Tallinna Kultuurikatlas toimus reedel üritus nimega Refresh, kuhu olid rääkima kutsutud veebimaailma eksperdid Eestist ja mujalt. Siin on viis huvitavat mõtet, mis ürituselt kõlama jäid.
Siselogimine kui okastraat
Soundcloudi projektijuht Tiffany Conroy rääkis oma esitluses sellest, kuidas paroolid on nagu okastraat. Need häirivad inimest ning nende asemele on vaja paremat lahendust. Ta tõi heade näidetena välja Slacki ja Mediumi, kus ei ole vaja parooli sisestada, vaid kontosse pääseb lingi abil, mis saadetakse e-posti teel.
Sellise kasutuskogemuse disainimisel tuleks tähele panna, et parooli sisestamine on takistus ning sisu, mis parooli sisestamise järel kasutaja ette ilmub, on auhind.
Inglisekeelne portaal muukeelsele inimesele
Conroy tõi teise huvitava punktina välja asjaolu, et inglise keelt mitte kõnelevad inimesed ajavad tihti segamini valikud sign in ja sign up. Sellel on mitu põhjust, kuid suurim onsee, et inimesed on sisse logimiseks harjunud nägema nuppu kirjaga log in. Conroy soovitab probleemi lahendamiseks nimetada sign up nupp umber create an account nupuks.
Chatbotide areng
Lifetrampi tootedisainer Mariusz Ciesla tõi välja huvitava statistilise elemendi: 2016. aastal investeeriti Räniorus kõiksuguste suhtlusrobotite arendusse enam kui 170 miljonit dollarit. See näitab, et suhtlusrobotid on ilmselt tehnoloogia tulevik.
Uber on kogumise musternäide
Testlio kaasasutaja Marko Kruustük rääkis laval, et Uberi lahendus inimeste kogumisel ehk juhiks palkamisel on crowdsourcingumusternäide. Seda mitte tingimata ärilise edu pärast, vaid seetõttu, et see pakub inimestele võimalust töötada kodu lähedal. Ta tõi näitena juhtumi Texases, kus ta uuris ühelt Uberi-juhilt, miks ta sel kohaltöötab. Juht selgitas, et see pakub talle võimalust kodu lähedal töötada, enne Uberit oli ta olnud rekkajuht ning sõitnud nädalate viisi mööda riiki ringi.
Andmekaevandamine on hirmus
Ciesla tõi oma esitluse lõpus välja ka näite, mis illustreerib, kuidas andmete kogumine või kasutaja jaoks hirmuäratavaks muuta. Ta tõi näite olukorra, kus naine on rase japole sellest kellelegi rääkinud, kuid näeb netis pidevalt raseduseteemalisi reklaame. See on nii, sesterinevad lahendused jälgivad seda, mida kasutajad teevad ning näitavad neid hiljuti huvitama hakanud teemade järgi reklaame.
Foto: Refresh