Veebimajutuse blogi

Kuidas oma kodulehega teistest eristuda?

Veebimaailmas on juba pikemat aega käimas suurem ühtlustumine – kodulehed muutuvad aina sarnasemaks. Mismoodi siis ikkagi selles maailmas eristuda? Seda selgitab lähemalt Utopos´e (endise nimega Redis Digital) tegevjuht ja asutaja Vahur Singa.

Kõik algab kindlast plaanist. Kui on soov teha uus eristuv veeb, siis millest peaks alustama, millise plaani esialgu paika panema?

Iga asi algab tõesti plaanist ja (äri)eesmärkide püstitamisest. Eristuv veebileht ise ei tohiks olla plaaniks omaette, oluline on siiski läbi veebilehe saavutada soovitud eesmärgid, olgu nendeks siis kas uute töötajate leidmine, uute klientide leidmine, toodete müük vms. Veebilehe eristuvusele aitab kaasa ettevõtte imago ehk bränding. Läbi selle on võimalik luua unikaalseid elemente (näiteks animeeritud illustratsioonid, ikoonid jms) mis lisavad veebilehele isikupära.

Kus on piirid ehk millised tõkked seab firma bränd ja praegune stiil, kui hakata veebilehte disainima?

Väga hea küsimus. Just sellele hakkasingi juba eelmises küsimuses tähelepanu juhtima. Ennekõige tahan öelda, et logo ei ole bränd. Ekslikult arvatakse, et logo ongi bränd, kuid tegelikult on see vaid brändi üks osa. Kindlasti soovitan igal ettevõtjal luua endale “Brand Guidelines´i” või lihtsama CVI (Corporate Visual Identity), kus määratakse ära kõik põhiline: kirjastiilid, värvid, logo ja selle kasutusviisid, e-posti jalused, dokumendipõhjad jms. Kui need on paigas, siis saab ka veebilehe nägukõige muuga sarnane.

Kui veebilehe loojateks on professionaalid, siis sealt tekibki see nn oma nägu ja eristuvus, mida keegi teine teilt maha kopeerida ei saa.

Mis on rebranding ja millal seda võib ettevõttel vaja minna?

Rebranding on ettevõtte maine muutmise protsess. Rebrandingu eesmärk on anda juba loodud kaubamärgile uus nimi, sümbol, disain, sõnum jne. Toon näite meie endi käest. Utopos ka hiljaaegu rebrandis, meie eelnevaks nimeks oli Redis. Kui Redis alustas, siis olime põhiliselt veebiagentuur. Aja jooksul aga tegevusvaldkond muutus ja täna töötame põhiliselt klientide digitaalsete toodetega, veebid on sellest lihtsalt jäämäe veepealne osa. Rebrändisime, et muuta seda mainet ja suhestuda paremini olemasolevate ja uute klientidega. Täna ei ole me enam lihtsalt veebiagentuur, vaid strateegiline partner oma klientidele.

Kuidas teha turu-uuringut ja välja selgitada, mida kliendid ettevõttest arvavad?

Reeglina turu-uuring tellitakse ettevõttest, kes selliseid uuringuid läbi viivad. Aga kõigepealt tuleks sõnastada probleem ja selle alusel koostada küsimustik. Me ise neid läbi ei vii, siinkohal jätaksin vastused ekspertidele, kes asjast rohkem teavad. Läheneme asjadele enda agentuuris tootepõhiselt, korjates kokku kasutajate lood ehk “user story´d” ning loome selle põhjal nn “storyboard´i”, kus näeme kasutajate kattuvaid ja mittekattuvad probleeme ning vajadusi.

Kuidas leida neid omadusi, mille järgi teistest eristuda? Mõned näited?

Ma tooksin siinkohal näite päris elust. Kui sa oled sina ise, kõnnid ja suhtled endale omaselt, ei kopeeri teisi, siis oledki juba eristuv. Peamine kitsaskoht on siin see, et vaadatakse, mida teised on teinud ja kui nad on veel edukad ka, siis kopeeritakse see imago. Aga kuidas sa saad niimoodi eristuda? Ma arvan et reeglina ei eristuta, kuna kardetakse eristuda.

Artikkel ilmus algselt Veebimajutuse blogis.

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto- ja rahaportaali olulisematest lugudest.