Zone'i blogi

Kolm veebidisaini ämbrit, millesse sa kindlasti astuda ei taha

Ükski koduleht ei peaks esile kutsuma selliseid emotsioone.Foto: Pheelings media/Shutterstock

Kodulehe saavad tänapäeval lihtsa vaevaga üles ehitada kõik huvilised, kuid hea veebi loomine ei ole teab mis lihtne. Ämbrisse on võimalik astuda esmapilgul lihtsana näivate asjadega ning nii võidki oma uuele veebile kogemata juba eos vee peale tõmmata.

Toome välja kolm komistuskivi, mille taha kodulehte luues sageli takerdutakse. Kui haud plaani ise koduleht püsti panna, siis sellel teekonnal on sinu parimaks sõbraks zone.ee.

Totaalne tohuvapohu …

Kas oled mõnele veebilehele jõudes tundnud, et lehel navigeerimiseks läheks vaja kompassi, kaarti ja kogenud giidi abi? Sulle vaatab vastu erinevate sisuelementide, linkide, värvide ja disainilahenduste kakofoonia, milles vajaliku sisu üles leidmine näib võimatuna. Ja nii löödki sa käega ning lahkud lehelt tagasi otsingumootorisse, et leida enda probleemile mõni hoomatavam lahendus.

Sa ei taha olla sellise kodulehe omanik, mille avalehele on topitud klaustrofoobiliselt palju asju. Sagedamini astuvad siin ämbrisse just algajad, kes ei suuda veel olulist sisu eristada vähemolulisest ja paiskavad seega veebilehele tohutus koguses infot. Seda peaks kindlasti vältima, sest nii muutub veebis navigeerimine keerulisemaks ja ka aeglasemaks, kuna laadida on vaja mitmeid sisuelemente.

Igaks juhuks võiksid enne avaldamist oma kodulehte näidata sõpradele ja tuttavatele. Kui nemad suudavad lehel edukalt navigeerida ja olulise info üles leida, siis tõenäoliselt saavad sellega hakkama ka ülejäänud sinu veebi külastajad.

… või täiesti tühi maa

Veebis täieliku kaose vältimine on teretulnud, kuid ka selle põhimõtte elluviimisel on võimalik minna liiga kaugele. Tundub, et osad kodulehed on justkui kantud skandinaavialikust minimalismist – mida vähem, seda parem. Kodulehele sisenedes vaatab vastu haigutav tühjus ning külastaja peab hakkama otsima infot, mida ta lootis sinu veebist leida kiiresti ja lihtsalt.

Minimalistlikud lahendused on veebidisainis hetkel populaarsed, kuid paradoksaalsel kombel võib ka tühjust olla liiga palju. Esmajoones peab koduleht olema funktsionaalne. Küsi endalt, kas ja kuidas leiab minu veebi saabunud külastaja üles just selle info, mida ta otsima tuli. Disaini oma veebileht selle küsimuse vastuse ümber.

Kui lehel on infot liiga vähe ja külastaja tunneb, et ta peab tegema vajaliku info leidmiseks lisatööd, siis suure tõenäosusega läheb ta lihtsalt mujale. Võlu peitub lihtsuses, mitte tühjuses.

Ära unusta pilte

Fotod teevad esimest korda sinu lehele saabujatele kiiresti selgeks, kuhu nad on jõudnud. Piltidega saab selgitada, mida müüakse ja millist teenust pakutakse, kuid fotodel on oluline roll ka mainekujunduses. Kõrgekvaliteedilised ja teemakohased pildid jätavad sinu veebilehest professionaalse mulje ja võimaldavad sul interneti tihedas konkurentsis silma paista.

Just sinu veebi stiili ja tonaalsusega sobivate teemakohaste piltide leidmine ei pruugi olla lihtne ülesanne. Pildipangad võimaldavad valida sõna otseses mõttes kümnete miljonite erinevate fotode vahel. Arusaadavalt võib olla just sinu veebi jaoks õigete piltide massist välja noppimine keeruline. Tasub silmas pidada, et pildid oleks kõrge kvaliteediga ja teemakohased. Ära jää pidama esimeste fotode juures, mis tunduvad enam-vähem sobivat. Kui otsid, siis leiad üles just need pildid, mis sinu veebi kõige paremini sobivad.

Kvaliteetsete piltide ja videote eest ei pea tingimata maksma hingehinda. Olemas on suur hulk tasuta pildi- ja videopankasid, kust leiad oma kodulehe jaoks fotosid ja videoid, mille eest ei pea sentigi maksma.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.