Viis viga, mis takistavad sinu äri kasvamist

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Paljud „Mees ja koer“ tüüpi firmad ei tahagi kasvada – kliendid on olemas, uusi pole vaja ja senine tegevus tagab mõnusa äraolemise. Neil muidugi pole viit punkti äri kasvatamiseks vaja. Kui aga oled seda meelt, et firma võiks siiski kasvada, aga vaatamata kõigele ei lähe see sedamoodi, nagu sooviks, siis äkki oledki takerdunud nendes viies punktis mainitud takistuste taha?

Need põhjused, mis sinu äri võivad kännu taga kinni hoida, on järgmised.

1. Sa ei otsi uusi kliente

Rohkem kliente – rohkem sissetulekuid. Nii lihtne see ongi. Kui tahad äri kasvatada, otsi juurde uusi kliente.

Kuidas see käib? Alusta näiteks olemasolevatest klientidest ja küsi, kas nad saaksid soovitada sind mõnele oma sõbrale. Kuna on sotsiaalmeedia ajastu, võid leida värskeid teenusetarbijaid ka Internetist – selleks peab ise ka aktiivne olema ja näitama postituste kaudu, et oled ekspert.

Loomulikult anna uutele klientidele kohe alguses soodustust – et nad ära ei läheks.

2. Sa ei suurenda tehingute sagedust

Tunduvalt vähem maksab ja nõuab vaeva olemasoleva kliendi uue ostu juurde meelitamine, kui täiesti uue leidmine. Seega pead kuidagi oma kliendid jälle tagasi meelitama, kui ei taha neid kaotada.

Veel parem – kasuta kuutasupõhist mudelit ühekordse ostu asemel, kui sinu pakutav teenus võimaldab seda. Nii on iga püsiklient valmis iga kuu sulle mingi kindla summa maksma ja sissetulekud firmas muutuvad stabiilsemaks.

Olemasolevatele klientidele tuleb teada anda nii oma edusammudest kui uute toodete tulemisest.

3. Unustasid hindu tõsta

Hinna tõstmine on tundlik teema nii ostjale kui müüjale. Paraku tuleb seda aeg-ajalt teha, kuna iga ettevõtte kulud suurenevad ka aja jooksul.

Tõsta pisut hindu, kui oled oma teenuseid muutnud või tooteid uuendanud. Siis on olemas ka põhjus, mis kliendile paremini meeldib kui lihtsalt seletus, et elukalliduse tõusu tõttu pidime hindu mõõtma.

4. Ei mõtle suurelt

Väikeettevõtja suurim viga on väikselt mõtlemine ja suurte eesmärkide kartmine. Nii ei saagi suureks.

Kuigi liiga suurte eesmärkide seadjad ei jõua nendeni kunagi, on selliste eesmärkide poole püüeldes alati võimalik rohkem korda saata, kui ilma eesmärgita.

5. Ei ole hakanud eksperdiks omas valdkonnas

Enamus inimesi valib teenusepakkuja või müüja selle kompetentsi järgi. Kui oled firma blogis võis sotsiaalmeedias asjalikult sõna võtnud, siis sinu valdkonnas hakatakse sind pidama selle ala eksperdiks.

Artikkel ilmus algselt Veebimajutuse blogis.

Märksõnad: ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.