Millised on kõige populaarsemad Google’i otsingusõnad?

Olenevalt aastast ja ajast võivad Google’i osingusõnad olla väga erinevad. Samuti mõjutavad neid paljuski maailmas toimuvad sündmused, skandaalid mastaapsed ning üritused nagu olümpiamängud või maailmameistrivõistlused. 

Otsingusõnade- ja terminite statistika puhul eristatakse konkreetselt sõnu ning trende. Viimasel juhul näitab see tõusu mingil konkreetse teema puhul ning sellest sõltuvalt võivad tulemused olla väga erinevad. Nagu ikka on trendide puhul populaarsed päevakajalisemad teemad samas kui otsingusõnade puhul on tegu praktilisemate terminitega.

Otsingusõnade statistikast leiab kõrgelt kohalt üldjuhul populaarsemate sotsiaalvõrgustike ning rakendustega seotud märksõnad. Exploding Topics nimeline veebisait on kokku kogunud Semrush platvormi statistika näiteks 2023. aasta otsingusõnade kohta märtsikuu seisuga, mis seda ka kinnitab. 

Esikohalt leiab “Youtube” otsingusõna, mida on üle maailma Google kaudu sisestatud üle 1,2 miljardi korra. Teiselt kohalt leiab “Facebook” otsingusõna veidi enam kui 870 miljoni otsinguga. Üle 400 miljoni korra on otsitud sõnu nagu “Google”, “Translate” ja “Gmail”, mis paiknevad vastavalt kolmandast viienda kohani. Olenevalt aastast võib kõrgetelt kohtadelt leida ka “Amazon” ja “Weather” otsingusõnad.

Trendide puhul sõltuvad otsinguteemad paljuski maailmas parajasti aktuaalsetest teemadest ning siin on heaks abimeheks Google Trends, mis iga-aastaseid kokkuvõtteid selles osas teeb.

Kui võtta aluseks 2022. aasta, siis on esiviisikusse tee leidnud trendid just päevakajalistel teemadel ja sündmustel. Google Trends poolt kogutud andmete põhjal olid eelmisel aastal üle maailma enim otsitud sõnad ja terminid “Wordle”, sellele järgnesid “India vs England”, “Ukraine”, “Queen Elizabeth” ning “Ind vs USA”. 

Google Trends on reastanud populaarseimad otsingud ka muude teemade kategooriate kaupa ning nendega on võimalik tutvuda lähemalt siit. See annab hea ülevaate parajasti kuumadest teemadest, mis näitab hetkel populaarsemaid trende. 

Otsinguteemade tulemusi saab filtreerida riikide kaupa ning näha ka mujal maailmas 24 tunni jooksul tähelepanu pälvinud teemasid. Soovi korral on võimalik ka ise otsingutermineid ja –sõnu sisestada ning nende kohta statistikat näha.  

Ajaloohuvilistel on ka võimalus ajas tagasi vaadata ning eelnevate aastate kuumemaid teemasid ning otsinguid uurida. Google’i varasalv ulatub tagasi aastasse 2006, kui kõige otsitum sõna oli “Bebo”. Tegu oli sotsiaalmeediaplatvormiga, mis sai alguse 2005. aastal ning lõpetas tegevuse 2013. aastal. 

Märksõnad: , , ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.