Zone'i blogi

5 olulist meetrikat, mida iga veebilehe haldaja peab jälgima

Hoia õigetel numbritel silm peal ja tea, mida selle infoga peale hakata.Foto: Antlii/Shutterstock

Eduka kodulehe väljatöötamiseks ei piisa ainult veebilehe loomisest ja paarist reklaamivast sotsiaalmeediapostitusest. Kui tahad läbi lüüa, pead pidevalt hoidma silma peal erinevatel veebilehega seotud analüütilistel meetrikatel ja suutma kogutud infot edukalt ellu rakendada.

All toome välja viis erinevat meetrikat, mida Google Analyticsi või teiste sarnaste tööriistade kasutajad võiksid tunda ja jälgida. Kui sul ei ole veel kodulehte, mille meetrikatel silma peal hoida, aga tahaksid seda muuta, siis sellega saab sind aidata Zone.ee.

Külastajate arv

Igal veebilehe haldajal on oluline teada, kui suur (või väike) hulk inimesi tema kodulehte külastab. Tegu on elutähtsa meetrikaga, mis paneb konteksti ka teised veebilehe analüütilised näitajad: kui külastuste arv on liiga madal, siis teiste selles artiklis mainitud näitajatega ei ole suurt midagi peale hakata.

Külastajad on seega elujõulise veebilehe selgroog. Loo oma kodulehe jaoks kaasahaaravat ja kasulikku sisu, mis lahendab klientide probleeme. Optimiseeri see sisu SEO jaoks, et otsingumootorites silma paista. Hangi tagasilinke, mis toovad sinu veebi rohkem külastajaid ja tõstavad lehe usaldusväärsust otsingumootorite algoritmide silmis. Ära unusta ka kaunist visuaalset disaini ja täpselt sihitud reklaame, mis meelitavad samuti lehele suuremal hulgal inimesi.

Tagasipõrkemäär

Sinu veebilehe külastajate arv on tõusnud kõrgele, kuid statistika näitab, et inimesed ei püsi su lehel kaua. Nad saabuvad su kodulehele, kuid lahkuvad juba paari sekundi pärast. Sellises olukorras on kõrge külastajate arv tähtsusetu: su lehele küll tullakse, kuid selle sisu ei tarbita.

Koheselt lehelt eemale põrkavad kasutajad tõstavad kõrgeks sinu veebikeskkonna bounce rate’i ehk tagasipõrkemäära. Sinu huvides on hoida see näitaja piisavalt madalal, mis tähendab, et lehele saabunud külalised jäävad sinna pikemalt ringi vaatama. Kas su veebileht võib olla keeruliselt üles ehitatud või eemaletõukavalt disainitud? Äkki ei suuda sa vastata enda potentsiaalsete klientide kõige olulisematele küsimustele? Need võivad olla põhjused, mis inimesed sinu veebilehelt kiirest lahkuvad.

Vaadatud lehtede keskmine arv

See meetrika näitab, kui mitmel sinu veebilehe alamlehel külastaja enne lehelt lahkumist käis. Tegu on ühe parima statistikaga tegemaks selgeks, kui huvitav sinu koduleht külastajatele tegelikult on.

Mõistagi aitab selle meetrika edendamisele kaasa huvitav, kasulik ja kaasahaarav sisu. Mida enam su leht inimestele pakub, seda enam on nad valmis sellel ringi liikuma. Kuid mõtlema peaks ka kodulehe disainile: kas alamlehtedel on teistesse kodulehe osadesse suunavad lingid asetatud loogilistesse ja selgelt nähtavatesse kohtadesse? Kui tegu on e-poega, siis kas soovitad tooteid vaatavatele klientidele teisi asju, mis võiks neid päriselt huvitava? Sa saad ise ära teha nii mõndagi, et ajendada inimesi oma kodulehte avastama.

Seadmed

Kas sinu veebilehele tullakse kõige sagedamini nutitelefonidest, tahvlitest või hoopis lauaarvutitest? Veebianalüütika tööriistad suudavad selgeks teha, millistest seadmetest sinu veebi külastatakse ja sul oleks mõistlik seda infot tähele panna.

Kui numbrid näitavad, et sinu lehele tullakse enamasti nutiseadmetest, siis tee kindlaks, et su veeb on telefonisõbralik. Kas see näeb nutitelefoni ekraanil hea välja? Kas kõik lingid ja funktsioonid töötavad korralikult? Popimatel seadmetel silma peal hoidmine võimaldab sul ka täpsemalt sihtida promokampaaniaid ja lehe uuendamisel arvestada värskendustega, mis on olulised just nende seadmete omanikele, kes sinu veebi kõige sagedamini külastavad.

Väljumislehed

Eduka kodulehe haldaja tunneb lehe külastajate teekonda algusest lõpuni. Ta teab, mis inimesi lehele meelitab, kuhu nad klikivad ja mida vaatavad, kuid mõistab ka, kus kohas tema veebilehele selg keeratakse.

Väljumislehtede meetrika peegeldab, millistel alamlehtedel potentsiaalsed kliendid veebist lahkuvad. See on oluline info, mille põhjal saab väljumislehti muuta inimestele atraktiivsemateks selliselt, et ajendada neid pikemalt sinu kodulehele jääma. Soovita kliendile näiteks tema huvidega seotud tooteid või mõnda praktiliselt kasulikku blogipostitust, mis vastab tema küsimustele või lahendab ära mõne probleemi. Nii suurendad šanssi, et inimene jääb sinu veebi pikemaks pidama või tuleb sinna hiljem uuesti tagasi.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.