Kuna internet muutub kättesaadavaks aina suuremale hulgale inimestele, pakub veebileht head võimalust oma tegemiste ja brändi tutvustamiseks. Konkurents silmapaistmise nimel on tihe ja enda nähtavaks tegemiseks on tarvis teistest eristuda. Seepärast toome välja need trendid, millega 2025. aastal veebilehtede tegemisel arvestada võiks.
Suured fondid ja värviline sisu
Tekst on oluline osa veebilehe visuaalses identiteedis ning seda on võimalik mitmel moel presenteerida ja enda kasuks tööle panna. Tekst võib töötada kujunduselemendina – seda erinevate detailide ja värvitoonidega kombineerides saab luua põnevaid ning efektseid lahendusi.
Kuigi minimalistlik kujundus väheste värvitoonidega on alati moes, kasutatakse aina enam ka tugevaid ja eristuvaid värvitoone. Siin tuleb aga osata nendega maitsekalt ümber käia, et meeldiv üldpilt säiliks.
Julged kujundused
Vastupidiselt eelmisele soovitusele on veebilehtede kujunduses populaarsust kogumas ka antidisain, mis vastandub tavapärastele ja klassikalistele kujundusvõtetele. Populaarsed on asümmeetrilised lahendused, kus pööratakse rõhku efektsusele ja eelistatakse proportsioonist väljas kujunduselemente, mis püüaksid pilku ning mõjuksid stiilselt.
Liikuvad nupud ja animatsioonid
Veebilehtede elavdamiseks leiab neilt ka järjest rohkem erinevaid animatsioone – liikuvaid elemente staatilisel taustal või animeeritud nuppe, mis ärkavad ellu, kui hiir neist üle liigub. Sellised mikroanimatsioonid lisavad veebilehele mängulisust ning üllatuselemendi, mis külastajaid positiivselt mõjutab.
Liikumise ja kuju muutmise juures kasutatakse sellise efekti saavutamiseks tihti ka värve, näiteks kui mõne ikooniga tähistatud lingi peale liikuda.
Tehisaru ja hääljuhtimine
Ei pääse me tehisarust ka veebilehtede kujunduse juures, hoopis vastupidi. Mida aeg edasi, seda enam integreeritakse seda nutikatel viisidel ka kodulehtede loomisel ja kasutamisel. Eelkõige aitab tehisaru kasutuskogemust rikastada, muutes külastuskogemuse personaalsemaks vastavate valikutega ja sisu kohandamisega. Enamasti kasutatakse selleks spetsiaalseid tööriistu, mis on veebilehe juurde integreeritud ning oskavad näiteks kasutaja valikute põhjal tootesoovitusi jagada.
Mobiilisõbralik disain
Veebilehtede puhul on alati rõhutatud nende mobiilisõbralikkust, kuid mida aeg edasi, seda olulisemaks see aspekt muutub. Kuna aina enam inimesi kasutab veebis surfamiseks nutiseadet, tuleb seda ka kodulehe juures silmas pidada.
Mobiilisõbralikkus ei tähenda, et veebileht peab samasugune välja nägema nii suurelt kui ka väikselt ekraanilt vaadates. Oluline on kujunduselementide kohandamine ühtemoodi hästi nii arvutiekraanile, nutitelefonile kui ka tahvelarvutile.