Klientide ja õigete sihtrühmadeni jõudmiseks on mitmeid meetodeid. Üks lihtsamaid ja tõhusamaid viise on teha seda e-posti teel. Selleks aga, et asjale spämmi maiku juurde ei jääks ja kasutajad e-postiturundusest päriselt kasu saaks, tuleb teada põhitõdesid.
Pane paika strateegia
Kõige olulisem on õige sihtrühma leidmine ning sisu õige sihtimine. Selleks peab eelnevalt selgeks tegema, kes on kirja saajad ja mis neid kõnetab ning sellest lähtuvalt ka oma sõnumi kohandama. Samuti tuleks läbi mõelda, millist eesmärki iga kampaaniaga saavutada soovid – kas on see müügi suurendamine, liikluse suurendamine veebisaidil, uute toodete tutvustamine või brändi tuntuse kasvatamine.
Oluline on ka e-kirjade väljasaatmise ajastamine. Ilmselgelt tüdinevad inimesed kiiremini teenusepakkujatest, kes neid liiga tihedalt e-kirjadega pommitavad. Siin tuleb taaskord mängu sihtrühm, kellele kindalt kiri saadetakse. Vastavalt sellele tuleks valida ka saatmise aeg ning tihedus. Alati on võimalik neid parameetreid kogutud andmete põhjal kohendada ja sagedusi muuta.
Otsi välja teenusepakkuja
E-kirjade haldamiseks ja saatmiseks on tarvis platvormi. Õnneks leiab turunduseks mõeldud variante päris palju, tuntuim neist on MailChimp. Nende teenusepakkujate abil saad mugavalt oma e-posti majandamist organiseerida, e-kirjade väljasaatmisi ajastada ning kampaaniate kohta infot koguda ja statistikat analüüsida.
Lisaks MailChimpile on turul ka teisi häid tegijaid. Pilk tasub peale visata näiteks Brevole, HubSpotile, MailerLite’ile ja Dripile või kodumaisele tegijale Smily.
Vali välja sobiv kirjastiil
Järgmise sammuna on oluline edastada oma sõnum viisil, mis ka päriselt huvi tekitaks ja pilku püüaks. Siin saab lugejates huvi tekitada hästi sõnastatud pealkirjadega, mis kutsuvad kirja avama. Sisu juures annavad palju juurde visuaalide kasutamine ning personaalne lähenemine, näiteks lugeja poole pöördumine tema eesnimega.
Erinevat tüüpi sisu edastamiseks tuleks kasutada sobivaid kirjapõhjasid. Näiteks teenusega liitumise puhul saata tervituskiri, mis just selleks kohendatud. Sooduspakkumiste sõnumid tasub aga võimalikult suurel määral isikupärastada – paljudel eespool mainitud teenusepakkujatel on selleks puhuks olemas eelseadistatud mallid, mida kirja koostamisel aluseks võtta.
Optimeeri ja jälgi
Kui e-kirjad on välja saadetud, on oluline jälgida ka nende kohta käivat statistikat. Enamik turundusplatvorme pakub selleks häid võimalusi, hoides silma peal sellistel parameetritel nagu kirjade avamine, e-kirjas olevate linkide avamine, lingi kaudu toote ostmine või teenusega liitumine, uudiskirjast loobumine ja muu.
Kogu see statistika aitab paremini mõista kirjalugejate käitumismustreid ning sellest lähtuvalt teha korrektuure paremate tulemuste saavutamiseks.
Kokkuvõttes sõltub e-postiturunduse edu selge strateegia loomisest, asjakohase sisu edastamisest ja kampaaniate pidevast optimeerimisest. Mõistes oma sihtrühma vajadusi ja pakkudes neile väärtust, suurendad tõenäosust, et nad sinu sõnumitele positiivselt reageerivad.