Huvitav teada: milliste domeeninimede eest on makstud kõige suuremaid summasid?

Foto: Shutterstock.

Domeeninimedesse investeerimine on viimastel aastatel muutunud populaarseks raha teenimise viisiks. Seda seetõttu, et domeeninimed on veebis üks alahinnatumaid ja tähelepanuta jäetud varasid. Käesolevas artiklis heidame pilgu seitsmele kõige kallimale domeeninimele, mis eales müüdud on. 

CarInsurance.com: 49.7 miljonit dollarit

2019. aastal müüdi veebileht nimega CarInsurance.com oksjonil tohutu 49,7 miljoni dollari eest. Saidi, mis võimaldab kasutajatel võrrelda autokindlustuse hindu, ostis endale digitaalse turunduse ettevõte Quinnstreet. Praeguse seisuga on CarInsurance.com kõige kallim domeeninimi, mis kunagi müüdud.

Arvestades seda, mis summad liiguvad kindlustussektoris, ei ole sugugi üllatav, et ettevõtted on nõus maksma head raha selliste veebisaitide eest nagu CarInsurance.com.

Insurance.com: 35,6 miljonit dollarit

Tunamullu 3. septembril müüdi domeeninimi Insurance.com Ameerika veebimajutusettevõte GoDaddy oksjonil 35,6 miljoni dollari eest. Selgub, et domeeni haaras enda valdusesse taas seesama Quinnstreet, kes 2019. aastal soetas rekordilise summa eest ka CarInsurance.com. 

Quinstreet plaanib hakata domeeni kasutama selleks, et luua uus veebisait, mis pakub hinnapakkumisi mitmelt kindlustusandjalt. Selge on see, et Insurance.com kõrge hinnasilt rõhutab kindlustussektoris kindla veebikoha olulisust. Kuna tarbijad pöörduvad kindlustuspoliiside uurimiseks ja ostmiseks üha enam interneti poole, on ettevõtetel, kellel puudub kindel veebipõhine kohalolek, oht maha jääda.

VacationRentals.com: 35 miljonit dollarit

2007. aastal müüdi puhkekinnisvara üürimisega tegelev veebisait VacationRentals.com ettevõttele HomeAway hämmastava 35 miljoni dollari eest. Müük oli toona mõistagi rekordiline ja see kinnitas VacationRentals.com-i koha ajaloo ühe väärtuslikuma domeeninimena.

Veebisait asutati 1996. aastal ja sai kiiresti populaarseks sihtkohaks reisijatele, kes soovivad leida üüripinda üle maailma. Lisaks muljetavaldavale hinnale on VacationRentals.com ka üks pikima kasutusega veebisaite – juba üle 20 aasta vana. 

PrivateJet.com: 30.18 miljonit dollarit

2019. aastal müüdi veebisait PrivateJet.com ulmelise 30,18 miljoni dollariga. Veebisait PrivateJet.com on turg, mis ühendab lennukiomanikke tšarterlennufirmade ja eralennukite operaatoritega.

Müük on märkimisväärne investeeringutasuvus veebisaidi eelmisele omanikule, kes ostis domeeninime 2012. aastal vaid 250 000 dollari eest. Ostjaks oli maailma ühe suurima investeerimispanga UBS-i sidusettevõte.

Müügihind näitab selgelt kasvavat nõudlust eralennundusteenuste järele ja esmaklassiliste veebiaadresside väärtuse suurenemist. Oma lühikese meeldejääva nime ja olulise märksõnapaigutusega on PrivateJet.com-il hea positsioon kasvavast tööstusest kasu saamiseks.

Voice.com: 30 miljonit dollarit

Voice.com domeeninimi müüdi hiljuti 30 miljoni dollari eest. Uus omanik on anonüümne osaühing, kuid kuuldavasti kavatsevad nad selle domeeniga käivitada uue häälaktiveeritava otsingumootori.

Massiivne hinnasilt peegeldab häälotsingu kasvavat tähtsust. Üks on kindel – domeeni Voice.com abil on uuel omanikul võimas tööriist oma kaubamärgi reklaamimiseks ja veebisaidi liikluse suunamiseks. Saab nüüd näha, kuidas nad seda kasutavad, kuid võimalused on lõputud.

Internet.com: 18 miljonit dollarit

Mainisime juba, kuidas QuinStreet 2009. aastal ostuhullusse läks, soetades endale suurimaid kindlustuspõhiseid domeene, mis on kindlalt esiviisikus. Ent see pole veel kõik. Ettevõte ostis 18 miljoni dollari eest veel domeeninime Internet.com. Tehingusse kuulusid ka mitmed teised populaarsed domeeninimed, sealhulgas InternetNews.com, ServerWatch.com, Webopedia.com ja Developer.com

Müüjaks oli WebMediaBrands, kes soovis müüa domeeninimesid, et tõsta ettevõtte netobilanssi ja keskenduda oma põhilistele äriideedele.

360.com: 17 miljonit dollarit

2015. aastal müüdi domeeninimi 360.com 17 miljoni dollari eest. Veebisait kuulus algselt Hiina ettevõttele Qihoo 360, kuid selle omandas USA investeerimisfirma tehinguga, mille kohaselt sai veebilehe väärtuseks üle 1 miljardi dollari.

Kõrge hinnasilt näitab veebisaidi ülemaailmset haaret ja selle tugevat kaubamärgi tuntust. Lisaks plaanib uus omanik veebilehte kasutada erinevate uute internetiteenuste käivitamiseks.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.