Kuidas peletada kliente ja ehmatada külalisi: 8 viga maandumislehe tegemisel

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Maandumisleht on veebis see lehekülg, kuhu külastaja satub mõnelt veebi- või sotsiaalmeediakampaanialt ning kus on lähemalt juttu just kampaaniaga seotud teemast ja pakkumisest. Kuid ühele kampaaniateemale keskendunud maandumislehega võib teha ka vigu, mis klienti enam firma teenuste ja kaupade juurde tagasi ei too.

Hea on teiste vigadest õppida. Siin on põhilised vead, mida maandumislehtedega on tehtud, proovi neid vältida. Ja lõpetuseks leiab ka lühikese õpetuse sellest, milline hea tulemus võiks välja näha.

1. Maandumisleht ei torka millegagi silma

Esimene viga on veebilehe tegemine selliseks, nagu kõigil teistel. Veebilehe tellija üks levinumaid soove veebitegijale on koduleht, mis oleks nagu mõnel konkurendil: antakse ette hulk näiteid ja palutakse midagi samasugust teha. Püüdlik klienditeenindaja teebki. Sellega ei eristu, kuid eristumine on maandumislehe üks olulisematest ülesannetest.

Mida siis teha? Kasuta teistsuguseid värvikombinatsioone, kui teistel. Väldi triviaalseid ja mittemidagiütlevaid hüüdlauseid, hoidu tavalisest fotost mõnest kontoris istuvast inimesest või naeratavast telefonimüüjast, pigem võta pildile firma oma töötajaid või tooteid ja lase teha professionaalsed eristuvad pildid. Asjasse puutumatud anonüümsed pildipanga pildid peletavad, mitte ei jäta professionaalset muljet.

workplace-1245776_1280.jpg

2. Liiga palju üleskutseid

Teoorias soovitatakse klienti mitte niisama minema lasta, vaid kutsuda üles mõnele tegevusele: ostma, vaatama, jagama, kirjutama, helistama. Üleskutse tegemine on õige, aga üle pingutamine loomulikult vale. Keskendu ühele soodustusele või uudisele, mis on hetkel kõige olulisem. Kutsu üles üheleainsale tegevusele, et näiteks midagi kliendiks registreerides soodushinnaga või tasuta saada. Ja aitab küll.

3. Kliendikogemused on ebausutavad

Mõne kliendi pateetiline hüüatus, kuidas firma pakutud toode või teenus ta päästis või kasumit mitmekordistas, on telepoelikult teatraalne või spämmerite maailma kuuluv stiil. Tõsiseltvõetava ettevõtte kliendikogemus peaks olema piisavalt usutav ja vaoshoitud, miks mitte ka mõne väikese puuduse väljatoomisega. Klient võiks olla avalikkusele hästi tuntud ettevõte.

4. Mobiilis pole mugav vaadata ja andmeid sisestada

Kui maandumislehekülg on mobiilist kehvalt vaadatav, võib kaotada kuni poole oma võimalikest klientidest. Sotsiaalmeediakampaaniaid vaadatakse tihti just mobiilist aega parajaks tehes ja maandumisleht peab siis olema loetav igasugustelt seadmetelt. Eriti kui seal on veel lahtrid andmete sisestamiseks.

Andmete sisestamine on mobiililt niigi ebamugav, seega peaks küsima võimalikult vähe: näiteks vaid nime ja e-posti aadressi, et saaks hiljem ühendust võtta.

5. Liiga palju infot

Maandumislehel keskendutakse vaid olulisele, seal ei ole mõtet oma keerukat toodet täies ulatuses lahti seletada. Endiselt kehtib reegel, et üks pilt ütleb rohkem, kui tuhat sõna. Tuhandet sõna ei viitsi paljud läbi lugeda, pilti aga näevad kõik kohe esimestel sekunditel.

6. Tähtis info on ära peidetud

Oluline viga on see oluline omadus, mida toode või teenus sisaldab, kuhugi lehekülje lõppu ära peita. Kui näiteks inimene tuleb välja reklaamitud võimaluse “nüüd salvestab ka 4K-formaadis” pärast, kirjuta sellest kohe, mitte ära peida tehnilistesse detailidesse lehekülje lõpus.

camera-1324404_1280.jpg

7. Kujundus on liiga keeruline

Tuleta meelde, et praegu pole enam 1990ndad, kus veebilehel tõestati oma disainioskusi ja plinkivate piltidega pidi ilmtingimata tähelepanu äratama. Praegused nõuded veebilehtede disainile ei annagi eriti palju võimalusi kauni kujundusega mängida.

Tahvlil, telefonis või suurel ekraanil peab lehe elementide paigutus olema samamoodi arusaadav ja kujunduselemendid lihtsad. Moodne veeb on minimaalse disainiga, tuues esile ja rõhutades sisu – teksti ja pilte.

8. Navigeerimislingid aitavad kohe maandumislehelt minema saada

Võib küll tunduda tore saata klient ka oma muid lehekülgi külastama, kuid maandumislehe ülesanne on siiski muu: panna saabuja huvituma ja tegutsema just selle ühe konkreetse pakkumise peale, mille pärast ta kuskil internetis kampaanialingil klõpsas.

Muule lehele minekuga võib see külaline olla kampaania jaoks kadunud. Selles uuringus jõutigi järeldusele, et navigeerimismenüü eemaldamine suurendas kampaanias registreerunute hulka maandumislehel 100%.

Milline on parim maandumislehekülg?

Parima maandumislehe infograafik aitab oma kodulehe kampaanialehele valida õige ülesehituse ja isegi värvi (vt Kissmetricsi infograafikat). Lühidalt: vaja on konkreetset ja hästi sõnastatud pealkirja, põhipilti, kampaaniaga liitunutele pakutavat eelist, tõestust, et kaup on ostmist väärt (klientide soovitused), üleskutset tegutsemiseks. Edasi sisestab kasutaja oma andmed ja võimalik, et uus klient ongi saabunud.

Artikkel ilmus algselt Veebimajutuse blogis.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.