Zone'i blogi

Internetimüük ei suju kohe üldse? Peamised vead, mida värsked e-poe omanikud sageli teevad

Foto: Shutterstock.

E-poe loomine on muutunud tänapäeval võrdlemisi lihtsaks, millega saab piisava tahtmise korral hakkama igaüks. Sellest hoolimata kipuvad e-poe omanikud tihtipeale mööda vaatama paarist olulisest asjast, mis nende müüki võivad mõjutada. Mis need on?

Kehv UX

UX on midagi, millest räägitakse veebilehtede ja e-poodide puhul üha tihedamini. See on põhjusega nii, sest tegu on väga olulise elemendiga e-poe loomisel. Lihtsustatult on UX ehk kasutajakogemus see, kuidas klient ennast sinu teenust või toodet kasutades tunneb. 

Kehv UX on on üks levinumaid vigu, mida täna veebipoodidest leiab. Kliendi tee algusest kuni ostuni peaks olema mugav ja hõlpsasti teostatav väheste katkestustega. Sinu kui müüja ülesanne on see teekond kliendi jaoks võimalikult meeldivaks muuta.

Esiteks tuleb välja selgitada, miks kliendid lahkuvad. Alustuseks võib pilgu peale visata oma Google Analyticsi andmetele – mis on viimane leht, mida kliendid enne lahkumist vaatavad? See analüüs võib aidata näha, mis toimub klientide vaatenurgast. Heida pilk viimasele lehele, millel need on, ja proovi leida, mis takistab ostu sooritamist.

Kui sa pole endas kindel, siis kaalu oma kasutuskogemuse analüüsimiseks mõne spetsiaalse ettevõtte palkamist. Väline silm aitab veebilehte objektiivsemalt vaadata ja märgata tõrkeid.

Ebajärjekindel bränding

Brändingu eesmärgiks on aidata kliendil Sinu toodet või teenust teiste konkureerivate ettevõtete seast valida. Ühesõnaga, teha valik kliendi jaoks lihtsamaks. Tarbijad arendavad emotsionaalseid sidemeid kaubamärkidega – ja see side võib olla korduva klientuuri ja lojaalsuspõhise müügi arendamisel ülioluline.

Mille poolest on sinu toode parem kui mõne teise poe sarnane toode? Miks on sinu ettevõte konkurendist parem? 

Halb bränding võib olla sama lihtne kui vale värvivalik. Uuringud on näidanud, et üle poolte tarbijatest valib konkreetse auto endale just nimelt värvi järgi. Oluline pole mitte ainult valida palett, mis sind eristaks konkurentidest, vaid ka sellise, mis kõnetaks sinu kliente.

Sisu tootmine. Kas sinu e-poel on blogi? Kui ei ole, siis kaalu selle alustamist. Blogi on üks parimaid viise klientideni jõudmiseks ja nendega suhtlemiseks. Parimad blogid ei piirdu ainult artiklitega. Lühike videosisu, mida saab tarbida vähem kui minutiga, on suurepärane viis mobiilituru vallutamiseks.

Sotsiaalmeedia. Sotsiaalmeedia on üks väärtuslikest tööriistadest. Instagrami ja Facebooki kasutamine kliendibaasiga suhtlemiseks on suurepärane viis inimeste ühendamiseks oma kaubamärgiga ja selgitamiseks, mida esindad. 

Brändingu kohta saad rohkem teada ka Zone’i Veebiakadeemia videoloenguid vaadates. 

Reageeri kliendi muredele

Kui rääkida e-poodidega seotud vigadest, on kehv klienditugi üks suurimaid ja järjepidevamaid väljakutseid. Lihtne on igapäevaste toimingutega hõivatud olla ning seetõttu on klientide kaebused ja mured kahe silma vahele jäänud. Fakt on aga see, et selline negatiivne tagasiside liigub kohe edasi. 

Tipp-perioodidel, kampaaniate või pühade ajal, võib tulla kasuks palgata vabakutselise klienditoe spetsialisti. Tema tegeleb kõikide klientide murede ja probleemidega. 

Samuti võib kaaluda oma suhtluskanalite laiendamist. Kas saidil on reaalajas vestluse funktsioon, mida saab hõlpsasti hallata? Kas pakud telefoni- ja e-posti tuge? Aga Facebooki sõnumid? Ükskõik, kus kliendid sind ka otsiks, veendu, et oled kohal!

Ennekõike on hea klienditoe kõige olulisem element reageerimisaeg. Eesmärk on vastata klientide probleemidele 24 tunni jooksul. Mida kiiremini sa tagasisidele (nii negatiivsele kui ka positiivsele) vastad, seda parem. Kui sa ei saa kohe vastata, siis programmeeri automaatvastus, mis annab klientidele täpselt teada, millal nad sinust kuulevad.

Vaata ka lisaks samateemalist Zone.ee Akadeemia videoloengute sarja.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.