Veebimajutuse blogi

Mida teha ja mida mitte sotsiaalmeedias?

Sotsiaalmeedia pole sein, kuhu sina postitad ja teised loevad-vaatavad. See on kahepoolne kanal. Nii tulebki seda võtta ja seal vastavalt käituda. Kui hakkad ettevõtet sotsiaalmeedias tutvustama, siis on asju, mis seda kahepoolset suhet jälgijaga tugevdavad ja on ka neid, mida kindlasti teha ei tasu, sest see toob kahju.

Millest alustada?

Alusta sellest, millistes sotsiaalmeedia kanalites soovid oma ettevõttega olla esindatud. Kui postitad ilusaid interjööripilte, siis ehk äkki Pinterest? Kui tahad väljendada oma arvamust või lühidalt teada anda iga päev millestki olulisest, kasuta Twitterit. Kui aga Twitteri tähemärkide arv tundub liiga piirav või kui Twitteri publik ilmselt sinuga tegemist eriti ei tee, proovi midagi muud. Noorem publik on klientideks? Siis võib juhtuda, et nad asuvad pigem Instagramis, Youtube´is või Snapchatis, kus võiksid ise ka olla. Müüd ettevõttelt ettevõttele või otsid pigem uusi töötajaid? Sel juhul kipub olema LinkedIN üsna õige valik.

Kuid Facebook? Ilmselt sellest ei pääse kuidagi, sest Facebookis on suurim hulk sotsiaalmeedia kasutajaid. Tee Facebooki ka oma Page ehk lehekülg.

Ära kanalitega üle pinguta

Kui otsustad kõik rauad tules hoida ja esinduse rajada kõigisse nimetatud kanalitesse, siis kasu asemel võib see ka kahju tooma hakata, kui kõigi nende kanalite haldamine üle jõu käib.

Tühi Twitteri või Pinteresti konto või kaua varjusurmas elanud lehekülg jätab lohaka mulje ning ei tekita usaldust. Parem on see kanal hoopis sulgeda.

Otsi postitamiseks piisavalt materjali

Kõik sotsiaalmeedia kanalid vajavad regulaarselt uuendatavat sisu. Vastavalt külastajate aktiivsusele on regulaarsus erinev, kuid vähemalt kord-paar nädalas oleks ikka hea end sotsiaalmeedias meelde tuletada. Selleks peaksid koguma piisavalt materjali, mida postitada. Kõike loomulikult ette planeerida ei saa, aga otsi valmis umbes kuu või paari jagu postituste materjali ning kui need on ajatud postitused, siis alati saad kavva vahele võtta ka hetkel päevakajalisi teemasid – mõne kampaania, firmauudise või tooteuuenduse teate.

Ole huvitav

Kui postitad kogu aeg samas stiilis uudiseid, siis see ei ärata lõpuks enam tähelepanu. Ka kõige nunnumad kassipildid tüütavad lõpuks ära, kui muud ei pakuta. Huvitav olemine on näiteks ka Facebooki algoritmide poolt hinnatud ning selliseid postitusi, mis erinevad ja silma paistavad, näidatakse ka rohkematele inimestele. Postita aeg-ajalt pilte, siis tooteuudiseid, siis mõni video kontorist või huvitavast vahejuhtumist mõne uue toote katsetamisel, siis jälle vahele mõni link teemakohasest uudisest mõnes uudisteportaalis jne. Alati haaravad tähelepanu küsitlused, kui tahad teada oma lugejate arvamust. Siis saad ka tagasisidet ja aktiivset suhtlust oma jälgijatega.

Osale aktiivselt

Nagu alguses öeldud, pole sotsiaalmeedia ühepoolne kanal. Seal saab laikida, kommenteerida, jagada. Tee kõike seda ise ka. Laigi teisi postitusi, mis meeldivad, laigi oma postituste kommentaare, vasta kommentaarides esitatud küsimustele ning jaga postitusi oma lehel, mis sulle meeldivad.

See on tegelikult nagu peole minek. Mitte keegi ei lähe peole visiitkaarti maha jätma, et siis midagi ütlemata lahkuda. Ikka ollakse kohal kui mitte lõpuni, siis tipphetkedeni ja suheldakse teistega, küsides ka ise, kuidas käsi käib. Samamoodi on sotsiaalmeedias.

Kui pole aega, kasuta roboteid

Juhul, kui avastad, et ei suuda ikkagi õigel ajal sotsiaalmeedias olla, aga tahaksid tippajal, milleks on tavaliselt tööpäeva alguse hommikud, lõunad ja õhtud enne kella üheksat, oma postitused teele saata, siis kasuta roboteid. Facebookis on võimalik kuupäevaliselt ja kellaajaliselt ajatada tulevikupostitusi. Spetsiaalsed agregaatorid, näiteks Dlvr.it postitavad sinu eest ka otse veebilehel ilmuvaid uudiseid kõigisse kanalitesse, mis seadistustes määratud ning sel ajal, kui tahad ning nii jõuad palju rohkem.

Siiski on siin üks oht. Ülerobotiseeritus paistab kohe välja. Kui lugejad näevad, et postituste taga polegi “päris” inimest, mingit vastust kommentaaridele kunagi ei saabu ja postitused pole enam ajakohased, siis huvi kaob ja jälgijad lahkuvad. Seega – mõõdukus sobib ennekõike asjade robotiseerimisel. Olgu see lahendus vaid juhuks, kui oled eemal – puhkusel, ärireisil või kodus haige.

Artikkel ilmus algselt Veebimajutuse blogis.

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto- ja rahaportaali olulisematest lugudest.