Kodulehe tegemise õpetusi on palju, aga proovime nüüd kõik kokku võtta ühte lihtsasse juhendisse, mille järgi võiks kodulehe tegemine aega võtta minimaalselt 10 minutit, koos võileivapausi või vahepeal sotsiaalmeedias kontode loomistega natuke rohkem.
1. Vali domeeninimi
Domeeninime valimine on alguses üks tähtsamaid otsuseid, mille tegemise teeb keerulisemaks see, et väga paljud head domeeninimed on juba kellegi poolt ära võetud. Kui teed äri Eestis, peaks otsima vaba .ee domeeni, mida saad järgi vaadata siit. Lisaks Eesti maatunnusega .ee domeenile võid proovida muidugi ka enamlevinud rahvusvahelisi (.com, .net, .eu jne), kui on plaanis maailma vallutama minna.
Kindlasti loe enne läbi kuus lihtsat reeglit, kuidas domeeninime valida.
2. Osta veebimajutus ja registreeri domeen
Kui oled hea nime leidnud, ära enam kaua aega viida, registreeri see ära koos majutusteenusega, milles võib esialgu oma värsket domeeni lihtsalt parkida või kui on plaan kohe sisuga pihta hakata, siis telli ka virtuaalserveriteenus, millega saad vajalikud ligipääsud, FTP-konto, andmebaasid ja e-posti aadressid. Kindlasti lülita kohe alguses sisse ka HTTPS, et veebi sisselogimine oleks turvaline.
3. Installi koduleht
Järgmine loogiline samm, kui domeen ja server olemas, on muidugi kodulehe paigaldamine serverisse.
Siin on mitu võimalust. Kui esialgu pole palju külastajatele teatada ja tahaksid mõnda lihtsat visiitkaardi-tüüpi veebi, piisab üheleheküljelisest HTML-failist, mis võiks siiski olla professionaalse kujundusega ja selge. Kui pole veel oluline eristuda, võib sobida ka mõni tasuta standardleht, aga selle pealt võiks ikkagi üsna kiiresti edasi liikuda oma firma kujunduse ja logodega, spetsiaalselt kohendatud kodulehe peale. Selleks küsi abi näiteks mõnelt partnerilt.
Sisuhalduslahendused on aga ka juba väga lihtsad ka algajale. Pole üldsegi liiga vara juba kohe alguses võtta näiteks Voog või WordPress – siis on hiljem ümbertegemist vähem. Mõlemad sisuhalduslahendused on eelinstallitavad, nii et algaja ei pea midagi teadma kodulehe ülespanemisest ega serveri seadistamisest. Vaid üks nupuvajutus administreeerimismenüüst ja võidki alustada.
4. Vali sobiv teema ja välimus
WordPressis, Voos, Drupalis ja teistes sisuhalduslahendustes on olemas teemad – komplekt faile, mis annavad veebile soovitud välimuse. Järgmisena võiksidki nendega katsetada, otsides veebist WordPress Themes või Drupal Themes või Voost valmiskujundusi. Kasuta firma värvivalikut, logosid, pilte ja kujunduselemente, mida kliendid ka muudest kanalitest ära tunnevad, näiteks kirjablankettidelt või välireklaamidelt.
5. Tegele sisuka sisuga
Viimaks aga veel üks äärmiselt oluline asi – kui koduleht avalikustamiseks valmis, lisa sellele ka sisu. See on paljude jaoks kõige keerulisem, kes pole kodus ise soravate sisutekstide kirjutamisega, profitasemel piltide tegemisega või videote monteerimisega. Võimalik, et siin läheb asjatundjate abi vaja, kuid ise alustades pea meeles: kasutaja otsustab juba mõne esimese sekundi jooksul just sisu põhjal, kas ta jätkab kodulehe vaatamist või läheb minema. Seega – pilt on eriti oluline, kuna seda nähakse kõigepealt, tekst järgmisena tähtis, kuna toetab pilti. Liiga pikad tekstid pole head ja Google´i otsimootori jaoks ka liiga lühikesed on halvad – seega proovi iga lehekülg vähemalt 300 sõna pikkusena hoida, siis otsimootorile meeldib.
Kui kõik viis eelnevat punkti on enne hoolega läbi mõeldud, siis tõesti võib uue kodulehe ülespanemisele kuluda vaid kümme minutit.