Tootearenduse konverents Refresh alustas hooaega disainilainel

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Kuigi 8. septembril toimuva Refresh konverentsini on veel aega tublisti üle kolme kuu, said  esimesed tootearendushuvilised Refreshi märgi all kokku juba eelmisel nädalal. Latitude59 soojendusüritusena peetud disainiõhtul esineseid Janno Siimar Velvetist ja Jonn Galea Lingvistist.

Viimast saab kuulda pikemalt kõnelemas ka septembris Telliskivi Loomelinnakus toimuva konverentsi disaini- ja tootelaval. Piletid on juba müügil – kes kiirustab, jõuab enne kuu lõppu tasku pista veel soodushinnaga Early Bird pääsme.

Tootearendus paikneb mitme eriala põimumispunktis – disain, turundus, arendus ja analüütika. Kasutajasõbralikud ja konkurentsivõimelised tarkvara- ning veebirakendused sünnivad vaid siis, kui suudetakse juba eos välja astuda ühe valdkonna raamidest, et arendada toodet tervikuna.

Refresh toob küll kokku tootearendusega eri nurkade alt seotud spetsialistid, kuid ürituse sügavam eesmärk on kasvatada kohalikku tootearenduskompetentsi laiemalt. Ikka selleks, et Eestis sünniks rohkem edulugusid ning kohalikud ettevõtted-startupid jõuaksid kaugemale.

24. mail toimunud Refreshi eelüritus Velveti kontoris oli eelkõige disainihõnguline, otsides tasakaalu toote funktsionaalsuse ja esteetika vahel. Talupojatarkus ütleb, et funktsionaalsus on tähtsam kui vorm, kuid me ei saa salata, et inimestele meeldivad ilusad asjad. Jonn Galea viitas jaapanlaste uuringule, mis leidis, et visuaalselt paeluvatel kodulehtedel veedavad külastajad kauem aega, isegi kui lehe disainimisel on ohvriks toodud kasutajamugavus.

Samas ei eksisteeri disainis esteetilist universaali. Iga toode, rakendus ja tarkvara peab disaini tõlkima enda sihtrühma „keelde”. See on tootearendusprotsessi loomulik osa. Janno Siimar rõhutas, et disaineri töö kulgeb harva lineaarselt. Inimestele lihtsalt ei meeldi ilmselged lahendused ja parimates ideedes on alati midagi ootamatut, meeldejäävat, rabavat; parimad lahendused on välja kasvanud nö franken-ideedest.

Kuid Refresh ei ole vaid konverents, kus kuulata esinejaid. Inspiratsiooni ammutamise kõrval on oluline koht ka üldisel melul ning sarnase mõttelaadiga inimeste kokku toomisel. Näiteks on juba aastaid üritusele õla alla pannud Veebimajutus, kes ka viimati Velvetis toimunud disainiõhtut vürtsitas VR-mänguelamustega. Septembrikuiseks festivaliks Telliskivi Loomelinnakus on üllatusi varutud veel teistelgi ettevõtetel.

Arendajaid, disainereid ja tootejuhte ühendav festival Refresh toimub 8. septembril 2017 Telliskivi Loomelinnakus. Lisainfo ja pääsmed on saadaval ürituse kodulehel. Veel maikuu lõpuni on võimalik soetada soodushinnaga Refresh Early Bird pileteid: refresh.rocks/tickets.

Artikkel ilmus algselt Veebimajutuse blogis.

Märksõnad: , ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.