Digiturunduse oluline element ehk maandumisleht: mis see on ja millal seda kasutama peaksid?

Foto: Shutterstock.

Kui sa oled natukenegi digiturunduse kohta üht-teist uurinud, siis suure tõenäosusega on sulle kõrvu jäänud selline väljend nagu maandumisleht. Küll aga ei pruugi paljudele olla selge maandumislehe tähendus ja kuidas see üldsegi erineb tavapärasest veebilehest. 

Maandumisleht

Maandumisleht ehk landing page on sisuliselt täiesti eraldiseisev veebileht, kuhu külastaja “maandub” tavaliselt läbi mõne teise veebisaidi, turunduskanali (Facebook, Instagram jne) või lihtsalt pärast konkreetse märksõna otsimist otsingumootoris. 

Kui nii-öelda harilikule veebilehele on lisatud tihtipeale palju erinevat informatsiooni, siis maandumisleht on mõeldud täitma reeglina ühte kindlat fookust või eesmärki. Selleks võib olla näiteks mingi kindla toote või teenuse tutvustamine. Samas kasutatakse maandumislehte ka külastajate andmete kogumiseks, et seeläbi hiljem neile mõnda toodet müüa. 

Ehk siis on maandumislehe peamine eesmärk anda külastajale võimalikult lühidalt edasi mingisugune kindel sõnum. 

Kaks eri maandumislehe tüüpi

Põhimõtteliselt võiks laias laastus jagada maandumislehed kaheks: toodet või teenust tutvustav ja müüv leht ning külastajate andmeid koguv leht. 

Esimese eelnimetatud lehe ülesanne on mõistagi suunata potentsiaalne klient ühe kindla toote/teenuseni, anda sellest hea ülevaade ning panna külastaja seda ostma. Tihtilugu võib mõnes turunduskanalis näha mingi toote või teenuse reklaami, kuid lingile peale vajutades suunatakse külastaja hoopiski avalehele. Sestap kasutataksegi maanudmislehte, mis viib külastaja otse reklaamitava toote/teenuseni.

Teist tüüpi maandumisleht on mõeldud koguma külastaja andmeid. Tavaliselt on selleks kas meiliaadress või telefoninumber. 

Üldiselt niisama lihtsalt keegi enda andmeid kuhugi ei sisesta, mistõttu antakse külastajale ka midagi vastu selle eest. Näiteks pakutakse inimesele mõnda soodustust või e-raamatut, mis saadetakse talle tasuta e-posti. Tulemuseks on see, et külastaja saab endale väikese kingituse ja veebiomanik tema andmed, mis lähevad andmebaasi. Neid andmeid kasutatakse muidugi selleks, et hiljem midagi inimesele müüa saaks.

Milline on hea maandumisleht?

Maandumislehe tegemine on kahtlemata oluliselt lihtsam ja vähem aeganõudvam protsess kui tavapärase veebilehe puhul, ent sellele vaatamata peaks tähelepanu pöörama mõnele olulisele asjale.

Maandumislehe juures on tähtis rolli lihtsusel. Kindlasti ei tohiks lehel olla ülearu palju informatsiooni – tuleks hoida võimalikult konkreetne. Tutvustuses peaks selgelt välja tooma, mida pakutakse ja mida külastaja selle eest saab. 

CTA (call to action) ehk teisisõnu üleskutse on samuti maandumislehe jaoks kriitilise tähtsusega. Tegu on üleskutsega, mis paneks ka külastaja soovitud tegevust tegema. Näiteks “osta” nupp või “liitu uudiskirjaga” vorm. 

Loomulikult ei saa üle ega ümber pilditest. Hea maandumisleht ei koosne ainult tekstist, vaid mõistlik on osa sõnumist edasi anda ka pildi teel. Vältida tuleks selgelt nähtavaid “võltse” fotopanga pilte ning kasutada pigem naturaalseid ja tõsielulisi materjale. 

Viimaks pööra tähelepanu veel sellele, et lehte oleks võimalikult mugav ja lihtne ka nutiseadmetes kasutada. Tänapäeval külastab enamus sinu maandumislehte telefonist või tahvlist, mispärast peaks see olema kohandatud ka nutiseadmetele. 

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.