Kasulik: mis on domeenilaiend ja millist peaksid kasutama?

Teeme selgeks, millise domeenilaiendi peaksid valima.Foto: Tottem Torro/Shutterstock

Kodulehte luues ei ole uuele veebikeskkonnale tabava nime leidmine ainus asi, mis tähelepanu nõuab. Lisaks sellele on oluline valida ka sobiv domeenilaiend.

Teeme selgeks, mida domeenilaiend endast kujutab ja mida peaksid silmas pidama, et valiksid enda veebilehele laiendi, mis selle tegevuse ja eesmärkidega kõige edukamalt kokku sobib. Kui soovid registreerida enda domeeni või otsid uusimat infot domeenide hindade kohta, siis rohkem infot leiad zone.ee kodulehelt.

Mis on domeenilaiend?

Domeenilaiend asub domeeni nime lõpus punkti järel ja näitab, millises piirkonnas või tegevusvaldkonnas domeeni kasutatakse. Näiteks Eestis on kasutusel domeenid laiendiga .ee, Soome veebikeskkonnad kasutavad domeenilaiendit .fi ja lätlaste domeenid lõppevad laiendiga .lv.

Lisaks riiklikele domeenilaienditele on olemas ka rahvusvahelised laiendid, mida ei piiritleta kindlate riikidega. Siin on populaarseteks näideteks näiteks .com, .eu, .org, .net ja muud laialt kasutatavad laiendid. Selliste laienditega domeene kasutavad rahvusvahelise haardega ettevõtted ja veebikeskkonnad.

Kolmanda grupi moodustavad laiendid, mis viitavad domeeni tegevusvaldkonnale kitsamalt. Näiteks võib mõne agentuuri domeenilaiend olla .agency, kohvik võib kasutada domeenilaiendit .coffee ja meediaorganisatsiooni domeeni juurde võib kuuluda laiend .media.

Milline domeenilaiend valida?

Esimese asjana peaksid endalt küsima, keda sa enda veebilehele ootad. Kas sa püüad eestlasi, soomlasi või lätlasi? Äkki tegutsed hoopis Euroopas laiemalt või oled seadnud sihiks terve maailma?

Kui püüad mõne kindla riigi klientuuri, siis see võiks peegelduda ka domeenilaiendis. Eestis tegutsemiseks on seega kindlalt valid .ee laiend, kuid näiteks Soomes sellega kaugele ei sõua. Põhjanaabrite tähelepanu püüad kõige efektiivsemalt .fi domeenilaiendiga.

Rahvusvahelisel turul tegutsemiseks sobivad hästi tuntud .com ja .eu domeenilaiendid. Ei tasu arvata, et .com domeenilaiend on kitsamalt seotud Ameerika Ühendriikidega. Jah, see alustas USA-st, kuid on tänaseks haaret laiendanud ja muutunud globaalselt kasutatavaks laiendiks.

Kitsamatele tegevusvaldkondadele viitavad domeenilaiendid nagu näiteks .agency ja .media on pigem nišihõngulised ja tavakasutajatele harjumatud. Kasutajakogemuse lihtsustamiseks oleks mõistlikum jääda siiski tuntumate ning harjumuspäraste riiklike ja rahvusvaheliste domeenilaiendite juurde.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.