Teejuht e-posti turunduses: erinevate meiliprogrammide osakaal

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

On teada fakt, et kogu meiliturundus keerleb üha enam ja enam ümber mobiilseadmete. Ja pole ka üllatus, et enamik uudiskirja saajaid soovib oma mobiilseadme ekraanilt näha täpselt sama ilusat ja kaasahaaravat sisu, kui suuremalt arvutimonitorilt. Seetõttu otsustaski Smaily asutaja ja tegevjuht Erkki Markus seekord veidi lähemalt uurida kõiki suuremaid ja populaarsemaid meilikliente, ehk meiliprogramme ning ühtlasi suuname pilgu ka tulevikku, et näha, mida selles vallas üldse lähiajal oodata on.

Aga enne kui alustame, kordame üle paar põhitõde – pea alati meeles, et iga andmebaas, meililist ja kliendigrupp on erinevad – on kliente, kelle saadetud meile loetakse valdavalt suurelt arvutiekraanilt (B2B sisu) ja on ka kliente, kelle teadetest avatakse enamus just mobiilseadmetes (jaekaubandus, mood, välkpakkumised).

Üks on aga meiliturunduses kindel – kõik muutub ja eilset ja tänast ei saa omavahel võrrelda. Nii et võta aega iga sammu ja lahenduse testimiseks. Ainult nii saad oma sihtrühma tundma õppida ja meiliturunduses edukas olla.

Meiliprogrammide top 10

Litmus on teinud suurepärase kokkuvõtte, kust tulevad selgelt välja 10 enimlevinud meiliklienti ja seadet, millega 2017. aastal kirju avati.

  1. iPhone – 28%
  2. Gmail – 26%
  3. iPad – 11%
  4. Apple Mail – 7%
  5. Outlook – 6%
  6. Samsung Mail – 5%
  7. Outlook.com – 4%
  8. Google Android – 3%
  9. Yahoo! Mail – 2%
  10. Windows Live Mail – 1%

Nagu juuresolevast pingereast näha, tunneb Apple end selles rivis päris kindlalt – ja pole midagi imestada – iPhone’i, iPad’i ja Apple’i meiliprogrammid on esimese viie hulgas.

Aga kui neid numbreid lähemalt vaatame, siis näeme, et iPhone’i lahutab Gmail’ist ainult kaks tühist protsenti. On see nüüd hea või halb, seda saab igaüks ise otsustada (kuigi tegelikult teame kõik, kui keeruliseks võib Gmail oma meilikeskkonna arendamisega minna).

Aga liigume edasi ja vaatame, mida põnevat veel 2017. aastal meiliprogrammide turul toimus? Nagu Litmuse statistika näitab, on esikümnesse sisse pressinud uus tegija – Samsung Mail. Ja kuna Samsung on üks suurimaid ja ka populaarsemaid Androidi platvormi kasutajaid, siis saab nende omaloodud meiliprogrammi arengu jälgimine täitsa põnev olema. Ja kui nüüd omavahel liita kokku Samsung Mail’is ja Google Android’is avatud kirjad, siis läheb juba tubli 8% Androidi skoorile otsa ja Androidi meiliprogrammid platseeruksid sellega neljandale kohale, otse Apple Mail’i ette.

Meilide avamise trendid keskkondade lõikes

Tänu Litmuse uuringu avalikele andmetele saame analüüsida ja määratleda erinevaid trende, mis puudutavad meiliturundust ja selle arenguid. Kolm erinevat keskkonda, mida vaatleme, on mobiilseadmed, laua- ja sülearvutid ning veebipõhised meilikeskkonnad.

Litmus: 2017. aasta seadmete tururuosa.

Laua- või sülearvuti suurel ekraanil avatud meilide osakaal püsis stabiilselt 17% piirimail terve aasta vältel, kuid oktoobris tegi kerge hüppe ja riivas isegi 19% osakaalu.

Ja see on tähtis info just B2B äride jaoks, kuna näitab selgelt, et laua- ja sülearvutid ei kao mitte kuhugi, isegi kui mobiilseadmed oma tugeva turuosaga neid kannast näksata püüavad. Ka selgub Litmuse uuringust, et just Outlook on hakanud selles sektoris jõuliselt kasvama.

