Kuidas oma veebilehte otsingutulemuste hulgas teiste seast esile tõsta?

Veebilehe külastatavust saab suurendada lihtsate nippide abil, millest oleme varasemalt juba kirjutanud. Oluline on aga ka lehe nähtavus internetiavarustes. Kuidas seal enamate külastajateni jõuda? Populaarseim viis selleks on kasutada veebilehe otsingumootori järgi optimeerimist.

Mis on SEO?

Väga paljud kasutajad jõuavad huvipakkuvate veebilehtedeni läbi otsingusaitide. Üheks populaarseimaks on Google, seega tasub rõhku panna sellele, et sinu kodulehe info sinna välja jookseks.

Google kasutab lehtede indekseerimise süsteemi. Lihtsustatult tähendab see, et igapäevaselt käiakse läbi uusi veebilehti, loetakse nende sisu ning märksõnu ja arvutatakse algoritmi järgi välja nende tähtsus. Saadud tulemuste põhjal seataksegi Google’i otsingutulemused ritta.

Tänu sellele on SEO ehk Search Engine Optimization kujunenud väga olulise rolliga teenuseks. Lehtede optimeerimine on kunst omaette, kuid siin kehtivad mõned põhitõed – neid järgides saad ka oma veebilehe kõigi otsingute seast paremini esile tuua.

Lihtsaim viis on kasutada Google’i tasulisi reklaame. Need aitavad küll otsingutulemustes kõrgemale jõuda, kuid võivad ka kopsaka summa maksma minna: reklaamide osas on konkurents tihe ning ettepoole saavad need, kes rohkem maksavad.

Teine võimalus veebilehe nähtavust kasvatada on läbi orgaanilise otsingu. Siin jälgib Google kindlaid parameetreid, mida hea veebilehe juures hinnatakse. Väga suure tähtsusega on näiteks kvaliteetne ja mitmekülgne sisu.

Oluline on ka kasutada alalehtedel võimalikult palju valdkonnaga seonduvaid märksõnu. Samuti on abiks läbimõeldud sisulehe nimed ning metakirjeldused, mida kuvatakse otsingumootori tulemuste juures.

Kindlasti tuleks veenduda, et leht oleks korralikult üles ehitatud. Sealjuures on oluline, et kasutatakse turvalisi lahendusi, nagu näiteks HTTPS protokolli. Sama tähtis on ka veebilehe enda kiirus lehtede laadimisel.

Muud võimalused

Lisaväärtust saab veebilehele anda ka mitmete kõrvaltegevustega. Kvaliteetset sisu aitab lehe jaoks luua näiteks blogi või uudiste rubriik, kus kasutatakse võimalikult palju valdkonna jaoks olulisi märksõnu.

Teine nüanss on turundada oma veebilehte muude kanalite kaudu ning seeläbi jõuda laiema kasutajaskonnani. Siin tulevad mängu sotsiaalmeedia platvormid, mille kaudu oma veebileht ära siduda ning sinna viiteid lisada.

Lõpetuseks tasub kodulehe optimeerimisel regulaarselt silm peal hoida. Selleks on olemas mitmeid tööriistu, mille abil kogutud andmeid analüüsida ning saadud info abil seda veelgi paremaks muuta.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.