E-poe usaldusväärsuse jaoks on vaja anda kliendile võimalikult palju ja täpset infot selle kohta, kes müüb, mida müüb ja mis tingimustel. Osa infot võib olla hea tahte väljendus, osa aga kohustuslik, mille puudumisel võib e-postkasti maanduda kiri tarbijakaitseametilt. Siin on kuus olulist elementi, mis võiksid igas e-poes avaldatud olla.
1. Andmed müüja kohta
E-poodi pidav firma peab kodulehel kindlasti avaldama oma kontaktandmed, et ostja saaks ühendust võtta, kui tekib probleem. Ettevõtte nimi, aadress, e-post ja kontakttelefon on minimaalne komplekt, mis võiks olla. Lisaks muidugi ei tee paha ka veebivormid, Chat´i aken, tagasihelistamise nupp jms.
2. Kauba õige hind
E-poes peab nähtaval olema kauba õige müügihind. Kui lisanduvad tasud, siis müügitingimustes peaks ka need selgelt ära toodud olema, mis lisandub (maksud, transpordi- ja käitluskulu jne). Kui kaupa müüakse ühikutena (tükkides, kilodes, liitrites jne), siis peaks olema kirjas ka ühiku hind, et ostjal oleks võimalik arvutada, kui palju talle vajaminev kogus maksma läheb.
Kui ostukorv on komplekteeritud ja läheb maksmiseks, peavad juba kõik lisakulud olema ostukorvi juures näha.
3. Täpne tooteinfo
Väga tihti jäetakse kauba tooteinfo üldse sisestamata või on see ülinapp. Paraku jääb sellisel juhul kliendile pea alati õigus, kui ta soovib kaupa tagastada, sest tal polnud toote kohta piisavalt infot. Seega ei maksaks tooteinfot kunagi alahinnata – kirjuta välja kauba omadused ja lisa pildid – kui toodet on saadaval erineva kuju või värviga, siis pane iga variandi kohta juurde ka pilt või kirjeldus.
4. Kauba tagastamise kord
Ostjal on õigus oma tehingust teatud tingimustel taganeda. Need tingimused tuleb samuti kodulehele üles seada ja need peavad olema vastavuses kehtiva korraga.
Pane kirja, kes tasub tagastamisel postikulud ja mis seisus toode tagasi võetakse (kui palju tohib olla kasutamisjälgi). Teatud juhtudel ei saa kasutatud kaupa tagastada, kui ostja on seda juba kasutanud.
5. Andmete töötlemise info
Kuna ostja esitab e-poele oma isiklikud andmed, siis peab e-pood kirjeldama ära, kuidas neid kasutatakse ja mida andmetega edasi tehakse. Seda nõuab ka vastav Euroopa (GDPR) määrus. Finantsandmete, näiteks krediitkaardiandmete töötlemiseks kehtivad veelgi rangemad nõuded.
6. Müügitingimused ja garantii info
Kodulehel peavad olema üleval müügitingimused ja e-poest ostmisel peab ostja vähemalt viimasel hetkel enne ostu lõpetamist nende tingimustega nõustuma. Seal saab kirja panna, milline on toote täiendav garantii, kuidas kaup kohale toimetatakse, millal kohale tuuakse ja kuidas lahendatakse probleemid.
Lisalugemist: kolm olulist juhendit
Pikemalt ja täpsemalt on kõik vajalik e-poega alustajale kirjas neil linkidel: