2024. aasta veebistatistika: mis on moes ja mis mitte?

Nii nagu moetööstuses joonistuvad ka veebimajandmisel välja iga-aastased trendid. Nende seast võib leida kasulikke noppeid, kui plaanid näiteks esimest veebilehtede tegema hakata, aga ei tea täpselt, mis suunas liikuda. Mis on käesoleval aastal veebistatistikas enim silma jäänud?

Siteefy andmetel on käesolevaks aastaks Internetis umbes 1,1 miljardit veebilehte, neist aktiivselt kasutuses aga 193,5 miljonit ehk veidi vähem kui 20 protsenti. Igas minutis luuakse 175 uut veebilehte ja enim külastatakse kuus Google’i otsingumootori lehte (keskmiselt 132 kuni 175 miljardit korda).

Veebilehe Exploding Topics andmetel leiab külastatavuse hulga poolest teiselt kohalt Youtube’i, mida väisatakse kuus veidi enam kui 70 miljardit korda, ning kolmandalt kohalt Facebooki, mille külastajate hulk kuus jääb 13 miljardi juurde. Semrushi andmetel tekitab suurima liikluse veebis just Google – 92 protsenti kogu otsingutest käib nende kaudu. Seega tasub kodulehe optimeerimisel seda silmas pidada.

Kindlasti on veebilehe loomise juures tähtsal kohal külastajate käitumisharjumused. Siit joonistub välja, et keskmiselt ollakse veebilehe avalehel 5,94 sekundit (CXL.com andmetele tuginedes) ning ühel veebilehel veedetakse külastuse käigus keskmiselt 52 kuni 54 sekundit.

Veebikujunduse olulisust näitab seegi, et keskmiselt pooled külastajad kujundavad oma arvamuse ettevõttest just nende veebilehe väljanägemise järgi, nagu selgub PR Newswire’i andmetest. Samuti eelistatakse rohkem neid veebilehti, kus on videosisu – lausa 88 protsenti külastajate puhul.

94 protsenti külastajaid peavad Clutch.co uuringust tulenevalt kõige tähtsamaks faktoriks veebilehe lihtsat ja selget kasutust ning 67 protsenti neist hindab ka seda, kui veebilehele on lisatud lingid ettevõtte sotsiaalmeedia kontodele.

Olulist rolli mängib hea veebilehe loomisel mobiilisõbralikkus. Nimelt tuleb Exploding Topicsi andmetel enam kui 60 protsenti kogu liiklusest just nutiseadmetelt. Selle tähtsust näitab ka asjaolu, et 57 protsenti kasutajatest ei soovita veebilehte teistele, kui see pole mobiilisõbralik.

Suurt rõhku tasub pöörata ka veebilehe turvalisusele, sest SiteLocki uuringu kohaselt, mille käigus analüüsiti enam kui 7 miljonit veebilehte, peab veebileht silmitsi seisma keskmiselt 94 rünnakuga päevas. 40 protsenti kõigist rünnakutest on suunatud väikeettevõtete pihta ning 12,8 miljonit kõigist veebilehtedest on nakatunud pahavaraga.

Millised on aga populaarsemad platvormid veebilehe halduseks? Siin on teistest mäekõrguselt üle WordPress, kelle teenuseid kasutab Barn2 andmetel 835 miljonit lehte. Kõigist veebilehtedest, kes kasutavad sisuhaldussüsteeme, on WordPressi osakaal 62,5 protsenti.

Oma veebilehe loomisel tasub seega suurt rõhku pöörata kasutusmugavusele ja selgusele, et külastajaid kauem lehel hoida. Samuti aitab sellele kaasa visuaalide kasutamine ning silmale meeldiv kujundus. Nagu statistikast selgub, ei tohi ära unustada ka turvalisust ja sellele tuleb suuremat rõhku pöörata.

Kui kodulehe loomine on alles algfaasis, tasub üle vaadata ka Zone pakutavad valikud. Siit leiad täislahenduse nii uue kodulehe loomiseks kui ka selle haldamiseks. Samuti pakub Zone paindlikke lahendusi nii väikestele kui ka suurtele tegijatele ja mugavaid lisateenuseid eriolukordade lahendamiseks.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.