Paratamatult tähendab see keerukamat kirjade programmeerimist, kuid positiivse poole pealt on uuemad Outlooki versioonid vanemaid asendama hakanud, mis jätab arendajatele aina rohkem tegutsemisruumi.

Litmus: Outlooki versioonide turuosad.

Veebipõhine meilisirvija ei kao kuskile!

Nagu Litmuse uuring jällegi näitab, on veebipõhine meilisirvija endiselt kõige populaarsem lahendus. Väga paljud on harjunud lugema oma kirju käigu pealt, ilma arvuti taha istumata. Ja siin pole ka midagi imestada, kui asi on nii lihtsaks tehtud ja pea kõik mobiilseadmed lubavad meil oma meile suvalisel ajahetkel lugeda.

Kui aga numbreid kuude lõikes vaadata, on näha, et aasta teises pooles mobiilsetes seadmetes kirjade avamise tendents langeb veidi ja läbi veebirakenduste avamises hoopis tõuseb. Litmuse veebigurude arvates tuleneb see kõikumine sellest, et Apple lubab nüüdsest oma kasutajatel kustutad kõiki eel-installeeritud rakendusi, mille hulgas on ka Apple Mail.

Ka Campaing Monitor väidab, et peale Hotmaili viimist Outlook.com’i alla sai viimasest üks peamisi veebipõhiseid meiliprogramme. Tõsi, see uudis pani kõik arendajad murelikult kukalt kratsima, kuna niigi keeruline programmeerimine muutus veelgi raskemaks (eriti arvestades hädist CSS tuge).

Muretsemise asemel tasub aga siinkohal meeles pidada, et kõik taandub ikkagi andmebaasi segmenteerimisele ja sõltub konkreetsest tegutsemisvaldkonnast, kliendiprofiilist ja isegi meilisaajate vanusest. Kõik need meiliprogrammid, millest siin juttu oleme teinud ja mida sa tõenäoliselt ka oma kampaaniate raportites näed, sõltuvad väga paljudest muutujatest.

Valides suvalise näite Smaily kampaaniate seast, siis näeme, et 28% kirju avati läbi veebipõhise meilikliendi ja 22% kasutades mobiilseadmeid.

Mida tulevik toob?

Ütleme nii, et puhuvad üsna tugevad muutuste tuuled ja kindlasti näeme palju põnevaid arenguid. Näiteks on tõenäoline, et 2018. aasta lõpuks rebib Gmail end Apple iPhone’i meiliprogrammist ette. Ja kui vaatame 2018. aasta augustikuu Litmuse meiliprogrammide osakaalu, võime isegi öelda, et seis kahe kange vahel on võrdsustunud.

Ühtlasi on näha, et Yahoo! Mail on teinud ilusa hüppe ja jõudnud meiliprogrammide esikolmikusse. Õnneks pole Yahoo! peale sellist tähelendu loorberite peale puhkama jäänud, vaid asunud kibekiirelt arendustööle ja kuulutanud lühikese ajaga välja tervelt kaks programmiuuendust. Tubli töö ja jääme huviga edasisi arenguid ootama.

Siinkohal tundub, et kõige olulisem sai praeguseks kirja, aga kindlasti hoiame oma silmad lahti ja anname kohe teada kõigist meiliturundajatele olulistest arengutest.

Kui sul aga on soov siintoodut pikemalt arutada ja teada saada, kuidas see kõik sinu äri mõjutab, siis Smaily on alati toeks ja aitab soovi korral kõigist meiliturunduse nüanssidest paremini aru saada. Nii et anna meile märku ja proovime keerulise lihtsaks mõtestada.

Lõpetuseks üks hea soovitus spetsilt – kui kõigi eri meiliprogrammide jaoks tehtav programmeerimistöö tundub liiga kontimurdev, siis Smaily imelihtne drag-and-drop redigeerija aitab sind alati hädast välja. See on lihtne ja intuitiivne, näeb hea välja ja oskab teha nii, et sinu sõnumid kõigil ekraanidel ja igas meiliprogrammis ilusad ja funktsionaalsed on. Lihtsalt, et sa teaks… :)

Artikkel ilmus algselt Veebimajutuse blogis.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.