Veebimajutuse blogi

“Veebid korda” mänguga saadi KENA kudumite veebipood kenasti toimima

Veebimajutus korraldas oma “Veebid Korda” Facebooki grupis mängu, mille võitja sai 1000 eurot krediiti enda kodulehe parandamiseks ja arendamiseks. Süsteem oli lihtne – kasutajad lisasid üles oma veebilehe URL’i ja probleemid. Hiljem valiti õnnelik võitja. Võitjaks osutus KENA bränd, kes sai valida Veebimajutuse partnerite osas omale sobiva koostööpartneri. E-poodi asus kohendama Veebidoktor.

Veebidoktori projektijuht Siim Suur räägib lähemalt, mida tehti ja kuidas pood tööle saadi.

Seis enne renoveerimist

KENA on Eesti bränd, mis müüb enda toodetud naturaalseid kudumeid. Ettevõtte kliendiks on peamiselt 30+ vanuses naine, kellel on kõrgharidus ja kes väärtustab käsitööd. Tema hobid on Instagram, jooga, kodusisustus, mood. Stiiliks peamiselt skandinaavia / põhjamaad.

Ettevõttel oli olemas e-pood, mis polnud toimiv. Peamiselt toimub müük ikkagi kas otse, laatadel või läbi edasimüüjate. Ettevõtte veeb oli ehitatud üles WordPressi platvormile, millel oli Woocommerce´i e-poe laiendus. Teemapõhjaks oli kasutatud tasulist Themeforestist ostetud Avada´t, mis WordPressi uuendustega oli e-poe poolelt kohati isegi katki läinud.

Proovitud oli varem ka erinevaid reklaame Facebookis ja Instagramis, kuid need otseseid tulemusi ei toonud. Suure tõenäosusega selle tõttu, et veeb oli kehv nii ülesehituselt kui ka funktsionaalsuse ja kasutajamugavuse poolest. Teisalt kindlasti ka sellepärast, et ei testitud erinevaid reklaame nii, nagu võiks.

KENA brändipoe soov oli vaadata üle olemasolev veeb ja see korda teha, et saaks hakata Internetis rohkem müüma.

Millised olid vana veebi peamised probleemid?

Mõned peamised probleemid vanal veebilehel olid järgnevad:

  • E-pood ei toiminud – üleval olid topeltpildid ja Woocommerce oli katki. Veel hiljuti võeti e-pood üldse maha ja lisati kataloogi funktsioon.
  • Veebileht laadis alla aeglaselt.
  • Pildid oli üsna koledad ja samas väga suured – kuni 3 MB
  • Tootetutvustus oli kehvalt üles ehitatud või puudus üldse
  • Peamine turg oli Eestis, aga sisu oli Inglise keeles
  • Ebamugav kasutajale
  • Külastajal oli raske leida kontakte
  • Tooteleht oli segamini ja pikk

Olemasolevate probleemide põhjal saime aru, et on päris palju tegemist ja tõime põhilised probleemid kliendile välja sellises Exceli töötabelis:

Siis lõime plaani koostada disainikavandid kolmele põhilisele lehele: esileht, kategooria vaade ja toote sisulehe vaade. Veel lisaks kavanditele sai plaaniks korrigeerida ostukorvi ja kassa lehte.

Meie kogemuste põhjal olid paljud probleemid standardsed, nagu näiteks lehe aeglane laadimine suurte piltide tõttu. Antud veebis me optimeerisime kõik pildid ja saime 7 GB andmemahtu väiksemaks! Esimeses etapis kolisime üle ka domeeni ja serveri Veebimajutuse juurde.

Arenduse ajakuluks sai määratud viis nädalat – kaks nädalat disainile ja kolm arendusele.

Praeguseks on veeb meie poolt valmis ja ootab kliendilt uute tootepiltide lisamist. Kui see on valmis, siis tõstame veebi avalikuks ja alustame etappi number 2 ehk reklaamide üles seadmist.

Reklaamiks kavatseme esialgu testida Facebook ads´i, Dynamic ads´i ja remarketing ´i trateegiaid. Samuti Instagrami reklaame.

Kuidas nägi välja disainiprotsess?

Vaatasime kliendiga üheskoos üle neile meeldivad disainisuunad ning alustasime uue kujundusega. Kuna meil oli teada ettevõtte uus suund, kliendi profiil ja neile meeldivad veebilehed siis alustasime uute visuaalide loomisega. Kui disain sai valmis ja kinnitatud, siis alustasime juba arendusega.

Plaaniks sai luua minimalistlik disain, mis on riiete e-poodides tavaline nähtus. Kasutajamugavuse tõstmiseks plaanisime teha e-poe võimalikult arusaadava ja lihtsalt navigeeritava, kuna seal vaadatakse ju mitmeid kategooriaid ja tooteid järjest. Üritasime tõsta lehe vaatamisi unikaalse külastaja kohta ning ka lehe sessiooni aega.

Värvitoonideks said olemasoleva musta asemel valitud heledad toonid.

Müügi tõstmiseks läbi e-poe keskendusime põhilisele:

  1. Tasuta tarne (üle maailma). Kuna ettevõte soovib ka uute klientide näol olla välismaailmas nähtav, siis ilma tasuta tarneta on väga raske müüa. Õnneks on tooted kerged ja pisikesed ning tarnehinnad ei ole väga suured – need saab tootehinna sisse ära peita.
  2. Pakume -5 € soodustust registreerunud kasutajale, et kätte saada kliendi e-posti aadress ja et hiljem alustada e-posti kampaaniatega.
  3. Lisasime popup´i, mis teavitab külastajat sellest soodustusest teatud ajahetkel
  4. Alustasime külastajate e-posti aadresside korjamisega.
  5. Lisame Facebooki pixel´i ja remarketing´i koodid, kui leht on avalik.
Popup aken uues veebis.

Kuna ettevõtte plaan on hakata keskenduma välisturgudele, paigaldasime ka mooduli, millega saab terve lehe ja tooted tõlkida vastavatesse keeltesse.

Uus tooteleht.

Kokkuvõtteks – milline oli tulemus?

Projekti valmides tegime kliendile halduskoolituse ja andsime ette kindlad juhised, kuidas tooted tuleks nüüd üles laadida, et need toimiks paremini.

Koostöö kliendiga oli väga meeldiv. Olenemata sellest, et me kordagi ei kohtunud, saime Skype´i ja telefoni teel kõik asjad kenasti aetud.

Praeguseks ootab veeb kliendi poolt toodete lisamist, et saaksime tõsta lehe avalikuks, teha veel mõned kiiruseparandused ja siis juba alustada reklaamidega.

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto- ja rahaportaali olulisematest lugudest.