Kuidas oma veebipood käepäraste vahenditega maailmale nähtavaks teha?

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Oma veebilehe või veebipoe turundamine ei ole sugugi keeruline ülesanne ning tegelikult saab igaüks sellega ise algust teha, nagu selgitas Johannes Kanter agentuurist WINK.

Millised on need kanalid, mille kaudu väiksem veebipood end nähtavaks saab teha? 

Kanaleid on erinevaid ja olulist rolli mängib kindlasti, kas soovitakse müüa ainult Eesti piires või ka välismaale.

Kuna välisturgudel, näiteks Suurbritannia või USA, on konkurents oluliselt suurem, siis näiteks otsingureklaamidega, Google Adwordsi vahendusel, võib väga kiirelt teha suuri kulutusi saamata soovitud tulemusi. Põhjuseks võib olla valesti struktureeritud kampaania, liiga lai sihtimine ja ka keskpärased reklaamtekstid.

Sama võib juhtuda muidugi ka Eesti-siseselt, ent otsingumahud ja konkurents on siin väiksemad. Lisaks eeldame, et poe omanik omab ka ise tunnetust, kuidas oma toodet kohalikul turul müüa. See vähendab eksimisruumi ja annab eeldused veebipoe esimeste klientide leidmiseks mõistliku hinnaga.

Oluline on eelarve, mida plaanitakse esmasteks turundustegevusteks. Mida suurema eelarvega on võimalik alustada, seda kiiremini on võimalik testida, mis toimib kõige paremini.

Eesti turul peaks vähemalt esialgu sotsiaalmeedia kanalitest keskenduma Facebookile. Seda nii orgaanilist sisu luues, kui ka makstud reklaamidega erinevaid sihtgruppe sihtides. Lisaks, nagu eelpool mainitud, ei tohiks unustada Google’i reklaamvõrgustikku. Soovitame alustada otsingureklaamidega ja teha neid nendele toodetele, millel on väiksem konkurents.

Kui eelarve jääb mõnesaja euro juurde kuus, siis soovitame pigem alustada turundustegevustega, mis vajavad ainult poe omaniku enda aega ja jätta see paarsada eurot pangakontole.

Mõned tegevused, mida saab ise edukalt teha ja mis vajavad ainult veebipoe omaniku enda aega:

  • Instagrami postituste loomine;
  • Blogi kirjutamine;
  • Tootevideote tegemine (nutiseade + tasuta videotöötlemise tööriistad) ja nende levitamine sotsiaalmeedias;
  • Erinevates foorumites, Facebooki gruppides ja muudes kanalites potensiaalsete klientidega suhtlemine ja nende küsimustele ja muredele vastamine (mitte müüval moel).

Tehes neid tegevusi, suurendab veebipoe omanik oma digitaalset jalajälge, mis toob tasapisi kliente tema veebipoodi. Lisaks on see tegevus ääretult kasulik SEO-le.

Kui oluline roll on SEO-l?

Otsingumootoritest tulev traffic on üldiselt kõige kõrgema konversioonimääraga. See kehtib nii orgaanilistest otsingutulemustest kui otsingureklaamidest tulevatele külastustele.

SEOd (otsingumootoritele optimeerimine) plaanides peab kindlasti arvestama konkureerivate orgaaniliste tulemustega, otsingureklaamidega ja otsingumahtudega. Kui otsingumahud peamistele märksõnadele on kohalikul turul väikesed (kuni 100 otsingut kuus) ja samas konkurentsi jagub, siis SEO-ga tegelemine ei peaks olema prioriteet.

Kui aga on näha, et müüdavaid tooteid otsitakse, siis soovitame SEO-ga alustades ehitada endale positsioonid pikemate ja väiksema konkurentsiga sõnade ja fraaside ümber (long tail keywords). See võtab vähem aega kui kohe proovida peamiste märksõnadega esimesi positsioone saavutada.

Näiteks jalgrattaid müüv veebipood võiks alguses panna rõhku märksõnadele nagu “jalgratta kett” või “jalgratta pidurid”. Nende märksõnadega saavutatakse esimesed positsioonid tõenäoliselt kiiremini kui märksõnadega nagu “jalgrattad” ja “jalgrattapood”.

Millise eelarvega tasuks arvestada, kui soovid hakata oma veebipoodi vaikselt laiemale avalikkusele nähtavamaks muutma?

