Kolm olulist küsimust, millele pead vastama, kui plaanid luua oma e-poe

E-poe loomisel nõuavad vastuseid mitu olulist küsimust.Foto: rawf8/Shutterstock

Kas haud plaani panna püsti päris oma e-pood, kuid ei tea täpselt, millega arvestada? Sel juhul pead olema valmis lahendama suurt hulka erinevaid probleeme, mis võivad veebiäriga kaasas käia.

Siin käime üle kolm küsimust, mida peaksid tõsiselt vaagima kõik, kes kaaluvad e-poe loomist. Neile, kes on kaalumisest jõudnud teostuseni, pakub e-poega alustamisel väärtuslikku abi Zone.ee.

Mida ja kellele müüd?

Need esmapilgul eriti elementaarsena tunduvad küsimused nõuavad täpseid ja spetsiifilisi vastuseid, kui soovida luua eduka ja pikemas perspektiivis jätkusuutliku e-poe. Kas sa tead, kes su kliendid tegelikult on ja mida nad kõige enam vajavad? Enne uue e-poe täistuuridel avamist peaksid veidi turgu analüüsima, et mõista kellele millist kaupa sihtida. Sul võib juba eos olemas olla mingi arusaam sinu e-poe potentsiaalsest klientuurist, kuid mida rohkem sa ostlejate vajadusi mõistad, seda suurema tõenäosusega suudad sa luua poe, mis suudab pakkuda inimestele just seda, mida nad tahavad.

Klientide profiilist sõltub osaliselt ka see, mida ja kuidas sa müüd. Kas pakud ainult digitaalset kaupa või on su e-poe tootevalikus ka füüsilist kraami? Esimesel juhul pead tagama, et kliendid saavad digitaalselt soetatud tooted kiirelt ja ohutult alla laadida. Teise variandi puhul on vaja mõelda tarneprobleemidele ja luua klientidele võimaluse kaupa tagastada. Ostlejatele võimalikult meeldiva kogemuse tagamiseks on tarvis kõik need potentsiaalsed probleemid juba e-poe lansseerimise algfaasis ära lahendada.

Milline domeen ja domeenilaiend valida?

Domeen on sinu e-poe aadress internetis. Võib ju tunduda, et www.minuepood.ee töötab veebipoe aadressina hästi, kuid see paraku tõele ei vasta. Sellest domeenist ei peegeldu mingil määral, millise e-poega on tegu ja mida seal müüakse. Kvaliteetne domeen võiks ideaalis sisaldada sõnu, mida inimesed sinu e-poes müüdavaid tooteid otsides otsingumootoritesse sisestavad. Nii leitakse iga hetkega aina suuremaks paisuvas veebis suurema tõenäosusega üles just sinu e-pood.

Oluline on täppi panna ka domeenilaiendi valimisega. Domeenilaiend on veebiaadressi viimane osa – Eesti domeenilaiend on .ee, Lätis kehtib .lv ja nii edasi. Kui sa tead, kus sinu kliendid elavad, siis oskad sa asjatundlikumalt valida ka domeenilaiendid. Näiteks kui müüd kaupu peamiselt soomlastele, siis miks mitte kasutada .fi laiendit? Kui sinu klientuur on üle Euroopa laiali, siis sobib domeenilaiendiks .eu. Domeenide ja domeenilaiendite maailmas aitab sul orienteeruda Zone.

Kas e-poodi on mugav kasutada?

E-poe haldajana pane ennast kliendi rolli ja käi läbi kasutajateekond. Kas kõik lehed sisaldavad olulist ja vajalikku infot, mida inimesed sellelt lehelt leida loodavad? Kui klient sooritab ostu, siis kas ta saab piisavalt selgelt tagasisidet, et tehing on sooritatud edukalt? Ja kas ostu vormistamise nupp ikka töötab? Kui ei, siis võib sul jääda teenimata arvestatav osa kasumist.

Kui otsitavate toodete ja lahenduste leidmine kujuneb tülikaks, liiguvad kasutajad sinu e-poest edasi järgmise teenuspakkuja juurde. Veendu, et sinu kodulehe külastajatel oleks võimalik veebis ringi liikuda võimalikult lihtsalt ja muretult. Hea kasutajakogemus on eduka veebikeskkonna selgroog.

Märksõnad: , , , ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.