Nipid, kuidas ära hoida SEO-katastroof, kui veebisait saab uuenduskuuri

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Kui teie veebisait on läbimas uuenduskuuri, siis peab kindlasti võtma arvesse ka seda, kuidas see otsimootoritele paistab ja kui hästi Google’ist leitav on ehk SEO-d. Ilma selleta võib uus veebisait otsingutulemustest täiesti välja jääda, mis omakorda toob igasuguseid halbu tagajärgi, nagu näiteks müügi vähenemine. Et SEO-katastroof ei juhtuks ja teie veebisaidi otsingutulemuste kohad jääksid endiseks, annab mõned nõuanded ja soovitused Veebimajutuse partner Kenert Joost agentuurist Disainikodu.

Pange prioriteediks lehed, mis saavad kõige rohkem külastusi

Kui koduleht on saamas uut disaini, tuleks välja selgitada, millised lehed saavad rohkem külastusi, kui teised ning need lehed tuleks seda prioriteediks. Need peaksid jääma ülemkategooria lehtedeks ning neid ei tohiks teha alamkategooria lehtedeks, sest see võib mõjuda halvasti sellele, kui hästi otsimootor lehte indekseerib ja kui palju nn “link juice´i” sinna lehele avalehelt edastatakse.

Koostage URL-i ümbersuunamise fail

Üks parimaid otsingumootorite optimeerimise soovitusi on see,  et peaks koostama URL-i ümbersuunamise faili. See on üks tähtsamaid asju, mida peaks silmas pidama, kui on kavas teha muutusi ka kodulehe struktuuri. Tuleks teha list kõikidest vanadest lehtedest, mis teie veebilehel on ning viia need kokku URL-idega, et saaks teha kergelt 301 ümbersuunamised.

Miks on URL ümbersuunamise fail nii tähtis? Kui te koostate uue, või isegi kui asendate selle vanaga, siis sellel pole põhimõtteliselt ikka mingit SEO väärtust. Pole lihtsalt võimalik kasutada enda domeeni autoriteeti, et lehte kohe heale kohale saada, sest otsingumootorid annavad alamlehtedele kohti eraldi.

301 ümbersuunamised annavad nendele lehtedele uue väärtuse. Kui te ei kasuta korralikult 301 ümbersuunamist, et väliseid linke ümber suunata, siis see tekitab 404 erroreid, mis tapavad täiesti senised kohad otsingumootorites. Isegi ainult mõni 404 error võib tuua suuri muutusi orgaaniliste külastuste poolelt, mõnedel juhtudel võib kaduma minna isegi tuhandeid külastusi päevas. Selle jaoks teevad ka firmad, kes pakuvad SEO-teenuseid veebisaitidele, SEO-auditeid, et tuvastada selliseid vigu.

Ärge indekseerige enda testlehte

Uskuge või mitte, aga see, kui testlehel unustatakse indekseerimine keelata, võib tuua kaasa väga palju probleeme. Uue lehe arendamise juures on äärmiselt ebasoovitatav, et Google või mõni muu otsimootor selle arendusjärgus lehe ära indekseerib. Põhjus on selles,et kui Google indekseerib sisu teie testlehelt ning kui avaldate oma pärislehe sama sisuga, siis Google võtab seda kui duplikaat-sisu. Sellel juhul on võimalik, et Google kehtestab teie lehele nn trahvi ehk teie koht otsitulemustes kukub järsult.

Kuidas lehe indekseerimist keelata? Õnneks see on lihtne. Seda saab teha kas sisuhaldusüsteemi kaudu, tehes ühte ruutu linnukese (WordPress) või  saab blokeerida indekseerimise robots.txt faili kaudu.

Testige enne avaldamist

Kindlasti tehke kindlaks, et firma, kes teeb teile uue kodulehe või teie arendajad testiksid enne kodulehte lokaalsel serveril, et ei esineks vigu ega probleeme. Vastasel juhul mõjutab see kasutajamugavust ning jällegi võite kaotada positsioone otsingumootorites. Kui teil on probleeme uue kodulehe optimeerimisega, siis peaks kindlasti ühendust võtma asja tundva firmaga, kellel on sellega kogemusi.

Artikkel ilmus algselt Veebimajutuse blogis.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.