihvida nii väliselt kui sisuliselt.

Teenuse rõõmud

Enda aega jääb rohkem üle. Kui palkad profid, siis üks põhiline rõõm peaks seisnema selles, et kogu musta töö ja suure osa vastutusest saab veeretada agentuurile, kes veebi vastavalt tellija soovile tegema hakkab. Veebiomanikul endal jääb aega oma põhitegevuste jaoks. Sinupoolne pigutus on minimaalne, veebiarendaja vajab vaid lähteülesannet ning veidi peab ka lehe sisu osas kaasa rääkima, aga põhitöö tehakse sinu eest ära.

Tulemus on professionaalne. Veebiarendaja on teinud paljusid teisigi veebilehti ja see on tema igapäevane töö. Nad teavad, milline lehe ülesehitus on parim, kuidas luua veebilehele hea sisu, kuidas teha see kiireks ja mismoodi see näeks välja moodne ja ilus.

Teenuse mured

Aeg on raha. Kui tahad oma aega vähem kulutada, tuleb osta teiste aega. See maksab, eriti siis, kui palkad oma ala profid. Seega tellitud veebi kulud on tunduvalt suuremad.

Muudatused on vähem paindlikumad. Samuti ei pruugi olla nii lihtne hiljem muudatusi teha, sest veebi tegija on oma töö ära teinud ja muudatuste eest tuleb talle lisatasu maksta. Pealegi võtab see kõik hoopis rohkem aega.

Mõned küsimused neile, kes ise tahavad teha

Isetegemine on hea, kui vastad neile küsimustele jaatavalt:

  • Kas oled piisavalt tehniline inimene ja tead, kuidas veebi teha?
  • Kas sul on aega, et pühenduda veebitegemisele?
  • Kas koduleht on nii lihtne, et see ei nõua hiljem enam olulisi ümberehitusi ja töötab pigem veebis oleva visiitkaardina?
  • Kas 500-5000 eurot on liiga palju, et veebile kulutada?

Kui vastasid mõnele neist küsimustest aga eitavalt, siis võiks isetegemise asemel või selle kõrval professionaalide palkamist kaaluda.

Artikkel ilmus algselt Veebimajutuse blogis.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.