Nagu ikka on aasta lõpp kokkuvõtete tegemise aeg. Seega on paslik teha tagasivaade käesoleva aasta trendidele Internetis ning uurida, millised arvud statistikas enim silma paistsid.
Internet on aina olulisem paik äri ajamiseks
Olenevalt andmetest on maailmas 1-2 miljardit veebilehte. Siteefy veebilehe andmetel on see arv umbes 1,1 miljardit, millest omakorda aktiivseid veebilehti on veidi üle 200 miljoni. Kokku on seega aktiivseid veebilehti kõigist võimalikest 18 protsenti.
Forbesi andmetel on 2023. aasta seisuga 71 protsendil maailma ettevõtetest oma veebileht. See arv on viimastel aastatel olnud tõusuteel, eelkõige Covid-19 pandeemia tõttu. Aina enam ettevõtteid kolib Internetti, kus äri ajamine on muutunud lihtsamaks – 28 protsenti kogu äritegevusest toimub veebi teel.
2023. aasta annab tunnistust ka sellest, et Google’i ülemvõim pole kuskile kadunud. Lausa 93 protsenti ülemaailmsest liiklusest tuleb just nende kaudu. Lisaks sellele on pea 55 protsenti kõigist külastusest tehtud mobiilide kaudu.
Esmamulje on kõige tähtsam
Paistab, et veebilehe külastajates huvi tekitamine on üks raskemaid tõkkeid, millega tuleb rinda pista. Kasutajad on aina enam harjumas kiire internetiga, mida tõestab kasvõi fakt, et 47 protsenti kõigist külastajatest ei oota kauem kui kaks sekundit, et veebileht lahti tuleks.
Ühe külastuse pikkuseks veebilehel on keskmiselt 54 sekundit, kuid videote lisamine aitab seda aega oluliselt pikendada. Sellisel juhul on keskmine pikkus isegi kuni 6 minutit.
Külastajate pirtsakust iseloomustab hästi fakt, et 88 protsenti neist ei naase veebilehele, kui neil on olnud sellega seoses negatiivne kogemus. 61 protsenti kasutajatest loodavad aga viie sekundi jooksul leida endale vajaliku info. Kui see mingil põhjusel pole võimalik, suundutakse juba uuele lehele.
Kuidas külastajaid veebilehel hoida?
Nagu näha, on külastajate veebilehel hoidmine paras väljakutse. Seepärast on hea teada, et selle uuringu andmetel vaatab enamik kasutajatest veebilehele minnes esmalt ekraani vasakusse ülemisse serva. Tuleb välja, et veebilehel olles vaatavad kasutajad 80 protsenti ajast ekraani vasakut poolt ja 20 protsenti paremat.
Väga palju loeb ka veebilehe kujundus. Ligi pooled kasutajad võtavad ettevõttest arvamuse kujundamisel aluseks just kodulehe väljanägemise. 57 protsenti külastajatest aga ei soovita ettevõtet oma sõpradele ja tuttavatele, kui nende veebileht on kehvasti kujundatud.
Veebilehe kujunduse tähtsust näitab ka fakt, et neli kasutajat kümnest lahkub veebilehelt, kui selle kujundus pole meeldiv.
Võib-olla on siin mõtteterasid neilegi, kes soovivad oma veebilehe külastatavust uuel aastal suurendada. Kui aga oled oma lehte alles tegemas, ka siis tasub need infokillud kõrva taha panna. Samuti tuleb kasuks Zone’i külastamine – nende juurest leiad kõik veebilehe tegemisel vajaliku.