Kuidas teha head maandumislehte?

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Hea maandumisleht on kui pehme ja lai madrats, millele maanduda – ei mingeid teravaid ja ärritavaid elemente, suund on vaid üks ja mööda kukkumise võimalus minimaalne.

Kui nüüd see kujundlikkus lahti seletada, siis maandumisleht on tavaliselt firma mõne kampaania või reklaami osa, mis seletab lahti ainult selle ühe pakkumise ja ei eksita millegi muuga. Sellepärast ongi maandumisleht tavaliselt kodulehest eraldi, ei sisalda päisemenüüsid, linke muudesse sektsioonidesse ega ühtki eksitavat kirevat plokki.

Maandumislehte võib teha sellesama sisuhaldustarkvaraga, mida kasutad põhilehes, kuid tavaliselt pole niigi palju vaja – kõik on niivõrd lihtne ja lakooniline, et hakkama peaks saama ka kogu sisuhaldusmootorit koormamata.

Maandumislehe Kolm Vaala

Selleks, et kampaaniat ühel veebilehel edukalt läbi viia, peab see sisaldama kolme asja: kliendile väärtuse pakkumist, üleskutset tegutsemisele ja atraktiivset visuaalset disaini, mis sõnumi selgelt ja ühemõtteliselt edasi annab kohe esimeste sekunditega.

Disain – tuttav ja lihtne

Maandumislehe disain peab olema küll kodulehe üldisest struktuurist erinev, kuid tuttavate elementidega – firmavärvid, -logod ja -tunnusgraafika, kuid kõik see on maandumislehel esitatud lineaarselt. See on nagu lühike paberirull, mida saab vaadata ülevalt alla ilma kuhugi menüürägastikesse eksimata. Suured nupud, eristuvad sektsioonid, vähe teksti, kindel pakkumine kliendile – rohkemat tavaliselt polegi vaja.

Näide ühest tüüpilisest maandumislehest.

Maandumislehe disain ei maksa palju ja see on ühekordne investeering, sest kampaanialehte pole vaja eriti uuendada ja ilmselt see kampaania lõpeb ühel hetkel lihtsalt ära. Hea koht, kust endale selline väike veebitöö tellida, on näiteks Fiverr. Hinnad seal algavad 4,5 eurost. Anna tegijale ette oma kodulehe aadress, millele peaks valmiv veebileht sarnanema ja juba 24 tunni pärast võib see töö valmis olla.

Kirjuta löövad tekstid

Selleks, et kutsuda tegutsemisele (maandumislehe teine oluline komponent), peab lehele sattunud külastajat veenma. Ta peab saama midagi. Veeb on pidevalt täistuhandeid pakkumisi – see pakkumine peab olema aga unikaalne ja panema kliendi arvama, et just seda talle praegu vaja ongi ja ilmselt kuskilt mujalt ei saa ka.

Löövate tekstide kirjutamine on maandumislehe kõige raskem osa ja seda tavaliselt eriti hästi kuskilt väljast tellida ei saa. Ilusa jutu kokkukirjutamist loomulikult saab, aga seda, mida sa pakkuda tahad ja mis paneks ostma (või andmeid jätma), peab ise välja mõtlema.

Ära jäta liiga palju valikuid

Maandumislehe mõte on keskenduda kindlale kampaaniale ja sellelt ei tohi kedagi eksitada kuhugi mujale, kus pole hetkel nii soodsat pakkumist. Seega – palju valikuid ei tohi lehel olla, suund peab olema üks ja ilmne. Paraku aga on lehele sattunud külastajad erinevad.

Siin pole eriti valikuid, mida edasi teha. Üliminimalistlik maandumisleht mobiiliäpile.

Kui mõni teab sinu firmast ja toodangust palju ning vaja on vaid väikest tõuget, siis teine, kes esimest korda siia satub, peab samuti mõistma, millega on tegemist ja miks see hea on. Seega tuleb oma pakkumine piisavalt hästi lahti seletada, kui tahad, et inimene tänavalt ka sellest aru saaks, samas ei saa pika jutuga lihtsatest asjadest eemale peletada teadlikke kliente.

Artikkel ilmus algselt Veebimajutuse blogis.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.