Viis sammu, mis päästavad algaja ettevõtja esimestest raskustest

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Kui alustad oma firmaga, siis kummitab alati teadmine, et neist vaid väike osa, mõnedel andmetel kõigest 10 protsenti suudavad vastu pidada mitu aastat, ülejäänud vaikselt kustuvad juba alguses. Kas ka sina oled nende kümne protsendi seas? Siin on viis soovitust, et ikka jõuaksid nende sekka.

1. Armasta seda valdkonda, millega tegeled ja usu endasse. Ära tee seda raha pärast, vaid selle pärast, et sulle tegelikult ka meeldib just seda teha. Usu, et oledki selles valdkonnas tugev ja suudad konkureerida. Nii näiteks on inimesed lahkunud tasuvalt kontoritöölt mõnes finantsasutuses, et hakata pihta oma pagariäriga või kolivad maale mahetalu pidama. See ei pruugi olla esialgu äriliselt tasuvam tegevus kui korralikus kontoris päevast päeva tööd teha, kuid ettevõtjana võid sa jõuda lõpuks hoopis kaugemale, kui teed oma tööd pühendumisega.

2. Tee äriplaan ja sea realistlikud eesmärgid. Otsusta, kuhu tahad lõpuks välja jõuda. Kas vallutad maailma või esimesel aastal siiski vaid kohaliku turu? Tegutsed Internetis või avad oma isikliku kontori ja poe? Äriplaaniga saad muidugi ka toetust küsida, aga eks see on endale samuti vajalik.

3. Loo oma partnerite võrk ja leia võtmekliendid. See osa tegevusest läheb juba raskemaks – pead leidma head partnerid, kellega suhe on vastastiku kasulik ning kliendid, kes hindavad just sinu toodet või teenust. Selleks, et keegi sind hindama hakkaks, pead teistest sama valdkonna ettevõtetest eristuma. Pead olema oma klientide jaoks parim. Alusta kasvõi sõpradest ja tuttavatest ning kui keegi neist hakkab sinu toodet-teenust hindama, siis uuri järgi, miks. Saadki teada oma erisused ja tugevused.

4. Hoia eelarvel silm peal. Ära tekita esialgu asjatuid kulusid, kuid laena, kui oluliste asjade jaoks on veidi juurde vaja. Seda kõike tuleb teha aga kindla plaaniga, et eelarvesse mahuks, tulud peavad ka olema planeeritud õiglaselt. Muidugi võib alguses tekkida ootamatuyid lisakulutusi, kuid sellele peab vastukaaluks leidma tegevusi, mis need kulud kiiresti tagasi teeniks. Siin on õige aeg mõelda ka reklaamile ja turundusele, et kliendid lõpuks teada saaks, mis on sinu äri erilisus ja millega teistest eristud.

5. Ole valmis muutusteks ja kohane. Valdav enamus ärisid ei tee praegu seda, mida kunagi firmat luues plaaniti. Kohandu muutuvate oludega, tee oma äriplaan vajadusel ümber või vaheta isegi tegevusala, kui tundub, et sinu ala on siiski natuke teine ja seda muud tahaksid-oskaksid hoopis veel paremini teha. Alguses peab olema väga paindlik, ka paljud idufirmad on alustanud lihtsast ideest, kuid jõudnud lõpuks millegi täiesti uue ja ootamatu juurde.

Artikkel ilmus algselt Veebimajutuse blogis.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.