Internetiturunduse ühed parimad aspektid on skaleeritavus ja mõõdetavus. Uutele turgudele liikudes või ka kohalikul turul nähtavust suurendades ei ole tarvis meeletut eelarvet. Piisab vaid tänaste toimivate tegevuste võimendamist. Seega eelarvet võib suurendada paarisaja või ka paarikümne tuhande võrra. Oleneb ambitsioonist ja võimalustest.

Välisturgudele liikudes peab muidugi arvestama kuludega, mis võivad tekkida veebipoe tõlkimisel ja kõikide kanalite sisuliselt uuesti ehitamisel. Lisaks esmasele seadistamisele tuleb edaspidi tegeleda ka mitmekeelse sisu haldamise murede ja rõõmudega. Alternatiivselt võib teha strateegilise otsuse luua kogu sisu inglise keeles, seda ka Eesti turule.

Millised kanalid peaks olema kasutuses eelisjärjekorras ja miks?

Turunduses ei ole õigeid või valesid kanaleid. Üks ja sama strateegia ja kanal ei pruugi kahe sarnase veebipoe jaoks ühtmoodi toimida.

Esmaste kanalite valik oleneb valdkonnast, kus veebipood tegutseb. Kui me peaks soovitama, kuhu rõhku panna, siis soovitaksime järgnevat:

  • Luua endale sotsiaalmeediasse kohalolek. Facebooki leht võiks minimaalselt olemas olla.
  • Luua videosisu oma brändist ja toodetest. Video on hetkel ja järgnevate aastate jooksul oluline meedium, millega oma brändist ja tootest teada anda. Enamik sotsiaalmeedia platvorme toetavad videote jagamist. See võimaldab turundajatel oma sõnumeid võrreldes traditsiooniliste bännerreklaamidega soodsamalt edastada.
  • Luua kohalolek otsingumootorites. Soovitame alustada makstud reklaamidega (Google Adwords), et selgitada välja kas ja kuidas tooted otsingute kaudu müüvad. Selle info põhjal on võimalik edasi mõelda, kas ja kuidas SEO-ga tulemusi veelgi võimendada.
  • Luua kampaaniad klientide e-mailide saamiseks. Kliendi e-maili on kordades soodsam ja lihtsam saada, kui kohest müüki. Kogutud e-maile saab aga võrdlemisi edukalt kasutada edaspidi müügi tegemiseks.

Milliseid vigu tasuks vältida?

Väga palju vigu tehakse makstud reklaamkampaaniate struktureerimisel, mille tulemusel võivad turunduskulud väga suureks minna.

Peamised vead on seotud sihtimisega. Näiteks ei katsetata korrektselt erinevaid reklaamtekste ja loovlahendusi (A/B testimine). Testimine ise võib turunduskulud 2x väiksemaks muuta.

Lisaks sihitakse liiga üldiselt. Nii Facebook kui ka Google annavad teada, kas loodud reklaam kõnetab sihtgruppi. Selleks soovitame jälgida Facebookis Relevance Score’i ja Google’is Quality Score’i. Mõlemal juhul on parim tulemus 10/10. Meie kogemusele tuginedes peaks saavutama vähemalt 5/10 või 6/10, et kampaania teiste näidikutega, nagu kliki hind või klikimäär, rahul olla.

Millal ja miks võtta appi agentuur?

Kui igakuised turunduse kulutused ulatuvad juba paari tuhande euro juurde, siis kindlasti tasuks konsulteerida mõne agentuuriga, kasvõi uute ja heade mõtete kogumiseks.

Meie digiagentuur saab pilgu peale visata teie tänastele turundustegevustele ja anda tagasisidet, mida annaks paremini teha ja kus optimeerida, et jõuda soodsamalt samade või paremate tulemusteni.

Agentuuri peale võib mõelda, kui ettevõte ei ole veel valmis täiskohaga turundusmeeskonda palkama. Agentuurist saab üldiselt need kompetentsid soodsamalt sisse osta ja turundustegevuste skaleerimine on riskivabam.

Agentuuri peale võib mõelda ka siis, kui ettevõte on juba nii suureks kasvanud, et turundusmeeskonnal on mõistlikum toimida projektijuhi rollis kui igapäevaselt Adwordsi kampaaniaid hallata.

Kui ettevõte on aga palganud endale turunduseksperdid ja disainerid ning omab muid kompetentse, et majas sees edukat digiturundust teha, siis agentuuri kaasamine võib pigem segadust tekitada ja seega poleks kõige parem lahendus.

Artikkel ilmus algselt Veebimajutuse blogis.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.